Help - Zoeken - Gebruikers - Kalender
Volledige versie: MCNLive testing: endeavour.iso
MandrivaClub.NL > MCNLive > MCNLive: Nederlands
kris
endeavour.iso klaar om te testen, ~ 326 MB

3f7338304f5ca275279fbdff046abe18 endeavour.iso

Vanaf morgen, zondag 23-04-06:
ftp://ftp.nluug.nl/pub/os/Linux/distr/man...nllive/Montreal
ftp://ftp.belnet.be/pub/mirror/urpmidev.m...nllive/Montreal

(Voor crew leden en admins: nu al op de testserver)

Nu met KOffice 1.5, zonder HD installatie programma. Geen kans het werkend te krijgen zolang ik het zelf niet kan testen. En op dit moment heb ik geen geld voor een tweede PC. Ben blij als ik mijn huur kan betalen.

Ik wil jullie graag vragen, het volgende te testen:

* Diegene met widescreen Laptops/TFT schermen. Er zijn nieuwe bootcodes. Werken zij?
livecd noxauto xres=1280x800
livecd noxauto xres=1440x900
livecd noxauto xres=1680x1050

(dat werkt alleen als jouw laptop de specifieke resolutie ook kan tonen/wil ...)

* auto-ejecting CD. Diegene die op sommige bakkies een probleem met het afsluiten hadden. Tot nu toe heeft niemand geprobeerd in dit geval op te starten met: livecd noapic nolapic acpi=off
Als dat namelijk het probleem zou oplossen, en als ik wist welke daarvan het oplost, kan ik als standaard weer deze kernel optie nemen bij het bouwen van de iso.

* Groot probleem: menu is bij mcnl nog steeds half in het Engels, zelfde bij kcontrol, en de screensavers werken niet, hoewel geinstalleed. Volgens mij een bug in menudrake of mdk-kdesettings of xsettings-kde .... Het lukt me gewoon niet. Iemand met geduld kan *op de draaiende livecd* zolang proberen met van alles en nog iets tot duidelijk wordt welk config bestand stuk is, wat er ontbreekt, ...

* Zijn andere bugs van voyager en shuttle eruit? Alain's opstart/fstab probleem? pcmcia service? Werkt frysk (kcontrol --> ...)? Hoe werkt KOffice?

* Met hoeveel RAM minimaal werkt deze kde versie nog?

Bekende features: apple movie trailors/streams van de apple.com site werken niet, omdat er nog geen linux versie van quicktime versie 7 beschikbaar is. Juk en Codeine zijn gelukkig, als je maar niet probeerd een bestand of dir te openen via 'Storage Media" (binnen het programma). Nog onduidelijk of/hoe MCC met ndiswrapper werkt, ndiswrapper via command line werkt.

Bekende bugs (wordt gefixed voor de final): gebruiker mcnl - verkeerde freenode server in konversation, (M)music map

Happy testing !
kris
endeavour.iso is al op belnet.be beschikbaar.
Wat zijn de Belgen weer snel smile.gif
doelman
Downloading, geloof ik (heb wat bier op biggrin.gif )
Alain
Ben aan het downloaden, maar testen wordt morgen pas. smile.gif
SnorkelBoy
Ik hoop dat ik īm dit weekend nog kan testen. Ik heb een weekje vakantie smile.gif , dus aankomende dagen heb je niet zoveel aan mij.
Maar ik ben dus aan het downloaden, en hoop je snel van repliek te dienen.

SnorkelBoy
jeroen
Nog 2 mins @ 320KByte P/S

Edit: Download klaar, MD5 Hash klopt, alleen nog even branden tongue.gif
mzee
Kris,

'endeavour.iso' is mooi. Zeer mooi. Dank!

Heb er nu al een paar uren mee gespeeld / gewerkt en eerste indruk is zeer positief. Bijna alles wat ik uitgetest heb werkt zoals verwacht. Apprecieer dat je ook 'gvim' beschikbaar stelt.

Een klein detail : met gxine kon ik bv niet naar DW / BBC luisteren : vrees dat de plugin niet werkt met realaudio-files. Kreeg al eens volgende foutmelding : 'xine engine failed to start. No input plugin found. Maybe the file does not exist, has wrong permissions or URL syntax error.' En ook : "Connection refused: Connection timed out" Heb probleem opgelost door de urls te dwonloaden en dan via realplayer te luisteren.

Nogmaals : dank voor je inspanningen.
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b. klik hier.