HJH
Feb 17 2004, 10:44 PM
Waarschijnlijk ten overvloede, maar dan hier toch echt de officiële aankondiging:
17 februari 2004 - Mandrake 10.0 RC1 - Download hem, test hem
en rapporteer bugs via Testzilla/Bugzilla. Meer informatie is op
http://www.mandrakelinux.com/en/100beta.php3 beschikbaar.
menno
Feb 18 2004, 12:31 PM
Is het aan te raden om Deze RC 1 te installeren, dan mogelijk een RC2 daarmee te upgraden en tot slot te upgraden met de final release?
Of een kale installatie per versie?
HJH
Feb 18 2004, 05:01 PM
RC's en Beta's zou ik als ik jou was nooit upgraden.
De verschillen zijn vaak vrij kritiek.
Je zou kunnen proberen te upgraden als je er toch een testsysteem voor hebt, en het niet uit maakt of het fout gaat.
Hendrik-Jan
Presario
Feb 18 2004, 07:08 PM
Downloaded and burned 3 cd's without problem within 2 hours!
Started installation on a notebook (Compaq Presario 714EA with DVD)
Installation without problems. System restarted without problems. KDE3.2
menustructure is not nice (look at fedore core 2 alpha!)
Only Xfree (latest made by mandrake) made my computer size funny.
At the moment I stay at mdk9.2 see no advantage at 10.0
PCLinux
PiLotCoptEr
Feb 18 2004, 07:10 PM
Interessant, maar waarom praat je engels

.
superstoned
Feb 19 2004, 11:02 AM
en ik zie geen problemen met het upgraden van RC's en Beta's, op voorwaarde dat je voorbereid bent op problemen... het gaat niet altijd goed, je bent bijvoorbeeld vaak je KDE instellingen kwijt, om maar iets te noemen. Maar zelden onoverkomelijke problemen, en als je de RC1 cd hebt liggen kun je altijd je installatie repareren.
menno
Feb 19 2004, 12:09 PM
Het volgende viel me ook op: wanneer je 9.2 update met de nieuwste updates, ben je opeens het oude menu kwijt. Is dit dan ook het geval bijv. bij het upgraden van RC1 -> RC2 -> final?
superstoned
Feb 19 2004, 12:19 PM
dat kan inderdaad voorkomen... ik vind het zelf ook vrij irritant. het mandrake-menu is weinig soeps (als je bijv. een prog installeerd die een extra optie toevoegd in het kcontrol panel, werkt die wel als je het KDE menu gebruikt, niet als je het mandrake-menu gebruikt) maar veel programma's staan weer niet in het KDE menu. Ik vind dit echt heel stupide...
ReinoutS
Feb 19 2004, 05:31 PM
superstoned: je kunt verschillende menu-stijlen kiezen in menudrake. Misschien zit er een bij die je wel bevalt?
sackie
Feb 19 2004, 08:30 PM
Is er eigenlijk ook iets van een update functie waar je geen CD's voor nodig hebt, want ik wil best wel testen, maar heb niet echt zin om voor elke update weer 3 cd's te gaan branden, dan gaat het wel erg snel
Peet
Feb 19 2004, 08:57 PM
[quote=sackie]Is er eigenlijk ook iets van een update functie waar je geen CD's voor nodig hebt, want ik wil best wel testen, maar heb niet echt zin om voor elke update weer 3 cd's te gaan branden, dan gaat het wel erg snel[/quote]
Cooker Howto
http://mandrakeclub.nl/phpBB2/kb.php?mode=article&k=35
superstoned
Feb 23 2004, 01:57 PM
[quote=ReinoutS]superstoned: je kunt verschillende menu-stijlen kiezen in menudrake. Misschien zit er een bij die je wel bevalt?[/quote]
wel, DANKZIJ DIE stomme optie heb ik dus een probleem. De twee mandrake menu's (normaal en versimpeld ofzow) bevatten veel applicaties, maar missen enkele specifieke KDE opties, zodat oa het configuratie scherm vernacheld is. En het gewone KDE menu bevat weer niet alle applicaties...
Als de mandrake mensen nu gewoon hadden gezorgt dat dat KDE menu wat bruikbaarder was, en alle applicaties had bevat, hadden ze heel die constructie van verschillende menu's, en een eigen menu-editor niet hoeven maken. zonde van het werk, levert alleen maar meer problemen op, imho.
jep, handig dat je onder gnome, KDE, fluxbox etc hetzelfde menu hebt, maar laat ik dat nou helemaal niet handig vinden, om onder Gnome ook Konsole als standaard terminal te hebben...
odo
Feb 24 2004, 03:51 PM
hoi
werkt de alcatel usb modem nu ook in mandrake 10 rc1?
gr Marc
ReinoutS
Feb 24 2004, 06:16 PM
odo: de snelste manier om daarachter te komen is ofwel zoeken op qa.mandrakesoft.com of beter nog, zelf testen! Als het niet werkt kun je dat nu nog melden, als de final al uit is niet meer...
odo
Feb 24 2004, 10:15 PM
ik had niks gevonden

en ik heb een hele boel zelf uitgeprobeerd
groetjes Marc
zoekhans
Mar 8 2004, 04:35 PM
[quote=superstoned][quote=ReinoutS]superstoned: je kunt verschillende menu-stijlen kiezen in menudrake. Misschien zit er een bij die je wel bevalt?[/quote]
wel, DANKZIJ DIE stomme optie heb ik dus een probleem. De twee mandrake menu's (normaal en versimpeld ofzow) bevatten veel applicaties, maar missen enkele specifieke KDE opties, zodat oa het configuratie scherm vernacheld is. En het gewone KDE menu bevat weer niet alle applicaties...
[/quote]
Gelukkig zijn er meer mensen met dit probleem (-:
Ga vandaag dat update-menus -v proberen.
Ik wilde iets veranderen aan startup, lees hier op het forum dat er een handig icoontje voor is, staat dat icoontje bij mij niet onder configuratie, maar onder menudrake staat met overtuiging vermeld dat ik hem wel moet zien.
:?
Porbeer je een ander menu-stijl. Zie ik verdorie al mijn icoontjes verdwijnen. Inclusief menudrake (die ik met veel moeite gevonden had) . Zo voel je als newbie niet echt lekker in je systeem zitten.
groetjes
Zoekhans
PiLotCoptEr
Mar 8 2004, 05:03 PM
Menudrake kun je ook gewoon openen door een Konsole te openen (Ctrl+T) en menudrake te typen (desnoods even su doen om root te worden).
zoekhans
Mar 10 2004, 10:12 AM
QUOTE(PiLotCoptEr)
Menudrake kun je ook gewoon openen door een Konsole te openen (Ctrl+T) en menudrake te typen (desnoods even su doen om root te worden).
jep, dat was de oplossing. Per ongeluk op de knop acties gedrukt en daar kon ik inderdaad weer terug naar mijn vertrouwde "alles erop en eraan" menulijst komen. helaas moest ik wat snelkoppelingen weer opnieuw installeren, maar daardoor kwam ik achter een boel andere geinige opties voor de taakbalken.
bedankt
zoekhans
superstoned
Mar 10 2004, 12:04 PM
QUOTE(zoekhans)
QUOTE(PiLotCoptEr)
jep, dat was de oplossing. Per ongeluk op de knop acties gedrukt en daar kon ik inderdaad weer terug naar mijn vertrouwde "alles erop en eraan" menulijst komen. helaas moest ik wat snelkoppelingen weer opnieuw installeren, maar daardoor kwam ik achter een boel andere geinige opties voor de taakbalken.
bedankt
zoekhans
haha
ja zo leer je he, flink klooien, gewoon... ;-)
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b.
klik hier.