Help - Zoeken - Gebruikers - Kalender
Volledige versie: Inloggen op een Windows domein
MandrivaClub.NL > Forum > Servers en netwerken
ThunderAce
Hoi,

Ik ben compleet nieuw met Linux. Ik heb net drie iso bestanden gedownload, gebrand en het hele spul op mijn laptop geinstalleerd. Tot mijn verbazing ging dit helemaal probleem loos. Ik heb toen mijn laptop op mijn router aangesloten en zonder iets te hoeven instellen had ik internet (cool). Je begrijpt dus dat ik erg enthosiast begin te worden over mandrake.

Nu is mijn vraag: Kan ik mijn laptop ook in laten loggen op mijn domein. Ik heb hier een netwerk met een DC die AD draait. Is dit te combineren of zit ik op de verkeerde weg.

Mischien een domme vraag maar ik ben een echt newbie met Linux. Van Windows weet ik wel het een en ander.
Tux Brothers
Hoi, Welkom alhier !
Het inloggen op het netwerk is in princiepe niet nodig, onder Linux werk je met mounts.
Er is een tool genaamd SMB4K en die lijkt heel er op de windos netwerk browser hiermee kun je ook shares mounten aan je PC.
Als je even zoekt (zoek functie op dit forum) zul je ongetwijfeld ook de download locatie kunnen vinden van deze tool.
Succes
Peet
Nou alleerst welkom op in de fora.
Ik zou als ik jou was eerst een paar dingen veranderren .
Namelijk eerst urpmi configureren > http://mandrakeclub.nl/phpBB2/kb.php?mode=article&k=33
Als je dat gedaan hebt zoek op >drak< en installeerd >drakwizzard<
Nu wordt in het MCC een tool toegevoegd met servers en dergelijke.
Ook smb4k is een goede tool .
Doe dit eerst maar eens en als je dan nog vragen hebt zien we het wel .
ThunderAce
Thanks!

Ik ga hier straks kijken.
Ook fijn om te zien dat je hier snel antwoord krijgt. Ik denk dat ik veel plezier aan Linux ga beleven.

Klasse mensen.
:idea:
kayjay
ah..dat vind ik ook weer leuk om te horen..
Overigens kan samba3 volgens mij met Active Directory omgaan. Het is voor thuis bijvoorbeeld niet echt nodig..maar als je het wil tja het kan.