Help - Zoeken - Gebruikers - Kalender
Volledige versie: Samba Domein
MandrivaClub.NL > Forum > Servers en netwerken
jayel
Hallo,

Ik heb 1 Pc op win2000 die al een tijd lid is van het Samba domein. Die start dan ook goed op zonder problemen. Ik wil nu mijn PC (win2000) ook lid maken van het domein. Dan krijg ik vogende foutmelding na het ingeven van mijn gebruikersnaam en paswoord :
Er is een fout opgetreden tijdens het lid worden van het domein Mandrakeserver.
De opgegeven referenties zijn strijdig met de bestaande groep referenties.

Ik weet ik niet wat ik daarvan moet denken??

mvg
John
jayel
Ben al een beetje dichter bij het antwoord denk ik.
in de log file van de server computer, bij de samba log files staat.

[2005/08/30 21:47:33,0] printing/print_cups.c:cups_cache_reload(85)
Unable to connect to CUPS server 192.168.0.37 - No route to host.

Ik zie daar mijn oud IP adres staan van mijn PC, ik ben intussentijd verandert van IP adres. Hoe kan ik dat aan die SAMBA server nu uitleggen dat ik nu met een ander IP adres werk??

mvg
John
Tux Brothers
Hint, je moet in de logfile kijken van het IP adres in de logfiles van Samba ;).gif
jayel
QUOTE(Tux Brothers)
Hint, je moet in de logfile kijken van het IP adres in de logfiles van Samba ;).gif

Tux,

Ik versta niet goed wat je wil zeggen, in de log file 192.168.0.20(nieuwe ipadress van mijn client) staat er niets in ??
In ieder geval heb ik getest met een ander computer in het netwerk, en die kan wel lid worden.
Dus ik zit een beetje met mijn handen in mijn haar ??
sad.gif

(Sorry voor het te laat reageren, gisteren genoten van de zon)

mvg
John
Tux Brothers
Als ie helemaal leeg is en dat inderdaad het IP adres van je client is komt er blijkbaar totaal geen enkele Samba actieviteit voor tussen de 2 machines.
Aangezien die andere client het wel goed doet moet je haast concluderen dat het aan de windos machine ligt, wellicht is er een firewall op die machine geinstalleerd die port 139 tegenhoudt ???
Ben je soms de reg keys vergeten in te voeren oid ?
jayel
Ja maar, vroeger heeft het gegaan met 192.168.0.37 en nu verander ik juist van IP adress en ik kan geen lid meer worden ??
Dat vind ik toch raar !! :?:

Een firewall zit er op de client zeker niet. Ik werk al 2 jaar met dezelfde machine maar heb nog nooit een firewall op mijn PC gezet.
Ik zeg het je ik heb juist van IP adres verandert das alles.

Ben je soms de reg keys vergeten in te voeren oid ?

En wat wil je met het bovenstaande zeggen ??
Ik heb nog nooit moeten reg keys invullen.

mvg
John
jayel
Ik zie nu ook in sommige andere log files dezelfde foutmelding.
[2005/08/30 21:47:33,0] printing/print_cups.c:cups_cache_reload(85)  
Unable to connect to CUPS server 192.168.0.37 - No route to host.  

:cry:

wat is de cups.c eigenlijk??

mvg John
jayel
Het ligt zeker niet aan de verandering van het IP adress, ik heb mijn client PC terug op 192.168.0.37 gezet en ik krijg dezelfde foutmelding.
Er is een fout opgetreden tijdens het lid worden van het domein Mandrakeserver.  
De opgegeven referenties zijn strijdig met de bestaande groep referenties

Dus wat nu?? Dit is toch raar. Wat ik niet versta is dat er andere computers wel kunnen lid worden van het domein.

mvg
John
Tux Brothers
QUOTE(jayel)
En wat wil je met het bovenstaande zeggen ??
Ik heb nog nooit moeten reg keys invullen.

Dit:
http://www.linuxhomenetworking.com/linux-hn/samba.htm
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b. klik hier.