Help - Zoeken - Gebruikers - Kalender
Volledige versie: Het grote afscheid van Kris topic
MandrivaClub.NL > MCNLive > MCNLive: Nederlands
XplodingForce
In de releasenotes van MCNLive leuven las ik dit:

It's my good-bye-present to the wonderful Dutch and Belgian Mandriva Community. I wish to move on. It also means that I will stop releasing customized mklivecd scripts. I am still unsure which Linux distribution I'll be using. One with many active (kernel) developers, one with a strong community. One with a focus on multi-languages and Europe. One which cares about the average home user, which gives free access to the source code and does not 'invite' you to pay or donate to get priviledges.

Kris gaat dus stoppen met MCNLive.

Dit vind ik (en met mij waarschijnlijk ook zeer veel andere mensen) zeer spijtig.

In dit topic kan iedereen een laatste eer bewijzen aan kris, hij heeft bakken werk verzet, en heeft het verdient.

BIj deze dus, kris, bedankt voor al je werk en we hopen dat je opvolger jouw niveau zal halen. Het ga je goed.

Greetz, XplodingForce

(p.s. de startpost en title zijn een beetje geedit, ik heb het omgevormd naar een afscheidstopic)
kris
Er is een punt waar men iets nieuws moet doen. En ik blijf hier zolang we iemand hebben gevonden die MCNLive met de scripts kan voortzetten. Ik neem al de tijd die ik heb om een nieuwe MCNLive bakker to introduceren en te helpen.

Geen ramp, dus.
Zie het meer als een kans :-)

--chris

Rayke
Awel Krisje, wat lees ik nu?
Maar als ik die zin goed lees snap ik je wel denk ik.
"One which cares about the average home user, which gives free access to the source code and does not 'invite' you to pay or donate to get priviledges."
Klinkt een beetje als ontgoocheld? Dus begrijp ik dat je wat verder rondkijkt.
Enfin als je iets gevonden hebt naar je zin geef me dan maar een seintje.
Ik weet graag waar je zit ;-)
XplodingForce
Ey,

Nogmaals, jammer, maar ik begrijp het nu wel een beetje.

Mandriva is idd best wel commercieel.

Als je die distributie hebt gevonden, wil je hem hier dan ff posten? Dat zou erg mooi zijn!

Greetz, XplodingForce

(p.s. ik vind dat er wel een afscheidsberichtje op de homepage mag komen, zoveel werk, en dan weten de gene die de releasenotes lezen (of dit topic) niet dat kris weggaat! Dat zou jammer zijn, kan Dansmug of iemand anders dat mischien toevoegen?)

EDIT: Maar is dit nu de uiteindelijke versie van "Montreal"? Dan is alles wel erg snel gegaan met de installer bugs enzo...

EDIT 2: Ik denk dat dit topic verplaatst moet worden, kan iemand dat ff regelen, of staat het hier toch goed?

EDIT 3: (sjonge jonge, kblijf aan het editen) De faq is (nog) niet geupdate, er staat nog steeds dat je em niet op hdd kan installen (dat kan nu toch wel???)
kris
Ik ben nog niet dood, hoor laugh.gif

En van Linux distributie wissel je zo snel als een onderbroek. En je weet maaar nooit, of je snel weer terug gaat, als de wasmaschine het goed deed.

En nee, Leuven kun je niet installeren op de HD, maar op een USb Stick :-)
smurfslover
'One with many active (kernel) developers, one with a strong community. One with a focus on multi-languages and Europe. One which cares about the average home user, which gives free access to the source code and does not 'invite' you to pay or donate to get priviledges.'

Net daarom heb ik hier kubuntu geïnstalleerd maar na een bepaalde tijd toch weer mandriva ernaast gezet (werk nu dus met beide)
Het grote voordeel aan Mandriva zijn de goed uitgebouwde configuratieschermen, die mis ik echt wel in het jonge kubuntu.
Voordeel aan kubuntu is de drang naar vernieuwing en de openheid van deze distro, tevens wordt er ook niet gevraagd naar enige financieële steun en kan je zelfs gratis shipit-cd's ontvangen (van ubuntu dan niet van kubuntu)
In ieder geval:
Kris dank je voor weer eens een prachtige live-editie en veel succes in de linux-toekomst. May the power of the penguin be with you ;).gif
dansmug
icon_cry.gif
willie
(kris @ Apr 24 2006, 05:55 PM) [snapback]61497[/snapback]

En je weet maaar nooit, of je snel weer terug gaat, als de wasmaschine het goed deed.

Ik spreek uit ervaring, al een paar keer iets anders geprobeert maar iedere keer weer terug naar Mandy
XplodingForce
Er valt mij net iets op:

Bij Kris's icon staat nu opeens MCNL-Dev.

Dit was mij nog nooit opgevallen huh.gif Is dit nieuw? icon_frown.gif

Greetz, XplodingForce
doelman
Of dat icoon nieuw is? Volgens mij niet, ze is al een tijd MCNL-dev hoor ;).gif
dansmug
(doelman @ Apr 24 2006, 10:04 PM) [snapback]61521[/snapback]

Of dat icoon nieuw is? Volgens mij niet, ze is al een tijd MCNL-dev hoor ;).gif

Jawel, icoon is nieuw. Past meer bij haar, vind je niet? ;).gif
RvP
Ik ben een beetje (nou ietsie meer, mag dat) konfuus. bye.gif
De postings zijn van vandaag, maar momenteel wordt er gewerkt aan een nieuwe Live-CD.
Steden als Leuven en Montreal liggen al ver achter -en onder- ons, want na de testshuttle en de testvoyager hebben we nu de endeavour versie ter test.
Het is ook geen 1 april ... blink.gif
kris
Ron: razz.gif

shuttle, voyager en endeavour waren de test releases. die zijn er niet meer.

Leuven is de final :-) Het ging misschien een beetje snel, er waren reden daarvoor (maar die zijn te persoonlijk om er hier over te praten).

Montreal liggt inderdaad ver achter ons, maar niet Leuven.

Snapt dat eigentlijk nog iemand, die niet vertrouwd is met de MCNLive ontwikkeling? laugh.gif
Reinout van Schouwen
Toch begrijp ik het probleem met de commerciële activiteiten van Mandriva niet helemaal. Als ze die niet hadden, waren ze al drie keer failliet geweest en was er ook geen MCNLive Leuven!

Anyway, als mijn scriptie af is en ik wat meer tijd heb, hoop ik het eens te testen en ook een GNOME-versie van MCNLive te kunnen produceren. (Ja, dat was ik al een hele tijd van plan ja...)
kris
@Reinout: ik heb helemaal geen problemen met commerciele activiteiten, dat is een interpretatie van anderen.
Ik heb problemen met een niet-aktieve (kernel) ontwikkeling voor de thuisgebruiker bij Mandriva, en ik begrijp waarom het zo is gekomen.

Wat ik (in een klein tekstbestandje, verstopt, en niet op mijn website) heb geschreven is iets wat ik zoek, er staat niets wat ik denk over Mandriva.

Ik vind, sorry, de hele topic hoort hier gewoon niet.
Rayke
Ok Kris als ik het verkeerd geinterpreteerd heb dan heb je hierbij mijn excuses.
PeterM
(kris @ Apr 24 2006, 11:30 PM) [snapback]61534[/snapback]

Ik vind, sorry, de hele topic hoort hier gewoon niet.

Slotje erop dan maar?
Reinout van Schouwen
(kris @ Apr 24 2006, 11:30 PM) [snapback]61534[/snapback]

@Reinout: ik heb helemaal geen problemen met commerciele activiteiten, dat is een interpretatie van anderen.
Ik heb problemen met een niet-aktieve (kernel) ontwikkeling voor de thuisgebruiker bij Mandriva, en ik begrijp waarom het zo is gekomen.

Aah, dat verklaart. Maar wat vind je dan van de multimedia-kernels en de tmb-kernels en uc-kernels? Die worden toch door de cooker community onderhouden?
dansmug
(Reinout van Schouwen @ Apr 25 2006, 11:39 AM) [snapback]61552[/snapback]

Aah, dat verklaart. Maar wat vind je dan van de multimedia-kernels en de tmb-kernels en uc-kernels? Die worden toch door de cooker community onderhouden?

Ja, maar buiten de standaard kernel (kernel-linus) zitten die allemaal nog aan 2.6.14. En Chris heeft nood aan Mandriva-patches en drivers. Ik vind dit zelf ook maar vreemd, want 2.6.16 is nu toch al even uit en cooker is toch het laboratorium van Mandriva?

Wat betreft de teneur van dit topic: geef Chris wat rust. Er is weer veel tijd gekropen in deze editie van MCNLive en wat afstand nemen is dan nodig. smile.gif
XplodingForce
sorry voor het openen van dit topic, het was aardig bedoelt hoor sad.gif

(wat ben ik toch sociaal een ongelofelijke sukkel mad.gif )
kris
(XplodingForce @ Apr 25 2006, 04:43 PM) [snapback]61570[/snapback]

sorry voor het openen van dit topic, het was aardig bedoelt hoor sad.gif

(wat ben ik toch sociaal een ongelofelijke sukkel mad.gif )

cheekkiss.gif, Xploding

--christiane

En nu stel ik voor dat we er een slotje op zetten, en over enkele dagen open ik een nieuw topic met de titel: MCNLive zoekt ontwikkelaars - young, gifted en uit de lage landen :-)
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b. klik hier.