Help - Zoeken - Gebruikers - Kalender
Volledige versie: Hoe doe je port forwarding *
MandrivaClub.NL > Forum > Servers en netwerken
wouterommeslag
Hallo iedereen,

Ik heb het volgende probleem: Ik gebruik een mandrake 10.1 als router. Deze heeft twee netwerkkaarten. De eerste is aangesloten op een Ethernet ADSL Modem, de tweede op een hub.

Surfen, mailen etc werkt perfect. Nu zou ik er voor moeten kunnen zorgen dat een gebruiker van mijn netwerk flight simulator kan spelen. Ik weet de poorten, maar hoe link ik die door naar het ip-adres van de flight-pc. Die zijn (intern) ip is 192.168.1.3

Alvast dank,
Wouter
Tux Brothers
Hoi Wouter,

Ik heb de titel even aangepast want dit is je vraag namelijk ;).gif

Dit kun je het makkelijkst doen door het pakket "Firestarter" te installeren en hier de poort nummers en het eind IP in te geven in de port forwarding rules.
Hiermee mapt je server (router) hiermee direct door van buiten naar binnen.

That should do it ! smile.gif
wouterommeslag
Bedankt! Ik zal dat vanmiddag eens proberen, ik laat je zeker het resultaat weten...
wouterommeslag
Het is gelukt! Ik kan zelfs Torrents binnehalen vanop het intern netwerk. Dit is vééééél beter dan de ingebouwde sharing-functie van Mandriva...

Hoe ik het gedaan heb: eerst met Mandrake Control Center iplist binnengehaald. Dan RPM'tje gedownload van de site (thx google) en die geïntalleerd zoals in de instructies staat. Eigenlijk een makkie, maar je moet het weten....
Tux Brothers
Mooi dat het gelukt is smile.gif
Het had nog makkelijker gegaan met urpmi ;).gif
Maar ja dat moet je dan ook maar net weten !
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b. klik hier.