Help - Zoeken - Gebruikers - Kalender
Volledige versie: Mcnl: hoe veranderingen (installatie, gegevens,...) opslaan op de usb-stick.
MandrivaClub.NL > MCNLive > MCNLive: Nederlands
Raph G
Weet iemand wat je moet doen bij mcnl leuven v2 om veranderingen die je aanbrengt ook op te slaan op je usb-stick ?

Telkens ik de pc heropstart dan ben ik al m'n veranderingen kwijt.

en dan had ik nog 1 vraagje:
wanneer ik de pc dan wil afsluiten dan blijft hij haperen (hij zegt iets van acpid ofzo, als ik het toch goed heb gelezen)
ik moet hem dan telkens met de knop afsluiten

Alvast bedankt !
rolleyes.gif
dansmug
Leuven heeft geen functie meer om veranderingen op te slaan op een USB-stick. Op de site van Chris vind je meer info: http://home.tiscali.nl/berenstraat/usblive.htm Zij zal straks nog wel uitgebreid het waarom uit de doeken doen. smile.gif
kris
vraag 2: hoe sluit je de pc af? heb je acpi problemen op die pc ook met een normale mandriva installatie?
(missch. moet je met een boot code booten, livecd acpi=off -- of juist: livecd acpi=force, maar jij weet beter, welke problemen jouw hardware heeft)

vraag 1: sinds vorig jaar, begin versie Jordaan, hebben wij geen grafisch programma meer, om je wijzigingen (instellingen, home map) automatisch te herstellen. Waarom? Omdat MCNLive nu ook een LiveUSB is, en het is geen aanrader zoiets te doen op een USB stickie, als we dat zouden doen, gaat de stick te snel stuk :-)
Je kunt je veranderingen wel met een beetje handwerk terug zetten. In konqui filemanager rechte muisklik op de /home/mcnl map, en een archief (tar.gz) maken, dit bestand op de usb stick kopieren. De volgende keer het archief un-zippen naar je /home/mcnl dir = overschrijven.
kris
Heb net dat tar gedoe geprobeerd, te ingewikkeld. Makkelijker is gewoon de map /mcnl naar de usb stick te kopieren, en terug te zetten.
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b. klik hier.