Help - Zoeken - Gebruikers - Kalender
Volledige versie: Mandrake 10.0 beta2
MandrivaClub.NL > Forum > Nieuws
HJH
4 februari 2004 - Mandrake 10.0 Beta2 -
Download hem, test hem and rapporteer bugs via Testzilla/Bugzilla...
Opmerking: XFree 3.3 is compleet verwijders uit deze versie. Alle details zijn
http://www.mandrakelinux.com/en/100beta.php3 op deze pagina beschikbaar.

Hendrik-Jan
menno
Is het bij deze beta versie ook zo dat het menu van de standaard Mandrake KDE zo weinig snelkopppelingen naar programmaś bevat?
HJH
Geen idee!

Kan iemand die deze beta (heeft ge)test hier antwoord op geven?

Hendrik-Jan
ReinoutS
Oproep voor iedere tester: wil je zo vriendelijk zijn om 'm in het Nederlands te installeren en te testen? Als er incomplete / verkeerde vertalingen zijn willen we dat ook graag weten voor de release! :-)
PiLotCoptEr
heb net ML 10.0 beta 2 geïnstalleerd, helaas niet in het nederlands. ik vind dat alles er heel lelijk uitziet, qua letters die ver uit elkaar staan e.d. en geen mooie taakbalk en zo. ligt dit nog aan mandrake of aan kde? trouwens, waarom is XFree 3.3 eruit gekickt? ik weet niet of er weinig snelkoppelingen zijn, zal even kijken... ja, het menu is idd vrij leeg, en anders gecategorizeerd enzo. opnieuw, mandrake of kde's schuld?
ReinoutS
1. De nieuwe menucategorieen zijn van Mandrake.
2. Je kunt alsnog extra locales installeren als je wilt.
3. Als je lelijke fonts hebt moet je even controleren of je wel alle *font* pakketten hebt geinstalleerd. Misschien wil het installeren van freetype van PLF ook wel helpen.
4. Waarvoor heb je nog XFree 3.3 nodig als je 4.4 hebt?
5. Heb je een nieuwe gebruiker aangemaakt of heb je alleen een upgrade gedaan? In het laatste geval, probeer eens te kijken of de taakbalk ook niet mooi is bij een nieuw aangemaakte gebruiker.
sitor
Zijn de PLF packages van 9.2 bruikbaar onder 10.0? Of zijn er al 10.0 PLF packages? Anders heeft testen voor mij nog geen zin.
ReinoutS
Er zijn PLF packages voor cooker. Maar hoezo zou testen geen zin hebben? Je kunt toch best een werkende 9.2 naast een beta installatie hebben?
PiLotCoptEr
Kan dat, ReinoutS? Moet ik dan eerst mijn partities resizen en dan onder de 10.0 installatie andere mount points opgeven, of lukt dat zo niet?
Tux Brothers
Tuurlijk kan dat, je maakt een partitie groot genoeg en je installeert daar gewoon de 10 versie op, zorg dat je van te voren een bootflop hebt gemaakt voor je 9.2 installatie voor het geval dat :wink:
ReinoutS
Inderdaad. Je kunt /home en /boot eventueel gelijk houden maar let dan op dat je het UID nummer van jouw gebruikersnaam gelijk houdt met die van je andere install.

Mocht je lilo om een of andere reden toch vernaggeld zijn dan kun je altijd nog de rescue mode van je installatie-CD gebruiken om 'm terug te zetten.
menno
Uhm.. Ik heb een pc met een Intel i810 chipset. X wil hier niet mee starten.

Volgens Mandrake zou alleen de installatie in de tekstmode beginnen, maar helaas werkt X dus ook niet met mijn chipset!

[quote]Known troubles:
- The i810 installation seems to fail in graphic mode[/quote]
HJH
Kies als oplossing tijdens werken ermee de fbdev driver.
Tijdens install zal je dus helaas wel met de text installer moeten werken!
(maar die is ook prima bruikbaar hoor!)
Of gewoon wachten op de volgende beta/final natuurlijk...

Hendrik-Jan
hcderaad
Misschien ook wel interessant?
Release Candidate 1 van de weergaloze MDK Linux 10.0 branch wordt as we speak naar de mirrors geupload!!

Hoe ik dat weet, nou ik kon net na 2 cd's de download van beta2 staken aangezien er alleen nog maar rc1 iso's te vinden waren! ;-)

Happy burnin' !!!
superstoned
de 10.0 branche is echt heel oke, hoor. word snel stabieler, en KDE 3.2 is echt heel tof. ook andere tools zijn verbeterd, oa URPMI en het control centre.
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b. klik hier.