Gul Dukat
Nov 3 2005, 08:19 PM
Ik heb het Windows-spel Jedi Knight II: Jedi Outcast m.b.v. Wine op mijn pc kunnen installeren. Nu kan ik het spel ook spelen, alleen is de beeldweergave van het spel te donker. Het is zo donker, dat ik niet kan zien waar ik heen moet. Nu heb ik al geprobeert de "brightness"-stand, hoger te zetten. Maar het lijkt wel of dit geen effect heeft. Ook op de site van Lucasarts kan ik geen informatie vinden m.b.t. dit probleem onder Windows. Ook via Google, kan ik niet een antwoord vinden wat dit kan oplossen. Ik hoop dat er iemand is, die dit spel ook m.b.v. Wine onder Linux speelt, en me eventueel kan helpen aan een oplossing.
[edit] Nog even wat aanvullende informatie. Ik maak dus gebruik van een nVidia FX5700LE videokaart en de laatste nVidia-drivers zijn geinstalleerd.
Tux Brothers
Nov 3 2005, 11:40 PM
John, zit er nergens een gamma instelling in het spel ?
Vaak zitten er in deze spellen een .ini file oid waar je de gamma in kunt stellen, je zult dus ff moeten zoeken in het geval je dit niet via de game zelf kunt regelen.'
Verder is dit probleem bekend op de 9800 serie kaarten van ATI maar nog nooit over nV gehoord.
Gul Dukat
Nov 4 2005, 01:03 PM
Gerard,
bedankt voor je reaktie. Gamma instellingen kan ik bij de instellingen van het spel niet vinden, helaas. Zelfde geldt overigens voor een .ini-bestandje. In de directorie waar het spel geinstalleerd is, staan helemaal geen .ini-bestandjes.
Ik heb dit spel heel vaak gespeeld onder Windows, en ik meen mij te herinneren dat ik dat daar ook had. Maar ik kan de oplossing nergens meer vinden, zelfs niet bij Lucasarts. Ik meende ook dat dit spel gebaseerd was op de Quake-engine. Zijn er dan geen mensen die dit probleem ook hebben met het spelen van Quake onder Linux?
ogli
Nov 4 2005, 01:38 PM
[quote]Zijn er dan geen mensen die dit probleem ook hebben met het spelen van Quake onder Linux?[/quote]
Ik niet, de op quake gebaseerde spellen die ik onder linux heel af en toe speel zijn eerder licht te noemen.
Maar heeft nvidia-settings geen instelling voor gamma?
Tux Brothers
Nov 4 2005, 01:39 PM
Dit is nog de oude "eigen" Lucas Arts engine....
dansmug
Nov 4 2005, 01:43 PM
Jediknight II al eens uitgespeeld op Linux, geen enkele probleem. Behalve dat af en toe m'n lightsaber verdween
Gul Dukat
Nov 4 2005, 02:00 PM
[quote=dansmug]Jediknight II al eens uitgespeeld op Linux, geen enkele probleem. Behalve dat af en toe m'n lightsaber verdween

[/quote]
Maar hoe was bij jou het beeld? Ook zo donker?
dansmug
Nov 4 2005, 02:02 PM
[quote=Gul Dukat][quote=dansmug]Jediknight II al eens uitgespeeld op Linux, geen enkele probleem. Behalve dat af en toe m'n lightsaber verdween

[/quote]
Maar hoe was bij jou het beeld? Ook zo donker?[/quote]
Nee, zoals ik al aangaf, geen enkel probleem. Draaide even soepel als op Windows.
Gul Dukat
Nov 4 2005, 02:07 PM
[quote=dansmug]Nee, zoals ik al aangaf, geen enkel probleem. Draaide even soepel als op Windows.[/quote]
Tja, het spel draait bij mij ook erg soepel. Kan nu zelfs 1280x1024 draaien en dat kreeg ik in Windows niet eens voor elkaar, met een betere video-kaart. :

: Alleen het beeld is zo donker, dat ik alleen het verschil tussen de lucht en omringende wanden, en verlichtte objecten kan zien. Maar tegenstanders zie ik uberhaupt niet.
Gul Dukat
Nov 4 2005, 02:15 PM
[quote=ogli]Maar heeft nvidia-settings geen instelling voor gamma?[/quote]
Ogli, ik kan die "nvidia-settings" helemaal niet vinden. Waar staan die dan?
Gul Dukat
Nov 4 2005, 02:20 PM
[quote=Tux Brothers]Dit is nog de oude "eigen" Lucas Arts engine....[/quote]
Achterop de verpakking, staat rechts onderaan toch echt vermeldt:
"Developed by critically acclaimed Raven Studios and Powered by the Quake III Arena engine." Vandaar mijn vraag of mensen dit probleem ook ondervinden met Quake III.
Tux Brothers
Nov 4 2005, 03:19 PM
John, omdat je zo niet verder komt zou ik je adviseren een oudere/nieuwere driver te installeren om te kijken of dit werkt....
Gul Dukat
Nov 4 2005, 03:47 PM
Oke, ik zal dat eens proberen. Ik had daar eerlijk gezegd helemaal niet aangedacht. :oops:
Fijn dat er af en toe iemand is met een lantaarn. :

:
Gul Dukat
Nov 5 2005, 12:44 AM
[quote=Gul Dukat][quote=ogli]Maar heeft nvidia-settings geen instelling voor gamma?[/quote]
Ogli, ik kan die "nvidia-settings" helemaal niet vinden. Waar staan die dan?[/quote]
Zit standaard niet bij de nVidia-driver die in de Mandriva 2006 PowerPack zit. Jammer.
Maar heb 'm ondertussen kunnen downloaden. Ik hoop dat dit uitkomst biedt, aangezien oudere drivers ook geen verschil maken.
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b.
klik hier.