Help - Zoeken - Gebruikers - Kalender
Volledige versie: videomodus niet ondersteund
MandrivaClub.NL > Forum > Overige Linux distributies
mark_v_p
hoi,

ik heb een vraagje,

in fedora core 5 heb ik de verkeerde schermresolutie ingegeven en nu krijg ik steeds een volledig zwart scherm met de tekst : videomodus niet ondersteund.
hoe kan ik dit nu oplossen zonder fc op te moeten starten ?

thx Mark
smurfslover
Meld je eens aan als root in de cli en doe :
kwrite /etc/X11/xorg.conf
Dan kan je je config file van je grafische server editen.
Bij de resoluties kan je al die die je niet wilt gewoon deleten en enkel laten staan wat je wil gebruiken. Heb zo zelf ook eens een probleem opgelost.
mark_v_p
oei kan je dit even uitleggen want daar snap ik nog niet veel van ! hoe med ik aan als root in de ?cli?
want ik zie niets dan een zwart scherm als ik opstart.dit blijft gewoon zo.

alvast bedankt
smurfslover
Krijg je dit na 't starten van je OS of pas als ie de grafische server start. In 't laatste geval probeer eens Ctrl+Alt+Backspace of Alt+N.
Dan zou je in de CLI (Command Line Interface) moeten kunnen inloggen.
mark_v_p
merci ga ik deze avond even testen

Mark
Gul Dukat
Zou er alleen even gedit voor gebruiken. Er vanuitgaande dat je Fedora standaard met Gnome hebt geinstalleerd.
mark_v_p
idd met gedit alles in orde gekomen
hartelijk dank

Mark
Gul Dukat
Mooi zo. icon_idea.gif
smurfslover
(Gul Dukat @ May 2 2006, 05:18 PM) [snapback]62169[/snapback]

Zou er alleen even gedit voor gebruiken. Er vanuitgaande dat je Fedora standaard met Gnome hebt geinstalleerd.

Sorry ben KDE gewoon zodus kate en/of kwrite. Heb nog nooit met Fedora gewerkt misschien wel iets voor ik kubuntu er af pleur.
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b. klik hier.