Help - Zoeken - Gebruikers - Kalender
Volledige versie: Mandriva One installatiegids
MandrivaClub.NL > Forum > Nieuws
dansmug
Wie Mandriva wil installeren op zijn pc, raden we Mandriva One aan. Dit is een versie van Mandriva 2006 Free, maar met bugfixes en noodzakelijke updates. One verschilt wel van vorige versies omdat het een installeerbare livecd is. Omdat de installatie ook sterk veranderd is, hebben wij op onze Wiki een Mandriva One installatiegids geplaatst. Gemaakt met nieuwe gebruikers in gedachte. smile.gif
hommel
Kan ik deze ook voor de dual core amd gebruiken??
ogli
Ik denk niet in de x86_64 architectuur, maar je kunt natuurlijk gewoon i586 op een amd64 installeren - qua snelheid doet dat niet onder.
hommel
Prima dan zet ik hem op HD er bij als tweede besturing syteem.Even zoeken waar hij te downloaden is, bedankt Ogli.
Gul Dukat
M.b.v. de links in dit topic, kun je Mandriva One downloaden:
http://www.mandrivaclub.nl/site/index.php?showtopic=6522
hommel
O ik ben hem hier aan het halen loopt snel, alleen weet ik niet of deze goed is en in het nederlands: ftp://ftp.belnet.be/packages/mandrakelinu...006.0/i586/one/
dansmug
Je hebt de Central-Europe versie nodig smile.gif
Gul Dukat
Als je maar de Mandriva-One-Central-Europe-2006-versie download, anders heb je geen Nederlandse versie. ;).gif
hommel
(dansmug @ May 24 2006, 05:49 PM) [snapback]63765[/snapback]

Je hebt de Central-Europe versie nodig smile.gif

Dan heb ik de goede gekozen, nog een paar meg en hij is binnen, loopt nu wat langzamer, dit hebben meerdere zeker gelezen smile.gif
Gul Dukat
Vergeet niet nadat je de download compleet hebt, de md5sum te controleren. ;).gif
hommel
Tja dat heb ik nog nooit gedaan, heel slordig, maar ik weet niet hoe dat moet!
Gul Dukat
Mss is het makkelijkst voor jou, het volgende:
- open het iso-bestand in K3b
- je ziet vervolgens dat K3b een md5sum genereert
- vergelijk dit met de waarde die je in het bestandje met de naam md5 (of iets dergelijks) hebt gedownload (dit bestandje staat ook in de directorie waar zich het iso-bestandje bevindt).
hommel
Aha bedankt ik had al een keer een md5sum progje gedownload, maar dit is voor windows bleek achteraf, zou ik wel met Wine kunnen gebruiken, ik ga op onderzoek, bedankt!!
hommel
Werkt met wine en klopt ook nog, gewoon wine md5sum.exe "naam CD" en zie daar de nummers zijn er en klopt ook nog, we kunnen aan de slag smile.gif
Gul Dukat
Nee, dat hoef je niet te doen. Het kan natuurlijk ook via de command-line. Maar ik denk dat je het makkelijkst kunt doen m.b.v. K3b, zoals ik het hierboven probeerde zo duidelijk mogelijk voor je te omschrijven.
hommel
Gul Dukat, klopt precies wat je geschreven hebt (zal vervolg beter luisteren smile.gif ) ,K3b geeft het al aan(dubbel klik op de iso file), voor dat je de CD gaat branden, dit was voordat ik de update gedaan had nog niet het geval, nu wel, hij maakt zelf al een test en de nummers kloppen, dit ben ik aan het tikken nu met Mandriva-One ook nog draaloos, werkt prima! biggrin.gif Ben nog wel met de Live versie bezig!
Gul Dukat
Oke, veel succes met de installatie.
hommel
Zou ik ook een update instal kunnen maken op mijn laptop, zodat alle bestaande progjes blijven bestaan??En ik merk dat mijn toch pat niet geheel werkt, het aanklikken werkt niet wel de toets die ernaast zit, is misschien na insallatie wel weer aanwezig.
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b. klik hier.