Help - Zoeken - Gebruikers - Kalender
Volledige versie: Afsluiten van computer
MandrivaClub.NL > MCNLive > MCNLive: Nederlands
Alain
Mijn desktop gaat niet uit bij het afsluiten. Nadat de cd uitgeworpen word moet ik op enter drukken. Er komen dan ^M karakters in het scherm, maar de enter toets reageert niet.
kris
Zelfde CD op een andere Computer sluit goed af?
Is het alleen bij afsluiten of ook bij rebooten?

(Mogelijk een acpi of apic probleem, dansmug heeft dat ook op een Laptop ...)

Ik kan bij de volgende versies de CD standaard weer laten starten met een noapic nolapic acpi=off, maar dat geeft dan weer andere problemen. Ik ben nog niet zeker wat beter is.

Ik heb de code van mklivecd gewijzigd, juist om dit te testen, dus tot nu toe zonder noapic nolapic.

Alain, kun je proberen met:

livecd noapic nolapic acpi=off

... en of dat het probleem verhelpt?
Alain
(kris @ Apr 19 2006, 08:37 PM) [snapback]61084[/snapback]

Zelfde CD op een andere Computer sluit goed af?

Op mijn laptop gaat het wel goed.

Is het alleen bij afsluiten of ook bij rebooten?

Beiden.

Alain, kun je proberen met:

livecd noapic nolapic acpi=off

... en of dat het probleem verhelpt?

Het gaat dus niet om mijn laptop.

Mijn desktop - am64, ik moet eens een spec overzicht maken - geeft dit probleem, die gebruikt toch geen apic of acpi voor het uitwerpen van de cd of afsluiten?
kris
Er gebeuren bij een mdv kernel op sommige motherboards de meest rare dingen met irq's, en ook met acpi. Je ziet het op de livecd in /var/log/dmesg, einige log die wij schrijven.

Nu snap ik het niet meer. Eerst zei je het gaat niet op je desktop, maar wel op je lap.

daarna: het gaat dus niet op je laptop. Wat gaat niet op je laptop?

(chris had vandaag een 3 uur vergadering over het slopen van alle goethe-instituten in west-europa)
Alain
(kris @ Apr 19 2006, 10:31 PM) [snapback]61103[/snapback]

Er gebeuren bij een mdv kernel op sommige motherboards de meest rare dingen met irq's, en ook met acpi. Je ziet het op de livecd in /var/log/dmesg, einige log die wij schrijven.

Wazig, ik zal het eens bekijken ...

daarna: het gaat dus niet op je laptop.

Niet om mijn laptop. Daarmee bedoel ik dat ik dit probleem op mijn laptop niet heb.
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b. klik hier.