Help - Zoeken - Gebruikers - Kalender
Volledige versie: Ervaringen (voyager) RvP PentiumIII-450Mhz
MandrivaClub.NL > MCNLive > MCNLive: Nederlands
RvP
Test op mijn pc (inderdaad op de server na de sloomste hier thuis ...)
256MB intern, RTL-8029(AS), ES1969 Solo-1 Audiodrive, NVidia Riva TNT2 64 wordt allemaal ontdekt en werkt meteen, resolutie 1024x768 staat goed. Ik zie in de taakbalk Set resolution. icon_idea.gif
Up and running in circa 2 minuten op LAN en internet.
Icoontjes Home (linksonder) en Trash (rechtsonder) overlappen elkaar niet meer. Werkbalk dekt ze wel voor 50% af. Home staat ook al in taakbalk. Iconen Apparaten en Systeem doen niets?
Als ik Mozilla opstart (duurt trouwens een hele tijd) wordt systeem akelig traag.
Codeine zegt: There is no input plugin that can read: hls-bandidas.avi. Deze pluk ik van het netwerk. Gisteren met de Shutle versie speelde ik deze probleemloos (welliswaar vanaf die computer, test ik daar nog eens). Ook GXine verslikt zich: xine engine failed to start. No input plugin found. Maybe the file does not exist, has wrong permissions or URL syntax error.
Inmiddels komt met Amarok radar love uit de boxen (en ik zie Gerry and the pacemakers ook al staan, heerlijk!)
Met Showfoto mijn foto's op mijn eigenste Linux partitie bekeken.
Is en Amarok en Juk niet teveel van hetzelfde (ik favo Amarok).

Tekst van geminimaliseerde windows is minder goed leesbaar op blauwe balk achtergrond.

Nogmaals Mozilla gestart, met alleen Amarok op de achtergrond (Guns and Roses; Knocking on Heavens Door en nu James Bond theme). Start nu wel sneller op (verdwijnt nog steeds even na opstarten)

Conclusie: zeer mooie Live-CD. Loopt voor mijn gevoel ietsie minder 'soepel' dan shutle. Nog steeds goed genoeg om de blits mee te maken !

RvP
Icoontje Apparaten en Systeem doen het wel. Dubbelklik met muis werkte niet. Enter wel. Als ik niets opgestart heb start na veel klikken (en dat mocht nooit van mijn moeder) eea op.
kris
Behalve Firefox zijn er geen andere versies dan bij Shuttle. Gxine en Codeine en codecs: 100% hetzelfde.

Wat is: verdwijnt nog steeds na het opstarten?

Wat betreft de snelheid: in het basissysteem is absoluut niets veranderd, in principe moeten ze even snel/langzaam zijn. Hoe snel hangt van vele dingen af: cdrom drive, ram, grafische kaart, processor en bij het laden van bestanden van de hd hoe snel de hd is ...

(Missch. was de iso op de server niet goed, de foutmeldingen van Alain en doelman over fstab bij het opstarten ...)

Dankje, Ron !

kris
Ha, Ron !

Nu zie ik: Pentium III, 450 MHZ. Yup. Dat is een beetje aan de ondere kant. Voor een LiveCD, bedoel ik.
kris
Ron !!!

Inderdaad, er iets heel raars gebeurt. Kennelijk zijn bij de installatie van de nieuwe firefox softlinks naar flash-plugin en codecs/win32 verdwijnen of anders ingesteld. hahaha.

Ik heb het nu weer werkend. Thanks.
RvP
(kris @ Apr 18 2006, 08:51 PM) [snapback]60986[/snapback]

Wat is: verdwijnt nog steeds na het opstarten? (betreft FFox)

Na opstarten FF verschijnt zandloper, tijdje niets te zien (vraag rijst dan: doet ie het wel? neiging tot nogmaals opstarten), maar na verloop van tijd verschijnt het browserscherm.

PentiumIII 450Mhz 256MB intern geheugen, zal inderdaad wel de onderkant zijn, maar dat was ook juist de test.
En dan nog vind ik dat ie goed voldoet. Hoewel het natuurlijk geen snelheidsmonster is.

Ik kreeg ook nog een fouttmelding in beeld dat: aoss nog geinstalleerd moet worden. Ik dacht dat dat kwam bij het opstarten van de avi. het verschiujnt echter na opstarten in MCC/Hardware harddrake (zie ook mijn ervaringen met Pentium IV, 2.4Ghz 512MB)
kris
(RvP @ Apr 18 2006, 08:21 PM) [snapback]60981[/snapback]

Codeine zegt: There is no input plugin that can read: hls-bandidas.avi. Deze pluk ik van het netwerk.

Codeine (zoals ook juk) kennen pepaalde protocollen van kde 3.5.2 (nog) niet.

Dit gaat: bestandsbeheerder openen, naar bestand brouwsen, rechte muisklik, openen met: codeine.
Dit gaat: codeine starten, open file (NIET Storage Devices duwen of zo), met pijltjes omhoog naar /mnt/blah gaan en openen ...

Hetzelfde in Juk. Codecs werken nu ook weer.

Gxine heeft er geen last van.
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b. klik hier.