Help - Zoeken - Gebruikers - Kalender
Volledige versie: Netwerk Vraag
MandrivaClub.NL > Forum > Servers en netwerken
Vectrox
Ik heb Samba geinstalleerd en geconfigureerd maar nu ga ik via LinNeighbours naar het netwerk toe en ik zie de windows pc's erop staan maar als ik erop klik zie ik geen gedeelde schijven maar ze zijn wel gedeeld waardoor zou dit kunnen komen ?
Tux Brothers
Ik gebruik nooit Linneighboorhood en ik gebruik heeeel vaak Samba, zelf gebruik ik SMB4K, in mijn opinie veruit de beste SMB browser, probeer het hier eens mee :wink:
Vectrox
Waar kan ik SMB4K downloaden ?? Omdat ik dit niet hier heb staan..
Tux Brothers
ftp://ftp.nluug.nl/pub/metalab/distributi...s/2004/RPMS.os/
Als deze niet werkt even een seintje geven dan weet ik nog een adres :wink:
Vectrox
Bedankt ik heb het geinstalleerd en het werkt :idea:
kayjay
ik mount samba shares gewoon op de commandline..
Is smb4k een browse programmaatje ? zoiets als Mijn netwerk locaties onder windows?
Tux Brothers
QUOTE(kayjay)
ik mount samba shares gewoon op de commandline..
Is smb4k een browse programmaatje ? zoiets als Mijn netwerk locaties onder windows?

Ja, dit is echt een heel leuk tooltje, het doet gewoon wat je ervan verwacht, ik heb al heel wat Samba tooltjes gezien en geprobeerd maar deze is veruit de beste.
In MDK 10 zal hij ook standaard meegeleverd gaan worden.
kayjay
ah ok...nou ik wacht toch even totdat mdk10 final uit is.
Ik krijg één dezer dagen me andere laptop terug. Dan kan ik hem backuppen en dan kan ik hem geheel leg schoppen en mdk 10 erop zetten als de uitkomt
PiLotCoptEr
Even erbij blijven Michiel :oops:;).gif.
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b. klik hier.