Help - Zoeken - Gebruikers - Kalender
Volledige versie: Low priority - Errors tijdens het booten
MandrivaClub.NL > MCNLive > MCNLive: Nederlands
Alain
Als ik de livecd boot krijg ik de wereld aan errors dat /etc/fstab niet bestaat. Ook dat fd0 niet bestaat (is nogal logisch op een lptop)

Low priority, maar kan het gefixed worden?
kris
Begrijp ik niet.
Dat heb ik een keer gezien toen ik een kapotte CD had, of als de cd drive niet wilde.
doelman
Ik heb ook errors over fstab. Die verschijnen heel vreemd op het scherm, dan weer een woord links, dan weer rechts, dan weer allerlei enters enzo.
kris
Met voyager of shuttle? Vanaf het begin? Op alle computers, desktops, laptops.
Wat is de precise foutmelding?

Nog iemand met deze foutmeldingen?
ogli
Hier geen foutmeldingen. Alles ok met booten en fstab ziet er ook goed uit.
dansmug
(ogli @ Apr 18 2006, 12:29 AM) [snapback]60937[/snapback]

Hier geen foutmeldingen. Alles ok met booten en fstab ziet er ook goed uit.

Hier hetzelfde, geen problemen. Heb de bootprocedure eens nauwkeurig in het oog gehouden en toen viel mij iets anders op:
Kreeg twee keer een blauw vakje met daarin de tekst: "Please wait ... installing packages". Het had geen gevolgen, maar viel wel op.
kris
(dansmug @ Apr 18 2006, 05:15 PM) [snapback]60964[/snapback]

Hier hetzelfde, geen problemen. Heb de bootprocedure eens nauwkeurig in het oog gehouden en toen viel mij iets anders op:
Kreeg twee keer een blauw vakje met daarin de tekst: "Please wait ... installing packages". Het had geen gevolgen, maar viel wel op.

Ja, da's leuk, he? Dat is alleen op sommige computers. de drakxtools ontdekken hardware, en als er bepaalde pakketten nodig zijn, die of niet geconfigged zijn of nog niet geinstalleerd, wordt dat in de achtergrond uitgevoerd.
RvP
Hier geen errors (shutle en voyager) bij het opstarten (twee pc's)
Boot/hardware detectie ed. komt juist in mooie groepen langszeilen. Erg overzichtelijk.

doelman
Ok, Kris, ik heb geen errors bij het opstarten, ik heb me vergist. Sorry daarvoo blush.gif r. Ik heb enkel dat de layout er een beetje vreemd uitziet, op een bepaald moment; http://www.doelman.info/images/mcnlive.jpg
Alain
Ik heb de meldingen ook niet altijd volgens mij ... (Die van de floppy disk wel)

Vandaag ff een dagje rust van het testen. Morgen ga ik weer verder. smile.gif
kris
w00t.gif Roeland. hahaha, het ziet er niet uit. Heb geen flauw idee wat het is.
doelman
(kris @ Apr 18 2006, 09:29 PM) [snapback]61002[/snapback]

w00t.gif Roeland. hahaha, het ziet er niet uit. Heb geen flauw idee wat het is.

biggrin.gif Ik heb het alleen op dat moment he, de rest ziet er wel schitterend uit icon_greedy.gif
dansmug
(doelman @ Apr 18 2006, 09:31 PM) [snapback]61003[/snapback]

biggrin.gif Ik heb het alleen op dat moment he, de rest ziet er wel schitterend uit icon_greedy.gif

Datzelfde heb ik hier ook, treedt op nadat die "Please wait ... packages installing" langskomt
kris
Ahhhhhhhhhhhhhhhhhhhh, oke.
Tja, daar kan ik niks aan doen of ik weet niet hoe.

Op het moment dat in de achtergrond (op sommige pc's) nog iets moet worden geinstalleerd, gaat de linebreak kapot van onze scripts, door de drakx perl programms in tekst modus.
XplodingForce
[offtopic]
gaat de linebreak kapot van onze scripts, door de drakx perl programms in tekst modus.

WOW, over abracadabra gesproken...

[/offtopic]
Alain
Ik denk eerder dat er een heleboel linebreaks (en spatie's en andere rommel) toegevoegd worden. Kun je die programma's op de achtergrond niet laten zwijgen of in screen draaien bijvoorbeeld.

WOW, over abracadabra gesproken...

Een linebreak is een return, enter hoe je het beestje wilt noemen, alleen dan in code. in dit geval '\n' smile.gif

XplodingForce
(Alain @ Apr 18 2006, 10:47 PM) [snapback]61027[/snapback]

Ik denk eerder dat er een heleboel linebreaks (en spatie's en andere rommel) toegevoegd worden. Kun je die programma's op de achtergrond niet laten zwijgen of in screen draaien bijvoorbeeld.
Een linebreak is een return, enter hoe je het beestje wilt noemen, alleen dan in code. in dit geval '\n' smile.gif

Jah, dat begrijp ik wel, maar voor sommige mensen zal dat gedoe met "drakx perl programms in tekst modus" misschien een beetje ingewikkeld happy.gif
kris
De drakxtools zijn, volgens een echte expert van deze ca 300-400 scripts, een 'black hole'.

Daarom kan het, als zo iemand als ik probeerd, ook maar een kleine linebreak te fixen, 3 maanden duren ... icon_cheesygrin.gif
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b. klik hier.