Het nVidia logo flitst door mijn beeld bij opstarten zo snel dat ik alleen wat wit/groens zie en ik bemerkte dat mijn pc grafisch wat slomer is. Ik ving dit bericht met glxgears
Xlib: extension “XFree86-DRI” missing on display “:0.0”
De waarden zijn ook allemaal ineens een stuk lager dan eerst.
Nadat ik de nVidia driver geinstalleerd had kreeg ik een paar seconden het logo in beeld en gaf glxgears 10x snellere waardes dan nu.
Naar mijn weten heb ik niets misdaan, want hij liep net zo lekker snel met die nVidia run driver. :twisted:
Tux Brothers
Mar 3 2004, 10:09 PM
Even opnieuw installeren ?, of is het al opgelost ?
[quote=Tux Brothers]Even opnieuw installeren ?, of is het al opgelost ?[/quote]
Opnieuw installeren ? het is toch geen Microsof.
Ik kan het natuurlijk proberen, maar ik ben nieuwsgierig hoe het kan gebeuren? (en ik wil vooraf natuurlijk het geveoel hebben wat oik dan oplos)
Ik wacht dus nog even (ook op andere reacties) :roll:
Tux Brothers
Mar 4 2004, 09:19 PM
Heb je toevallig je XFree of je kernel ge-update ? zo ja is dit de oorzaak geweest.
superstoned
Mar 5 2004, 03:49 PM
Ja, vertel eens wat je uitgespookt hebt. De kans dat die verandering de oorzaak is, is nogal groot. Je kunt ook je Xfree86Config-4 ff checken (/etc/X11) of ie goed staat. En de kernel upgraden (heb je 2.6.x al?). in dat laatste geval heb je EN de kernel (rpm) nodig, EN de source (om de nvidia driver te kunnen installeren). dan is het vast niet moeilijk...
[quote=superstoned]Ja, vertel eens wat je uitgespookt hebt. De kans dat die verandering de oorzaak is, is nogal groot. Je kunt ook je Xfree86Config-4 ff checken (/etc/X11) of ie goed staat. En de kernel upgraden (heb je 2.6.x al?). in dat laatste geval heb je EN de kernel (rpm) nodig, EN de source (om de nvidia driver te kunnen installeren). dan is het vast niet moeilijk...[/quote]
Ik spook nooit wat uit op mijn eigen pc. Ik test altijd eerst op een andere pc. daar draait ie nog als een tierelier.
Ik heb geen 2.6 kernel, ik heb geen adsl, ik heb niets gedaan in XFree ...
ff checken? wat? :?:
superstoned
Mar 6 2004, 03:36 PM
dus: je hebt al een aardige tijd geen updates gedownload, en dingen geinstalleerd, tis gewoon dat op een dag je pc dit gedrag ging vertonen?
if so, erg vreemd. is je hardware oke?
als je wel wat geupdated hebt, probeer dan gewoon nog een keer te updaten, en kijk WAT je hebt geupdated, of het daaraan ligt. evt ff met de originele cd "repareer installatie" uitvoeren.
en de nieuwste nvidia drivers downloaden en installeren (van website Nvidia) kan ook helpen.
updaten naar 10.0 kan ook tof zijn ;-) (KDE 3.2 is coooool)
[quote=superstoned]dus: je hebt al een aardige tijd geen updates gedownload, en dingen geinstalleerd, tis gewoon dat op een dag je pc dit gedrag ging vertonen?
if so, erg vreemd. is je hardware oke?
als je wel wat geupdated hebt, probeer dan gewoon nog een keer te updaten, en kijk WAT je hebt geupdated, of het daaraan ligt. evt ff met de originele cd "repareer installatie" uitvoeren.
en de nieuwste nvidia drivers downloaden en installeren (van website Nvidia) kan ook helpen.
updaten naar 10.0 kan ook tof zijn ;-) (KDE 3.2 is coooool)[/quote]
Wat een lekkers allemaal, maar ik kan Mandrake toch wel blijven gebruiken zonder adsl?
Ik hou keurig bij wat ik (proef)installeer en wel op mijn testmachine.
Het valt mij ook op dat ik Frozenbubble niet meer zie (ook niet na update-menus). Ik zal dit en de nVidia (run) driver nogmaals installeren. :|
RvP
May 11 2004, 09:22 PM
nVidia .run programma maar weer eens geinstalleerd.
Installatie loopt als een zonnetje.
glxgears geeft nog steeds foutmelding
Xlib: extension LX"missing on display :0.0"
Error couldn get an RGB , Double Buffered visual
In XF86Config-4 staat wel load "GLX" maar ook module nv
ipv nvidia.
Hoe kom ik hier nu verder?
Op mijn testmachine Mandrake 10 geinstalleerd.
Uiteraard geen ondersteuning voor mijn nVIDIA kaart.
Laatse versie van de nVIDIA .run gedraaid (geoptimaliseerd voor kernel 2.6 staat er op hun site!)
Gevraagd werd te gaan compileren. Werkt allemaal prachtig, maar als eindresultaat idem als hiervoor reeds gemeld. nv veranderen in nvidia resulteerde in een vastloper, dus dat heb ik maar weer hersteld.
@#$%^&* Knowledge base Howto geeft ok geen uitkomst voor MDK versie 10. Ik wil 'm wel schrijven, maar dan zal ie toch eerst bij mij zelf moeten draaien. :twisted:
Wordt de nvidia module wel ingeladen?
--> probeer eens
- opstarten in init 3
- een "modprobe nvidia" en start daarna je grafische omgeving nog eens door init 5 te draaien...
Hendrik-Jan
QUOTE(HJH)
Wordt de nvidia module wel ingeladen?
--> probeer eens
- opstarten in init 3
- een \"modprobe nvidia\" en start daarna je grafische omgeving nog eens door init 5 te draaien...
Hendrik-Jan
Uitgevoerd, maar resultaat hetzelfde. nv wijzigen in nvidia en dan rebooten?
(vorige keren liep mijn pc hierna vast, dus even een vraag) :?:
en jawel !!!
nv wederom verandert in nvidia en de glxgears draaien als een zonnetje :idea:
Die modprobe stap moet dus wel degelijk gezet worden. Jammer dat de 'installatie' van nvidia daar niets over zei. Het zag er allemaal wel heel compleet uit, als een stap voor stap handleiding.
Ik ga het ook nog een keer op een van mijn andere machines proberen met mandrake 9.2 en dan zet ik die en de overige 3 pc's ook over op Mandrake 10.
:idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea: :idea:
Dit is vanavond al de 2e goeie tip die ik via dit Forum kreeg. Dus: DOORGAAN ...
boudewijn
Jun 5 2004, 12:47 AM
Hoort deze thread eigenlijk wel in spellen thuis?
QUOTE(boudewijn)
Hoort deze thread eigenlijk wel in spellen thuis?
Goede vraag, maar het antwoord is mogelijk complex.
Sec gezien zou het bij drivers installeren moeten staan, maar
het issue ontstaat bij het proberen te draaien van een spel waarbij de grafische kaart het laat afweten. Een dilemma dus.
:!:
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b.
klik hier.