(Paulus @ Jan 4 2006, 01:11 AM) [snapback]54110[/snapback]

Ik ben blij, eindelijk heb ik een werkende linux distro op m'n pc staan.
In het schrijven op pclinuxos.nl staat dat je een nederlands taalpakket kunt installeren.
Ik heb het twee maal geprobeerd, maar krijg het nog niet voor elkaar. Is er misschien iemand op het forum
die de verschillende handelingen ietwat duidelijker kan uitleggen?
Ik heb nog niet zoveel ervaring met opdracht-regels en terminals.
Bij welke stap loop je vast?
Van de pclinuxos.nl wiki:
PCLinuxOS is een engelstalige distributie. Na installatie op de harde schijf is dit echter met enkele simpele handgrepen aan te passen, zodat PCLinuxOS (bijna) helemaal nederlandstalig wordt!
1. Download dit bestand "macros" en plaats het in uw "home" directory.
2. Open een console en ga met su en het invullen van een wachtwoord naar SuperUser modus.
3. Copieer het zojuist gedownloade bestand naar /etc/rpm/:
cp .macros /etc/rpm/
4. Als gevraagd word of u het bestaande bestand wilt overschrijven, bevestigt u met Y(es).
5. Start nu de pakketmanager Synaptic en selecteer het bestand kde-i18n-nl-3.4.0-1mdk.noarch.rpm (of een andere versienummering die u door Synaptic wordt aanbevolen)
6. Selecteer ook alle pakketten met "menu" in de naam. Let op! De meesten zijn al geinstalleerd en u moet dus in Synaptic voor "herinstalleren" kiezen!
7. Klik nu op [Apply]. Alle gekozen softwarepakketten worden gedownload en geinstalleerd.
8. Open het KDE controlepaneel en selecteer als land West-Europa/Nederland bij de instellingen voor land en taal. Klik op [Apply]
9. Na uitloggen en weer inloggen zult u zien dat de gehele KDE desktop inclusief het menu, in het Nederlands is.