fietspomp
Feb 26 2004, 04:37 PM
hallo
ik hoop dat ik dit begrijpelijk kan uitleggen.ik heb linux mandrake 9.2 op een server staan daar wil ik sof2 1.0 op draaien.ik heb op burau blad een map gemaakt cd in die map user in die map games in die map sof2.in de map sof2 een base map gemaakt met alle pk.3 file een server.cfg en map cycles . en natuurlijk in de sof2 map het bestandje sof2ded. als ik het wil opstarten in shell dan type ik ./sof2ded +exec server.cfg dat gaat ook tot die zecht bytes in de hunk hunk reset .hij gaat het internet niet op weet iemand wat ik fout doe .alvast bedankt
HJH
Feb 26 2004, 06:44 PM
Kan je misschien de foutmelding plaatsen?
En: ik weet niet exact hoe SOF werkt of je alleen een patch nodig hebt op de Windows versie, of dat het een compleet Linux-gebaseerde versie is, dus kan je dat misschien ook toelichten?
Hendrik-Jan
fietspomp
Feb 26 2004, 08:16 PM
het is op linux gebaseerde paths het is een file dat de server.cfg start .en er is geen foutmelding.hij gaat alleen niet door zo gauw die het internet op moet .ik moet ook seggen dat ik nu voor het eerst met linux werk en dat valt knap tegen .wat ik niet begrijp van linux hoe dat werkt wat die precies nodig heeft om zo server te starten .ik heb alles wat in de read me file staat opgevolgt .en het werkt half . net zoals winex dat instaleer je en je vindt het nooit meer terug snap er geen hout van .ik weet niet of ik die server paths hier naar toe kan kopieren dan kunt u is kijken meschien dat ik toch wat over het hoofd zie. alvast bedankt
HJH
Feb 26 2004, 08:44 PM
Met deze informatie kan ik je niet echt verder helpen.
Ik heb toch echt minimaal een foutmelding/ log nodig.
En dan die 2e vraag die ik stelde: gebruik je de Linux versie van SOF of de Windows versie. En hoe gebruik je die? -> Windows versie met een patch, of Windows versie met Winex (fundamenteel anders!!!).
Ik kan je doorverwijzen naar onderstaande website. Deze gaat over spellen onder Linux (ook SOF), maar voor meer hulp, zal je toch echt meer informatie moeten geven!
http://icculus.org/lgfaq/
Hendrik-Jan
fietspomp
Feb 26 2004, 09:51 PM
ik gebruik de windows versie alle pk.3 bestanden die doe ik in een map base +server.cfg en mapcycles .en wat betrefd een fout melding die krijg ik niet hij stopt alleen maar .ik gebruikt het met een path die heet sof2ded
1.0
HJH
Feb 26 2004, 10:59 PM
Als het goed is, heeft SoF ergens een log bestand staan.
zoniet, kijk dan eens in het bestand "/var/log/messages", aan het einde. Het makkelijkst doe je dit als root: "tail /var/log/messages"
Waarschijnlijk staat daar wel in wat er wel, en vooral niet gebeurt.
Hendrik-Jan
fietspomp
Feb 27 2004, 03:18 PM
ik heb is gebrobeerd wat u zij dat tail var enzo maar het werkte niet komt alleen onder elkaar te staan .SOF2MP V1.00 linux-i386 May 6 2002
Initialising zone memory .....
----- FS_Startup -----
Current search path:
/home/john/.sof2/base
/home/john/Desktop/CD/usr/local/games/sof2/base/MP
/home/john/Desktop/CD/usr/local/games/sof2/base/therest.pk3 (7125 files)
/home/john/Desktop/CD/usr/local/games/sof2/base/textures0.pk3 (2816 files)
/home/john/Desktop/CD/usr/local/games/sof2/base/skins.pk3 (4117 files)
/home/john/Desktop/CD/usr/local/games/sof2/base/musicandsound.pk3 (3055 files)
/home/john/Desktop/CD/usr/local/games/sof2/base/mp.pk3 (338 files)
/home/john/Desktop/CD/usr/local/games/sof2/base/models.pk3 (3643 files)
/home/john/Desktop/CD/usr/local/games/sof2/base/maps.pk3 (466 files)
/home/john/Desktop/CD/usr/local/games/sof2/base
./sof2ded/base/MP
./sof2ded/base
----------------------
21560 files in pk3 files
execing sof2mp_default.cfg
execing sof2mp.cfg
execing autoexec.cfg
Hunk_Clear: reset the hunk ok
hij geeft segmentation fault
HJH
Feb 27 2004, 05:03 PM
Hmmm,
lastige.
Een segfault is meestal te wijten aan incompatible bibliotheken (libs).
Misschien dat je hierover iets bij icculus kunt vinden.
En anders heeft Alain misschien een suggestie?
Hendrik-Jan
fietspomp
Feb 28 2004, 02:12 AM
ik ben er maar mee gekapt want is mij te moelijk dit .ik heb wel een boek geleend om het is uit te pluizen maar het valt niet mee .heb nu windows server 2003 er op gezet dat is stukken makkelijker .maar dat wil niet seggen dat ik linux niet wil . juist wel maar ik snap het alleen niet . en valt me op dat als je hier over begint over game servers dat er maar weinig mensen iets hier over los laaten . laatst kreeg ik nog te hooren dat het een beroep is om dit soort servers te maaken .vandaar dat het niet makkelijk is om zo server te maaken. maar voor de goude tip ga ik gelijk weer over naar linux . groeten john
PiLotCoptEr
Feb 28 2004, 08:56 AM
Wie gebruikt er dan ook Linux om te gamen
.gif)
? Ik heb momenteel Windows 98SE naast Mandrake draaien (tegen mijn ooit afgelegde belofte in
.gif)
) :roll:. Maar ja, je moet het ook zelf weten.
fietspomp
Feb 28 2004, 02:17 PM
op windows gamen dat doe ik al maar gaat om de server.en als ik met de tijd naar een data centum wil om hem daar te plaatsen zit er met linux geen licentie kosten bij .en het schijnt beter te loopen linux als game server.maar kom op met die tip het moet draaien die hap
Tux Brothers
Feb 28 2004, 04:09 PM
Waar kun je de server versie downen en waar is de documentatie in te zien/downen ?
fietspomp
Feb 29 2004, 11:09 AM
http://www.ausgamers.com/files/details/html/2325 dit is de side waar 1.0 zip staat voor sof 1.0 linux server inc read my fille .ik hoop dat jij hier uitkomt . ik denk dat het voor de echte linux gebruiker een eitje is .om dit aan de gang te krijgen
fietspomp
Mar 3 2004, 11:01 AM
ik hoor niks meer jammer .ik weet dat ik er tegen aan zit maar heb net ff die tip nodig .als iemand in noord holland woont bij alkmaar in de buurt . en die kan zo server maaken dan wil ik er ook wel voor betaalen .het moet gewoon is draaien .groeten john
Nog even geduld aub...
Ik heb op dit moment geen tijd, en ik weet van Txu Brothers dat hij daar ook last van heeft 8)
Van het weekend wil ik wel proberen of ik het aan de praat kan krijgen.
Hendrik-Jan
fietspomp
Mar 3 2004, 02:23 PM
harstike bedankt alvast daar ben ik echt heel blij mee .meschien nog wel belangrijk dat ik achter een router zit .ik heb in napt de poorten forwart op het ip dat ik in lunux gebruik. ik heb de demo gedownload van sof 2 mp . dat laaten draaien met winex dat lukte wel maar hij gaf als ip 127.0.0.1 dat moet dus 10.0.0.156 zijn .zelf kon ik hem niet vinden in de lijst met servers.ik heb hem een tijdje laaten draaien toen heeft er iemand connect .heel raar want dat ip 127.0.0.1 is toch de loop .wat het in houdt weet ik niet maar ik dacht dat loop alleen uitzendt en niet otvangt .maar goed ik ben echt blij dat u dat wil doen nogmaals bedankt.groeten john
fietspomp
Mar 3 2004, 02:26 PM
Tux Brothers
Mar 3 2004, 02:43 PM
Klopt op het moment nogal een gekkenhuis, tussen alle gekte door probeer ik ook nog tussendoor even te "leven", eerst ben ik zelf nog iets aan het afmaken daarna wil ik ook wel kijken :wink:
fietspomp
Mar 3 2004, 04:20 PM
http://forums.ravensoft.com/ib/ikonboard.p...=ST;f=6;t=19303
op deze side site staat stap voor stap hoe het moet . nah ja dat hoopte ik maar lukt me nog niet . ff wat anders als jullie die pk.3 file nodig hebben dan wil ik die wel uploaden en server.cfg en de mapcycles .server.cfg is ook van die pagina te haalen en de map cycles ook alleen die pk.3 file niet .dat hoor ik dan wel groeten john
fietspomp
Mar 5 2004, 06:29 PM
ik heb het aan de gang gekreegen maar nog niet met de juiste versie hij draait nu op 1.2a en moet worden 1.0 maar ik ben al weer wat verder .groeten john
Tux Brothers
Mar 5 2004, 10:45 PM
[quote=fietspomp]ik heb het aan de gang gekreegen maar nog niet met de juiste versie hij draait nu op 1.2a en moet worden 1.0 maar ik ben al weer wat verder .groeten john[/quote]
fietspomp
Mar 7 2004, 10:27 AM
hallo ik ben nog steeds bezig om het aan de praat te krijgen.het is wel gelukt met de update 1.2a .omdat daar een stukje soffware in zit die het door verbind met internet dat heet libcxa.so.1.dat zit niet in de versie 1.0 die ik dus wil .is daar weer 1 of ander foefje voor zo dat versie 1.0 ook wordt verbonden naar het internet .ik hoop dat ik dit goed heb uitgelegd .groeten john
PiLotCoptEr
Mar 7 2004, 10:42 AM
Misschien kun je die libcxa urpmi'en?
fietspomp
Mar 7 2004, 11:05 AM
uuuuh ja wat is dat ? hoe gaat dat ?ik ben nog een newbie
PiLotCoptEr
Mar 7 2004, 11:25 AM
Heb even zelf ge'urpmi'd, maar dat libje is er niet.
Heb even gegoogled, maar ik kan hem alleen vinden in Jedi spelletje, zoek maar eens op 'libcxa.so.1 +download'.
fietspomp
Mar 7 2004, 11:47 AM
dat bestanje libcxa.so.1 dat heb ik al zit bij de update 1.2 van sof2.linux server. maar wat is urpmi"d je kan dat hier downloaden
http://www.soldier-of-fortune2.de/downloads.php?cat=1 het zit bij 18 mb versie 1.2
PiLotCoptEr
Mar 7 2004, 12:09 PM
Maar wat is nu precies je bedoeling?
Dat libje zit niet bij versie 1.0 van SoF, zeg je.
Waarom installeer je het libje van SoF v1.2 niet en dan installeer je SoF v1.0?
fietspomp
Mar 7 2004, 12:20 PM
omdat 1.0 dat libje niet oppakt zoals 1.2 dat wel doet .mijn vraag is dus hoe kan ik dat door linken.want als je sof2ded 1.2 opend dan staat dat libcxa er ook in vermeld en niet in versie 1.0 .dus hoe krijg ik dat voormekaar om dat te laaten werken
PiLotCoptEr
Mar 7 2004, 12:23 PM
Misschien is die niet nodig (ik heb dit topic niet echt erg gevolgd hoor
.gif)
)
fietspomp
Mar 7 2004, 12:37 PM
meschien is het niet nodig maar hoe krijg ik dat file of binaire getal opgestart op internet.ik weet nog steed niet wat dit is ge'urpmi'd .voor mijn gevoel vindt die geen port en ip . dus dat file moet worden door gelinkt maar hoe ?1.2 vindt dat file libcxa dan wordt hij dus door gelinkt naar het internet . maar 1.0 niet dat moet hand matig worden gedaan
PiLotCoptEr
Mar 7 2004, 01:06 PM
Ge'urpmi'd is de verleden tijd van urpmi'en, ofwel dat je een urpmi-opdracht uitvoert
.gif)
.
fietspomp
Mar 7 2004, 01:16 PM
zo kom ik lekker verder . maar uuh is er nu een manier om dit te doen of niet ik bedoel mijn vorige vraag . want dan kom ik waarscheilijk verder .en nu weet ik nog steeds niet hoe je zo opdracht uitvoert urpmi'en???????? newbie ik. wat voor jullie makkelijk is is voor mij nog moelijk .een beetje hulp kan ik wel gebruiken alvast bedankt groeten john
je zou wel eens goed kunnen zitten met je "doorlink"-idee
maar gaat dat ook werken? i.e. ondersteunt versie 1.0 de betreffende lib en zijn functies ook?
Alsie het niet ondersteund kan je nu wel ophouden, dan gaat het nl. gewoon niet gebeuren.
Hendrik-Jan
fietspomp
Mar 7 2004, 10:47 PM
ja het werkt op versie 1.2 in de versie 1.0 zit dat het libcxa bestand niet.dus zoek ik nu naar de oplossing om dat hand matig te doen of een passend bestand die dat kan .urpmi' weet ik nog niet wat dat is .kunnen jullie me daar mee helpen is er een manier om dat te doen. groete john
nee, dit heeft nix met urpmi te maken.
Maar ik denk gewoon niet dat dit kan werken...
versie 1.0 lijkt dit niet te ondersteunen, dus ik denk dat wat je wilt gewoon niet bestaat.
Hendrik-Jan
fietspomp
Mar 8 2004, 12:05 AM
heeft dat te maaken met de mandrake versie is dat anders als red hat 7.2 op dit gebied .want in dat file staat wel iets over red hat 7.2 .maar lijkt me sterk dat mandrake anders is .maar daar hebben jullie meer verstand van dan ik groeten john
?
ja, het bestand kan wel werken.
Maar als het bestand geschreven is voor versie 1.2 en niet voor versie 1.0, dan houdt het snel op.
Hendrik-Jan
fietspomp
Mar 8 2004, 01:09 PM
ga ik weer .ik probeer dit goed uit te leggen. in mandrake heb je home als je op dat huisje klikt dan kom je in de map in mij geval home/john. je kan ook naar de hoofd map daar staan bijv usr/ local /lib en een heleboel meer .Install instructions:
On your linux box:
-Create a directory for the game. example:
mkdir /usr/local/games/sof2
-Copy the linux binary into this directory
-Mark the file as executable. example:
chmod a+x /usr/local/games/sof2/sof2ded
-Create the 'base' directory. example:
mkdir /usr/local/games/sof2/base
Note, YES, it is case sensitive and the program will look for all lower case
-Copy the files from the base directory of the retail CD into the
base directory you just created. You will need all the .pk3 files (including
musicandsound.pk3, skins.pk3, etc) if you want to run a "pure" server.
Running the dedicated server:
-"cd" into the game directory (cd /usr/local/games/sof2)
-Run the binary. An example is:
./sof2ded +exec server.cfg
This example assumes you have created a configuration file called server.cfg and placed
it into the "base" directory. kan iemand me vertellen wat ze hier precies bedoelen . daar ben ik dan heel dankbaar voor .want ik zit helemaal vast ben er 2 weeken mee bezig nu .wordt al langzaam gek .maar dit moet toch kunnen fuctioneneren linux kenners kom op.groeten john ps. gaat bij mij om de deicated server.internet dus
snelle vertaling:
maak een map aan voor het spel, bijv:
(in console) mkdir /usr/local/games/sof2
copieer het uitvoerbare Linux bestand (dat je gedownload hebt) naar deze map.
(cp <bestandsnaam> /usr/local/games/sof2)
maak dit bestand uitvoerbaar:
chmod 777 /usr/local/games/<bestandsnaam>
maak een " base" map:
mkdir /usr/local/games/sof2/base
copieer de bestanden uit de "base" map op je (gekochte) CD naar de "base" map die je net hebt aangemaakt:
cp /mnt/cdrom/base/* /usr/local/games/sof2/base
Om het spel te starten:
ga naar de map /usr/local/games/sof2
en start het spel met het commando ./sof2ded +exec server.cfg
Hierbij gaan ze er vanuit dat je zelf een bestand "server.cfg" hebt gemaakt en in de "base" map hebt gezet.
Kom je zo verder?
Hendrik-Jan
fietspomp
Mar 8 2004, 03:56 PM
kijk hier wordt ik weer vrolijk van zo komt er lijn in. bedankt hier voor .nog 1 tip in welke opstart modus kan ik dit het beste doen .kde bijv
fietspomp
Mar 8 2004, 04:58 PM
wat ik nog niet helemaal begrijp is dit ik maak die map mkdir/usr/local/games/sof2 daar zet ik dat bestand in sofded2 maar moet ik nu een tweede map maaken met mkdir/usr/local/games/sof2/base of maak ik die map in [de eerste mkdir ] meschien niet zo snugger van mij maar wil het nu een keer goed doen groeten john
PiLotCoptEr
Mar 8 2004, 05:12 PM
Je moet de map maken in /usr/local/games/sof2 inderdaad
fietspomp
Mar 8 2004, 05:14 PM
dank u
PiLotCoptEr
Mar 8 2004, 05:17 PM
Dat istoch net zoals in windoos
.gif)
?
Ik herinner mij: C:Program FilesQuake2baseq2
fietspomp
Mar 8 2004, 07:00 PM
hoe krijg ik dan een map sof2 in usr/local/games ik wordt steeds geweigerd ik weet dat het via console moet in root maar wat is het commando .
Het commando om van map naar andere map te veranderen is: "cd"
Het commando om een map aan te maken is "cp"
Het commando is letterlijk wat ik voor je vertaald heb.
Je moet wel root zijn om dit uit te voeren.
Hendrik-Jan
fietspomp
Mar 9 2004, 09:22 PM
hallo allemaal eindelijk zat alles goed er heeft zelfs iemand gekeeken die er verstand van heeft via zijn pc naar de mijne.hij kon niks ondekken wat er niet goed zat .Heeft zelf ook nog wat gebrobeerd maar krijgt hem ook niet online hij blijft maar die segmentation fault geven.kan het aan de hardware liggen. heeft iemand een idee waar het fout zit .het gekke is dat de update 1.2 zonder problemen opstart .ja ik weet wat u denkt ga dan naar de update.Nee 1.0 blijft het mooist .het moet toch kunnen werken .of is de soffware ware zo anders geworden van mandrake ten opzichte van red hat 7.2 .Red hat 7.2 lukt het me niet om me geitrigeerde ethernet te laaten werken anders had ik dat is gebrobeerd me. maar goed ik hoop dat ik nog een tip krijg alvast bedankt allemaal voor de moeite groeten john
HJH
Mar 10 2004, 11:00 PM
Zoals je zelf al schrijft:
het wil nog steeds niet, en een "segfault"
ik denk dat versie 1.0 gewoon te veel fouten bevat om goed te werken.
Ben bang dat je naar versie 1.2 moet...
Hendrik-Jan
fietspomp
Mar 11 2004, 11:07 AM
ja oke maar ik ben dan weer heel erg eigewijs .waarom werkt het dan wel bij anderen .voor mij gevoel vindt dat programma mijn ip adres niet .het moet op 1 of andere manier doorgelinkt worden .net zoals 1.2 dat doet met dat programma libcxa.so.1 . ik zal en moet het aan de gang zien te krijgen .is een gekte kan er ook niks aan doen groeten john
fietspomp
Mar 11 2004, 02:11 PM
mensen heel erg bedankt voor jullie tips het is me GELUKT.zo simpel je moet er maar ff achter komen het zat hem in de netwerk kaart. nieuwe gekocht een 3com .alles het zelde ge install druk op de knop en gaan met die banaan.wat kan een grote kerel dan weer blij zijn. mochten er nog tips zijn om zo server te optimaliseren vertel het me gerust .groeten john
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b.
klik hier.