Help - Zoeken - Gebruikers - Kalender
Volledige versie: Thema en splashscreen MCNLive Leuven v2
MandrivaClub.NL > MCNLive > MCNLive: Nederlands
Jethro
Hi everybody,

Op de MCNLive Leuven v2 CD is het thema Plastik onder KDE 3.5. Onder mijn installatie van KDE 3.5.2 is het Plastik thema anders dan degene die wordt gebruikt op de Live CD. Die op de Live CD vind ik mooier, is het wellicht mogelijk dat iemand die naar mij stuurt of mij uitlegt hoe ik hem uit MCNLive kan slopen en hem kan installeren op m'n huidige installatie?

Ik zou ook graag het KDE 3.5 splashscreen van MCNLive Leuven v2 willen gebruiken, is dat mogelijk en zo ja, hoe?

Verder ziet de MCNLive Leuven v2 er erg verzorgd uit, mijn complimenten! Helaas werkt het booten van USB hier mijn andere PC niet, daar zal ik wellicht nog even aan moeten sleutelen. Bedankt in ieder geval voor al het werk hieraan Kris!

Groetjes,
Jethro
Gul Dukat
(Jethro @ May 11 2006, 08:24 PM) [snapback]62838[/snapback]

Verder ziet de MCNLive Leuven v2 er erg verzorgd uit, mijn complimenten! Helaas werkt het booten van USB hier mijn andere PC niet, daar zal ik wellicht nog even aan moeten sleutelen. Bedankt in ieder geval voor al het werk hieraan Kris!

Heeft de bios van jouw pc, wel de mogelijkheid om van USB te booten?
kris
Jethro,

MCNLive heeft MDV kde 3.5.2 met standaard Plastik thema. Alleen de kleuren zijn handmatig aangepast, kun je ff uitzoeken op de draaiende CD.

Splash screen: standaard MDV 3.5.2, niets veranderd. Google ff in welke dir je hem kunt vinden. pluk je zo van de draaiende CD en kopieren naar je HD.

Hier is alles over problemen met USB booten:

http://home.tiscali.nl/berenstraat/usblive.htm

Have fun.
mzee
(Gul Dukat @ May 11 2006, 08:36 PM) [snapback]62839[/snapback]
Heeft de bios van jouw pc, wel de mogelijkheid om van USB te booten?

Als je bios dit niet toelaat en je 512 MB of meer RAM hebt is een zeer elegante oplossing toch de Leuven LiveCD op een usbstick te zetten (via het script van Chris) en te booten met : "livecd fromusb copy2ram". Je gelooft je ogen niet hoe snel alles nu gaat ...
Jethro
(kris @ May 11 2006, 08:45 PM) [snapback]62841[/snapback]
MCNLive heeft MDV kde 3.5.2 met standaard Plastik thema. Alleen de kleuren zijn handmatig aangepast, kun je ff uitzoeken op de draaiende CD.
Onder mijn KDE 3.5.2 heb ik die widget stijl van Plastik helaas niet meer. Heb jij die ergens gedownload ofzo?

Splash screen: standaard MDV 3.5.2, niets veranderd. Google ff in welke dir je hem kunt vinden. pluk je zo van de draaiende CD en kopieren naar je HD.
Dat splash screen moet ik nog even zien te vinden, maar dat gaat vast wel lukken.
kris
(Jethro @ May 13 2006, 09:16 AM) [snapback]62942[/snapback]

Onder mijn KDE 3.5.2 heb ik die widget stijl van Plastik helaas niet meer. Heb jij die ergens gedownload ofzo?

Zou je de bakker van 'jouw' kde versie moeten vragen.
Plastik is standaard in KDE. Geen aparte download nodig bij MDV.
Jethro
Is het mogelijk om zo'n widget stijl te plukken uit de MCNLive?
kris
Je kunt alles van de CD plukken. Als je weet waar het is. Ik weet het in dit geval niet. blush.gif
dansmug
Plastik zit volgens http://rpm.pbone.net echt wel in KDE 3.5.2 van SoS. Ik ga waarschijnlijk toch straks mijn KDE updaten, zal er dan eens naar kijken.
Jethro
Het thema zit er wel in, maar de widget style niet, dus je krijgt niet die rondere knoppen enzo.
Jethro
Er is gisteren een update geweest voor de SoS bronnen voor KDE 3.5.2 en nu zit de widget stijl er goed in.
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b. klik hier.