Help - Zoeken - Gebruikers - Kalender
Volledige versie: Verschillende werkingen CEDEGA
MandrivaClub.NL > Forum > Spellen
japsje
Ligt het aan mij, of kan het kloppen dat Cedega bij iedere bijv mandriva versie / linux distro anders reageerd? Bij de ene wel spel A start en bij de andere distro weer niet?

Bijv. NFS underground zou het volgens transgaming gewoon moeten doen, niet dus. Far Cry ook... werkt ook niet.. en zo nog een paar spellen.
Kijk, als die nou gaan werken, ben ik over.... smile.gif
jojomaniak
Ik ben van mening dat je spellen zoals NFS unerground en Far Cry (de nieuwe generatie spellen) beter op windows kan spelen, maarja dat is denk ik een mening ;).gif
ogli
[quote]Ligt het aan mij, of kan het kloppen dat Cedega bij iedere bijv mandriva versie / linux distro anders reageerd? Bij de ene wel spel A start en bij de andere distro weer niet?[/quote]

Die indruk had ik in het begin ook. Je zou zo'n spel eens via de console kunnen starten en kijken welke foutmeldingen er komen. Misschien mist er bij de ene distro een applicatie die de andere standaard wel installeert.

Ik neem aan dat je de drivers voor je grafische kaart wel hebt geinstalleerd (dus niet de native drivers want daar kun je geen Far Cry mee spelen smile.gif).

[quote]Kijk, als die nou gaan werken, ben ik over....[/quote]
Tja, Linux heeft niet echt een naam als gaming platform. Misschien in de verre toekomst als de spelfabrikanten zich wat meer op linux gaan richten.
dansmug
NFSU 2 heb ik wel eens geprobeerd met Cedega, installatie en dergelijke gingen vlot, maar een spelletje spelen ging niet echt. Jediknight II daarentegen draaide prima onder Mandriva (zeker zo goed als onder Windows). Het is ook wel zo dat de verschillende versies van Cedega onderling erg kunnen verschillen. Zo kan een spel draaien op oudere versies en dan weer niet op de nieuwste. Ach ja, het is natuurlijk ook niet niks om Windows spellen te laten draaien onder Linux. En het wordt ook altijd beter. Van verschillen tussen distros weet ik niet zoveel, maar het zou kunnen.
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b. klik hier.