Help - Zoeken - Gebruikers - Kalender
Volledige versie: firefox 1.5
MandrivaClub.NL > Forum > Overige Linux distributies
Paulus
kreeg vandaag de ingeving PCLinuxOS via Synaptec te updaten, en nu blijkt dus de nieuwe versie van Firefox erbij te zitten! (1.5) icon_idea.gif Geweldig.
superstoned
bevalt hij? ik las nogal wat negatief commentaar qua snelheid en vooral geheugengebruik...
Paulus
mij bevalt ie in ieder geval, geheugen gebruik kan ik niet veel zinvols over zeggen, heb geen software op deze pc zitten om dat te controleren, zal tzt onder xp eens kijken wat ie gebruikt.
Ik begin trouwens een beetje te begrijpen hoe het zit met dat instalatie gedoe in linux (het wordt eigenlijk door de makers van rpm gedaan als ik het goed zie) icon_cheesygrin.gif
Groetjes Paulus
superstoned
(Paulus @ Jan 25 2006, 09:06 PM) [snapback]55456[/snapback]
Ik begin trouwens een beetje te begrijpen hoe het zit met dat instalatie gedoe in linux (het wordt eigenlijk door de makers van rpm gedaan als ik het goed zie) icon_cheesygrin.gif
Groetjes Paulus
keurig paulus biggrin.gif
StijnvdW86
Ik vind dat FF zo traag laad in KDE, hoe komt dat?
superstoned
is't sneller in gnome? het kan komen omdat firefox een stukje van GTK gebruikt, en als je gnome hebt draaien is dat al geladen. maar het zou maar heeeeeel weinig uit moeten maken, in principe... als je bedoelt dat het langzamer is als konqueror, dat is vrij logisch - konqi is veel kleiner en efficienter dan firefoxje.
StijnvdW86
jah het zal dat zijn ik weet gewoon da de eerste keer inladen als ik opstart wat lang duurt
Paulus
Firefox is inderdaad redelijk traag met opstarten, zeker in vergelijking met Konquerer, maar die start dan ook gelijk met je os op. Hetzelfde verhaal speelt bij windhoos ook, iee start veel sneller dan Firefox, omdat ie deel uitmaakt van het besturingssysteem. Onder w kun je een extensie installeren (Firefox preloader) die dat verschil wat kleiner maakt, heb ik voor LINUX nog niet gevonden. ( Die preloader start firefox in de achtergrond, als je dan FF aanroept is ie al geladen, dus sneller op de been)
Alain
(Paulus @ Jan 28 2006, 12:36 PM) [snapback]55609[/snapback]
zeker in vergelijking met Konquerer, maar die start dan ook gelijk met je os op. Hetzelfde verhaal speelt bij windhoos ook, iee start veel sneller dan Firefox, omdat ie deel uitmaakt van het besturingssysteem.

Dit is nu echt een kwestie van de klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt.

IE is(/was?) geintegreerd in het OS. Het is nog steeds zo dat je alleen met IE je updates op kan halen.

Dit alles iit tot konqueror die gewoon sneller draait omdat KDE Qt gebruikt en al die libs dus al geladen zijn. KDE is niet het besturingssysteem en konqueror heeft een machtige positie in KDE, maar is niet onmisbaar. smile.gif

Daarbij is het nieuws gehalte 0,0 aangezien deze versie al 2 maanden bestaat. ;).gif
dansmug
(Alain @ Jan 29 2006, 09:31 PM) [snapback]55676[/snapback]
Daarbij is het nieuws gehalte 0,0 aangezien deze versie al 2 maanden bestaat. ;).gif

Een rpm voor Mandriva of PCLOS? Beiden zijn nog maar enkele weken uit en dit was bij vele mensen niet bekend. Het nieuwsgehalte van deze post ligt dus echt wel hoger dan jij veronderstelt.
willie
(Alain @ Jan 29 2006, 09:31 PM) [snapback]55676[/snapback]
Het is nog steeds zo dat je alleen met IE je updates op kan halen.

ms heeft sinds kort een patch voor firefox zodat daarmee ook de update's kunt binnenhalen.
Paulus
kun je ook een adres geven waar die patch te downloaden is? lijkt me handig . biggrin.gif
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b. klik hier.