PiLotCoptEr
Mar 6 2004, 11:08 AM
Ik heb in mijn comp (AMD K6-3D 300MHz 48MB RAM) een netwerkkaart zitten van Realtek (driver 8139too) en heb een USB-USB network bridge van Sitecom in de usb-poort (typenr. CN-101). Mandrake herkent hem als een Prolific nogwat USB-USB network bridge. Maar als ik de wizard netwerkconfiguratie heb uitgevoerd, staat alleen de Realtek op eth0 in het lijstje in het MCC. Nou is mijn bedoeling dat ik die bridge zo kan configureren dat het netwerk over die bridge dus werkt, en mijn derde computer, die aan die bridge zit, ook kan internetten. Computer 1 en 3 zit WinXP op.
PiLotCoptEr
Mar 7 2004, 10:06 AM
Niemand bekend met USB network bridges :cry:?
Je bedoelt dat je de usb-netwerk module in moet laden?
Hendrik-Jan
PiLotCoptEr
Mar 7 2004, 02:38 PM
Nou kijk, ik bedoel dat computer 3, aan de networkbridge verbinding krijgt met mijn computer (2), en die heeft al een verbinding met computer 1 via de Realtek-kaart. Dus nou probeer ik ervoor te zorgen dat ik idd die networkbridge kan internetten en bestanden delen.
ja, maar wat heeft dit met usb en bet bruggen te maken?
Hendrik-Jan
PiLotCoptEr
Mar 7 2004, 03:25 PM
:? Nou kijk... :shock:...:shock:... wat denk je zelf?
Ik moet gewoon dat netwerk aan de praat krijgen :?
en ik moet nu snappen wat je bedoelt?
de vraag is dus: WAT is een usb bridge?
is dat een usb kabeltje tussen 2 pc's? is dat een soort van hub?
kortom: wat is het, wat doet het, en hoe moet het dat doen?
en ja, ik snap dat je een netwerk wilt leggen.
De meeste mensen gebruiken daar trouwens netwerkkaarten voor.... ;-)
Hendrik-Jan
Tux Brothers
Mar 7 2004, 09:00 PM
[quote=PiLotCoptEr]Niemand bekend met USB network bridges :cry:?[/quote]
Zie de opmerking van HJ :wink:
Tux Brothers
Mar 7 2004, 09:04 PM
With the USB to USB network cable you can set up a network between 2 computers (up to a max. 17 computers) in an instant. Exchange files, share of peripherals and play multi-player games on the network.
Create your own USB network for up to 17 users
Exchange files easily
Share units such as printer and scanner, and Internet access
12 Mbps transfer speed
USB 1.1 compatible
Suitable for Windows 98/ME/2000/XP
Multilingual manual, inc. English
ok, maar als Gerard gelijk heeft, kijk dan aub even naar de lan over usb modules... die heb je waarschijnlijk nodig. (zoals ik dus in mijn eerste bericht al schreef...)
Hendrik-Jan
PiLotCoptEr
Mar 8 2004, 05:06 PM
Wat bedoel je met 'de lan over usb modules'?
Snap niet helemaal
.gif)
.
de kernel wordt gecompileerd met een zeker aantal modules erin.
niet alle modules staan in de kernel.
de overige modules zijn te vinden in /lib/modules/kernel-<versienummer>/....
Daar, in de drivers/usb submap, staat vast wel een module voor lan over usb. Kijk hier even hoe die heet. Met "modprobe <modulenaam>" kan je em inladen.
Kijk daarna even met "ifconfig" met welke naam deze gedefinieerd wordt, pas em aan naar jou instellingen.. Klaar!
Hendrik-Jan
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b.
klik hier.