Help - Zoeken - Gebruikers - Kalender
Volledige versie: KDE 3.2 is vrijgegeven
MandrivaClub.NL > Forum > Nieuws
Peet
3 februari 2004: KDE 3.2 is vrijgegeven - Nieuwe mogelijkheden, nieuwe
programma's en (wederom) volledig in het Nederlands beschikbaar. KDE 3.2 is
te downloaden via http://download.kde.org. Later op de dag zal er een
uitgebreider nederlandstalig persbericht te lezen zijn op http://www.kde.nl.
menno
Goed nieuws dat er een nieuwe KDE versie uit is, maar tot mijn grote verbazing zag ik het volgende:

ftp://ftp.tiscali.nl/pub/mirrors/kde/stable/3.2/

02/03/04 04:09 <DIR> Conectiva
02/03/04 02:00 <DIR> Debian
02/03/04 04:20 <DIR> FreeBSD
02/02/04 06:15 <DIR> Gentoo
02/03/04 01:25 <DIR> RedHat
02/03/04 07:05 <DIR> SuSE
01/30/04 05:59 <DIR> contrib
01/26/04 09:05 <DIR> src

Welke versie dien ik te downloaden voor Mandrake?
HJH
De Mandrake versie!

Die vind je dan dus niet mij KDE, maar waarschijnlijk wel in de Mandrake Cooker
(zie de MandrakeLinux website).

Hendrik-Jan
ReinoutS
Waarschuwing: ga niet zomaar Cooker pakketten installeren op een 9.2-systeem. :!:

Installeer liever 10.0beta2 en update de benodigde pakketten als je graag de nieuwe kde wil draaien...
menno
10 beta 1 bedoel je? Want zover ik weet is er nog geen beta 2 uit! 8)
HJH
Nu wel ;-)

Hendrik-Jan
menno
laugh.gif, ik zie het ja!
:wink:
marty210578
Maar waarom 10 installeren?? Is er een makkelijke manier om kde32 te installeren op je mandrake 9.2?? want uit de manual snap ik het niet. wellicht dat iemand in simpel NL mij het wel duidelijk kan maken.

martijn
Tux Brothers
RPMs voor 9.2 komen eraan :wink:
marty210578
kijk dat maakt het leven voor de gemiddelde Linux gebruiker weer aangenaam smile.gif vind wel raar dat KDE team standaard niet de mandrake RPM erbij zet, is toch behoorlijke grote groep gebruikers dacht ik zo.

Thanx voor de reactie
ReinoutS
Is het KDE team soms verplicht om voor alle mogelijke distro's packages te bouwen?

In werkelijkheid worden de meeste distro-specifieke pakketten gebouwd door mensen die "van die distro zijn". MandrakeSoft (in de persoon van Laurent Montel) is nu hard bezig met KDE 3.2 voor 10.0 klaar te stomen en heeft niet even tijd om mdk-RPMs te gaan bouwen voor oudere versies. Net als in het verleden zullen die waarschijnlijk door vrijwilligers via MandrakeClub.com beschikaar gesteld worden voor 9.2, en wordt 10.0 gewoon met de nieuwe versie geleverd.
marty210578
Ok weet ik en misschien andere gebruikers het ook weer smile.gif, jammer dat ik nog niet super veel ervaring heb, anders had ik zeker meegeholpen.

Ben nu blij dat ik al Mandrake 9.2 kan installeren en samba etc kan configureren etc. Volgende stap wordt toch het compileren van pakketen etc.

Is dus wachten op de rpm's in mijn geval. Bedankt voor de racties.
Tux Brothers
Dat zou mooi zijn we zoeken nog een RPM tux :wink:
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b. klik hier.