Help - Zoeken - Gebruikers - Kalender
Volledige versie: w2k ICS met linux werkt niet
MandrivaClub.NL > Forum > Servers en netwerken
Kaneda
Ik heb een pc met win2000 pro om internet te verdelen, dat is zijn enige taak.

Nu schijnt dat win2000 internet over een andere port verstuurt dan normaal het geval is(?). In mijn geval over port 1454. ik heb voor de windows computer in het netwerk een oplossing gevonden door in het register iets aan te passen (win opl)

genoeg over windows; mijn vraag is dus hoe ik in linux aan kan geven dat hij internet via port 1454 moet regelen?

ik gebruik mandrake 9.2

(ps ik kan wel pagina's kijken, maar veel kan ik door dit probleem ook niet doen of met vertraging)
Kaneda
niemand? is het echt niet op te lossen? sad.gif :cry:
PiLotCoptEr
Zit die Mandrake-pc dus aan de Windows-pc vast?
Dus: Mandrake > Windows > Internet?
In dat geval internet Mandrake toch automatisch via Windows 2000's internetverbinding?
Als het met vertraging gaat zou het aan de Windows-pc moeten liggen.
Gaat het internet daar ook langzaam dan ligt het aan de provider of toch aan Windows. Je zou een proxy-server kunnen proberen?
HJH
Sorry dat ik het zeg,
maar dit is niet echt een logische combinatie!
Over het algemeen wordt Linux als de server gebruik en Windows als client.
Mede omdat de routing van Linux zeer compleet in te stellen is, en die van Windows vrijwel niet.

En nee, ik heb inderdaad geen idee hoe je dat doet...
Ik zou gokken dat je je Linux via dhcp aan je Windows machine hangt, maar dat is alles.

Hendrik-Jan
PiLotCoptEr
[quote]Sorry dat ik het zeg,
maar dit is niet echt een logische combinatie! [/quote]

Waarom niet, Hendrik-Jan?
Mijn pa draait WinXP en ik doe Mandrake, en ik heb geen problemen!
Als ik Mandrake installeer doet internet het gelijk!
Dus waarom niet logisch :laugh.gif:?
Kaneda
op de server doet hij het wel goed en op de andere win pc's ook (na dus een aanpassing in het register). en ik heb geen dhcp, elke pc heeft z'n eigen vaste IP.

en idd is het niet de meest voorkomende combinatie, maar ik moet mijn server "begrijpbaar" houden voor mijn ouders :? dat werd dus winblows.
Tux Brothers
[quote=Kaneda]niemand? is het echt niet op te lossen? sad.gif :cry:[/quote]
Tuurlijk is dit op te lossen, maar ik denk dat je dit soort vragen beter op een windos gerelateerd forum kunt stellen, het onderwerp heeft echt totaal niets met Linux te maken.
Dat je niet kunt connecten naar die w2k bak heeft niets maar dan ook niet met de Mandy bak te maken.
Ik kan je alleen adviseren om proxy server software te kopen en daarmee verder te gaan, ICS staat niet echt bekend als goed werkend te krijgen.
Succes
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b. klik hier.