Help - Zoeken - Gebruikers - Kalender
Volledige versie: Weekoverzicht: enkele interessante gebeurtenissen in Linux-land #27
MandrivaClub.NL > Forum > Nieuws
davo
Hallo iedereen! Naar gewoonte dienen we ook vandaag weer een lekker Linux en ander computernieuws-overzicht op van de sappigste kwaliteit! Smullen maar!
  • Het werd al aangehaald op het forum, maar hier vermelden we het voor de volledigheid, en als amuse-bouche: Mandriva 2007 Beta 2 'ODIN' is uitgekomen. Pas op, dit is een testversie, en om die reden ook enkel voor de 'kenners'. Indien geinteresseerd, kun je deze thread op onze forum hierover volgen.

• Als voorgerechtje kun je genieten van een overzichtje van alle toeters en bellen technologie voor je desktop.

• Een buffet van kleine nieuwtjes moeten de mens verder versterken: Lenovo (IBM) en Novell (Suse linux) hebben een overeenkomst voor het op de markt brengen van een Linux-notebook; RealNetworks zal open-source software vrijgeven voor het afspelen van Windows Media op je Linuxbak; OpenOffice antwoordt op de aantijgingen over de onveiligheid van hun software pakket (zie nieuwsbericht van een tijdje terug...); Het Open Source Initiative zegt orde te gaan scheppen in de Open Source licenties (geen slecht idee mijns inziens); de release van Firefox 2 zal nu toch vertraging oplopen.

• Als toetje willen we jullie nog eens wijzen op de Linux Bijeenkomst 2006 van NedLinux op 7 oktober. Helemaal gratis! En het schijnt de moeite te zijn, dus allen daarheen!
Ziezo, we hopen dat u genoten hebt van deze wandeling doorheen het voorbije nieuws. Indien gewenst kunt u dit nu doorspoelen met een natje naar eigen smaak. Tot volgende week, en heel erg bedankt aan de mensen die mee nieuwtjes gesprokkeld hebben!
mr rogers
Well done davo! smile.gif

Die linux bijeenkomst zie ik wel zitten, maar de 250 kilometer naar Tiel niet tongue.gif
Ik hoop dat iemand (of een paar mensen) van hier zullen gaan en een verslagje zullen uitbrengen, want kben wel benieuwd...
Kareltje
(davo @ Aug 21 2006, 09:49 AM) [snapback]69051[/snapback]

Als toetje willen we jullie nog eens wijzen op de Linux Bijeenkomst 2006 van NedLinux op 7 oktober. Helemaal gratis! En het schijnt de moeite te zijn, dus allen daarheen!

Prima nieuwsoverzicht, Davo. icon_idea.gif

Als aanvulling op dt item zou ik voorstellen, dat alle leden van McNL een badge dragen met hun nick-name erop. Kunnen we elkaar herkennen. Ik ben al 3 jaar hier geweest en het is zeker de moeite waard, je kunt je pc meenemen, er is aansluiting op het Internet en over het lan kun je spelltetjes spelen tegen anderen.
Tevens heb ik ruimte voor 2 of 3 personen in de auto (+pc's) die geen vervoer hebben, dus als je wilt, stuur maar een pb. Links staat mijn woonplaats en alles tussen Tiel komt in aanmerking om mee te rijden.
doelman
Uhhm, de Linux bijeenkomst is tegelijk met onze crew-meeting, dus ik denk dat de crew van mcnl zowieso al niet naar de Linux bijeenkomst komt.
Kareltje
(doelman @ Aug 21 2006, 11:51 AM) [snapback]69057[/snapback]

Uhhm, de Linux bijeenkomst is tegelijk met onze crew-meeting, dus ik denk dat de crew van mcnl zowieso al niet naar de Linux bijeenkomst komt.

Of je combineert een en ander: jullie gaan eerst in een café in Tiel (of in de naastgelegen kerk w00t.gif ) in conclaaf en de hele crew komt daarna naar de bijeenkomst, daar hebben ze ook bier zenne. drunk.gif Het gaat daar door tot middernacht. rolleyes.gif
Gul Dukat
(davo @ Aug 21 2006, 09:49 AM) [snapback]69051[/snapback]

[*]Als toetje willen we jullie nog eens wijzen op de Linux Bijeenkomst 2006 van NedLinux op 7 oktober. Helemaal gratis! En het schijnt de moeite te zijn, dus allen daarheen!
[/list]Ziezo, we hopen dat u genoten hebt van deze wandeling doorheen het voorbije nieuws. Indien gewenst kunt u dit nu doorspoelen met een natje naar eigen smaak. Tot volgende week, en heel erg bedankt aan de mensen die mee nieuwtjes gesprokkeld hebben!

Helaas, heb ik dan al andere verplichtingen..... ;).gif
RvP
(Kareltje @ Aug 21 2006, 05:46 PM) [snapback]69092[/snapback]

Of je combineert een en ander: jullie gaan eerst in een café in Tiel (of in de naastgelegen kerk w00t.gif ) in conclaaf en de hele crew komt daarna naar de bijeenkomst, daar hebben ze ook bier zenne. drunk.gif Het gaat daar door tot middernacht. rolleyes.gif

Je hebt een iets te beperket kijk op onze Crew Meetings (maar dat is je vergeven).
De crew komt bijeen in een rustoord, waarna iedereen ceremonieel zijn of haar 'badge' overhandigd krijgt. icon_frown.gif
UIteraard met (veiligheids)speld. Hierna wordt het edele bowl spel beoefend, waarbij cracks loosers blijken en loosers cracks. Na een uitgebreide tussentijdse evalauatie wordt aangevangen met een diner waarbij diverse sprekers hun zegje gaan doen over o.a. KDE4, Alta Vista en Mandriva2007. razz.gif
Jammer dat Nedlinux dan ook net z´n dag heeft. Misschien iets voor volgend jaar om er en masse als MCNL (met badges) heen te gaan. Wie er nu heen gaat, geeft die hier op het forum een sfeerimpressie?
willie
(RvP @ Aug 22 2006, 08:07 AM) [snapback]69150[/snapback]

De crew komt bijeen in een rustoord, waarna iedereen ceremonieel zijn of haar 'badge' overhandigd krijgt. icon_frown.gif
UIteraard met (veiligheids)speld. Hierna wordt het edele bowl spel beoefend, waarbij cracks loosers blijken en loosers cracks. Na een uitgebreide tussentijdse evalauatie wordt aangevangen met een diner waarbij diverse sprekers hun zegje gaan doen over o.a. KDE4, Alta Vista en Mandriva2007. razz.gif

Heel mooi samengevat icon_idea.gif
RvP
(mr rogers @ Aug 21 2006, 10:53 AM) [snapback]69053[/snapback]

Well done davo! smile.gif

Inderdaad, want ik heb alle links bekeken. Zeer interessant icon_idea.gif
Kareltje
(RvP @ Aug 22 2006, 08:07 AM) [snapback]69150[/snapback]

1. De crew komt bijeen in een rustoord.
2. Wie er nu heen gaat, geeft die hier op het forum een sfeerimpressie?

1. Wauw, ik wist niet, dat het zó erg is gesteld met jullie inspanningen. ;).gif
2. Ik zal mijn best doen, al ga ik niet naar iedere presentatie. Ik zou zeggen: kijk op de site naar de foto's van de afgelopen jaren, dit geeft een goed beeld van de sfeer. icon_cool.gif
RvP
(Kareltje @ Aug 22 2006, 02:07 PM) [snapback]69182[/snapback]

1. Wauw, ik wist niet, dat het zó erg is gesteld met jullie inspanningen. ;).gif

Volgens mij weet jij dat wel, want je bezoekt het forum vaak genoeg icon_cheesygrin.gif
(Kareltje @ Aug 22 2006, 02:07 PM) [snapback]69182[/snapback]
2. Ik zal mijn best doen, al ga ik niet naar iedere presentatie. Ik zou zeggen: kijk op de site naar de foto's van de afgelopen jaren, dit geeft een goed beeld van de sfeer. icon_cool.gif

Het gaat ons om de inhoud, je kent ons toch.

Zo is er ook het vervelende misverstand dat mannen alleen maar op het uiterlijk van de vrouwen letten.
Daarom worden slimme meiden het eerst uitgekozen. Om het evenwicht te herstellen ben ik met een knappe
vrouw getrouwd. wub.gif
mr rogers
Daarom worden slimme meiden het eerst uitgekozen. Om het evenwicht te herstellen ben ik met een knappe
vrouw getrouwd.

Respect dat je jezelf hebt opgeofferd om deze zware taak aan te nemen.
Ik denk dat ik je zal volgen in deze orde der martelaren.

@Kareltje: het ziet er wel gezellig uit op die foto's smile.gif
Eens ik een autootje en een rijbewijs heb kom ik wel eens af smile.gif
kris
Nog een mooi gadget, vorige meeting:

http://home.tiscali.nl/berenstraat/mcnl/crewshirt.jpg

icon_heart.gif
willie
(RvP @ Aug 22 2006, 06:44 PM) [snapback]69197[/snapback]
Om het evenwicht te herstellen ben ik met een knappe
vrouw getrouwd. wub.gif

Knap = slim of Knap = qua uiterlijk happy.gif happy.gif
RvP
(willie @ Aug 22 2006, 08:33 PM) [snapback]69217[/snapback]

Knap = slim of Knap = qua uiterlijk happy.gif happy.gif

Jij hebt 'm door icon_idea.gif
Ze zit op gooi (niet Gooi) afstand, dus het antwoord is: beide wub.gif
Mick van der Vegt
ik wil ook wel zoon trui!!!
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b. klik hier.