Help - Zoeken - Gebruikers - Kalender
Volledige versie: Ervaringen (voyager) RvP Pentium III, 1.0Ghz
MandrivaClub.NL > MCNLive > MCNLive: Nederlands
RvP
Slechte nieuws: deze pc is al 2x vastgelopen [aanvulling 3x], daarom post ik deze tekst en zal ik 'm daarna steeds even aanvullen.

256MB intern, NIC Winbond W89C940, SB Live! (audio), NV15 Geforce2 GTS wordt allemaal ontdekt en werkt meteen, resolutie 1024x768 staat goed.
Up and running in circa 2 minuten op LAN en internet.

Icoontjes Home (linksonder) en Trash (rechtsonder) worden niet afgedekt door Werkbalk. Resolutie net als op de PentiumIII-450 ook 1024x768.
Tekst van geminimaliseerde windows is op dit beeldscherm goed leesbaar op blauwe balk achtergrond. Ik zal op de '450' eens met de beeldscherm instellingen gaan stoeien.

Mozilla FF doet het, maar verdwijnt ook even na het opstartzandlopertje.

MCC/Apparatuur en separaat Harddrake levert de melding op:
De volgende pakketten dienen nog geinstalleerd te worden: aoss, ,as10k1, ld10k1
Ik kan echter niets vreemds ontdekken.

Amarok werkt, direct geluid.

Kris, kun je in jouw /home een mp3-tje en een filmpje* zetten, dan is dat meteen demonstrabel.
*centraal beheer site het Kallou filmpje is 4.6MB (altijd goed voor de verstandhouding Duitsers-nederlanders tijdens het WK biggrin.gif )

Vastlopen (steeds als ik een paar applicaties tegelijk open heb, alleen de muis beweegt nog) zal met geheugen te maken hebben? Mijn '450' loopt niet vast, met zelfde geheugen, maar is wel ietsie slomer.

Ik krijg geen foutmeldingen fstab oid.
Einde bericht

RvP
Kris, bij handmatig configureren van netwerkkaart staat bij DNS1 al ingevuld 192.168.2.1
Mag wat mij betreft ook leeg blijven, want ik heb een andere setting.
kris
Het is mogelijk dat de nieuwe versie van de drakxtools (de cooker versie, was vereist voor het install programma) niet stabiel is, vreemd doet, daarom krijgen jullie die rare meldingen wat nog moet worden geinstalleerd.
Ik ga vooreerst terug naar de stabiele drakx versie van 2006.

Tja, firefox. Sorry, ik heb geen idee. Ik gebruik nooit FF. Zo' n trage brouwser. Iemand een idee?
Wat mij betreft mag FF er helemaal uit, maar ja, die discussie is zo oud als MCNLive tongue.gif

Netwerk: ik heb er geen dns adress ingevuld. Zal ik kijken waar dit vandaan komt.
kris
Filmpje:

Worst Music Video Ever:

http://video.google.com/videoplay?docid=-8610362188397291938
kris
het kalou filmpje is er niet meer, en bovendien vrees ik dat centraal beheer niet echt blij zou zijn als we zijn commercial gebruiken, laugh.gif.
http://www.rechtspraak.nl/Actualiteiten/Ce...espot+Kalou.htm

RvP
(kris @ Apr 22 2006, 07:08 PM) [snapback]61343[/snapback]

het kalou filmpje is er niet meer, en bovendien vrees ik dat centraal beheer niet echt blij zou zijn als we zijn commercial gebruiken, laugh.gif.
http://www.rechtspraak.nl/Actualiteiten/Ce...espot+Kalou.htm

Helemaal eens trouwens met die uitspraak van de rechter. Wat een kul argument van Centraal beheer.
Ik voorzag het al, dus ik heb het filmpje gedownload.

Voor Live-CD is die worst ... ever, prima bruikbaar. icon_idea.gif
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b. klik hier.