Help - Zoeken - Gebruikers - Kalender
Volledige versie: Mandrakelinux 10.0 Community voor iedereen
MandrivaClub.NL > Forum > Nieuws
HJH
10 maart 2004 - Mandrakelinux 10.0 Community ISO download -
ISO images van Mandrakelinux 10.0 Community zijn nu voor iedereen beschikbaar
op een aantal FTP mirrors! Mandrakeclub Zilver leden (en hoger) hebben ook toegang tot een aan het "PowerPack-gelijkwaardige" 3-CD versie van Mandrakelinux 10.0 Community die veel extra biedt, zoals NVIDIA drivers, Acrobat Reader, Real Player en nog veel meer, daarnaast is er voor hen een 4e en 5e CD met extra toepassingen beschikbaar.
Corporate Club leden (en hoger) hebben toegang tot een downloadbare DVD ISO van Mandrakelinux die extra's zoals NVIDIA drivers, Acrobat Reader, Real Players en nog veel meer, bevat.

Hendrik-Jan
xzoticate
Eindelijk kan ik hem gaan download. Ben heel erg benieuwd. Jammer genoeg moet ik eerst maar eens gaan slapen.
Cafun
Is deze versie nu echt de opvolger van 9.2 en is het een gewone versie waarin alles werkt? Ik las een paar dagen geleden nog dat er nog bugs e.d. inzaten? Dus dat de rpm packages enzo er ook gewoon gebruikt kunnen worden. Of is dit een domme vraag?

Ik wil volgende week mijn server inrichten met Mandrake.. dat wilde ik eerst met 9.2 doen.. maar nu 10 er is.. Alleen dan moet ik wel zeker weten dat het goed werkt..

Is er ook een mogelijkheid dat ik 9.2 kan updaten naar 10 ? of is dat gewoon alle updates downloaden?

[Edit]
Ik lees het nu eens even terug.. Ja ik weet dat als je de cd-rom erin doet dat hij dan kan upgraden (toch?), maar ik bedoelde meer als je dus geen cd-rom speler er (meer) in heb zitten en dat je het dus vanaf je console kan doen..
Presario
Ja, ja een niet geheel stabiele 10.0!

KDE 3.2 welke versie? Er komen iedere dag nieuwe bestanden in cooker!

KDE3.2.1 is al uit maar niet voor Mandrake . . . . .

10.0 met standaard 2.4.25 kernel installatie? denk het niet.

Ben op dit moment aan het downloaden en we zullen eens kijken.

0andrake geeft aan dat er updates komen voor de communityversie, maar waar weten we niet. Er is nog geen update ruimte.

PCLinux
bleeuwen
Vorige week PowerPack 9.2 ISO's gedownload, waarom zou ik nu als standaard-member de nieuwe versie downloaden, zodat ik alle extra's weer kwijt ben??
Of is er een optie om de extra's van versie 9.2 te hergebruiken??
Middelburg
[quote=Presario]Ja, ja een niet geheel stabiele 10.0!

[/quote]

Is hij desondanks de moeite waard om te downloaden en mijn 9.1 versie te vervangen? Of is het verstandiger nog 2 maandjes geduld te hebben?
Tux Brothers
[quote=Middelburg]Is hij desondanks de moeite waard om te downloaden en mijn 9.1 versie te vervangen? Of is het verstandiger nog 2 maandjes geduld te hebben?[/quote]
Als je echt voor stabiliteit gaat kun je beter wachten op de Final 10 versie, ik krijg de indruk na het zien van de vele postings dat het er op lijkt dat dit eigenlijk de laatste RC uitgave is van MDK 10.
Ik draai zelf 9.2 en die laat ik er voorlopig opstaan, maar ik ga van het weekend wel even 10 installeren om der is meet te rommelen 8)
sharon
Vol goede moed gedownload (trrrraaaaaggggg) maar desondanks binnengehaald. CD1 boot niet. CD2 wel. Dus daarmee opgestart en
vervolgens gewisseld. Installatie verliep goed. Drie dagen gedraaid.
Mijn PC draait (met Linux Mandrake 9.2 /kernel 2.6.2) behoorlijk
intensief. (zakelijk gebruik).
Helaas is versie 10 nog veel te instabiel. Meest vreemde vastlopers
op zeer ongunstige momenten. Ben dus weer terug bij 9.2. Wacht wel
op versie 10.1 of zo.

:cry: :cry:
rx_shorty
Ja idd zet 9.2 er ook terug op.

10 werkt mijn internet niet... krijg hem niet aan de praat en idd veel vastlopers...
ArnoldRoelz
ik heb nergens problemen mee, alles loopt als een zonnetje.. Waar komen bij jullie de vastlopers veel voor?
oferinga
Bij mij draait mdk10 prima. Alleen op mijn laptop is mijn PCMCIA wireless adapter niet aan de praat te krijgen.
(Op mandrakeclub.com heb ik overigens meer lotgenoten aangetroffen met dit probleem.)
menno
http://qa.mandrakesoft.com/twiki/bin/view/...Main/Mandrake10

Idee om dit op de frontpage te zetten? Aangezien deze vraag al enkele keren gesteld is..
slavko
Ik heb 10.0 een week geleden geinstalleert en er zitten inderdaad een aantal vervelende bugjes in, zoals bij het configureren van de firewall, eenmaal geinstalleert kan ik hem niet herconfigureren zodat ik problemen heb met DHCP, ook andere onderdelen gaven probleempjes. Mischien is het beter om eventjes te wachten op een meer stabile verzie van 10.0 M.i. geldt dit zeker als je hem voor bedrijfskritische doeleinden wilt gaan gebruiken
Tux Brothers
[quote=slavko]Mischien is het beter om eventjes te wachten op een meer stabile verzie van 10.0 M.i. geldt dit zeker als je hem voor bedrijfskritische doeleinden wilt gaan gebruiken[/quote]
Ehhhh dat stond toch ook in de release notes van 10 Community ?? :whistler:
En je gaat toch ook geen RC installeren als het bedrijfskritisch is :?
ole
Ik wil beginnen met Mandrake en overweeg om MD 10.0 Community te installeren, maar precies zitten er toch nog wat bugs in.

Is het de moeite om het nu te installeren?
Is upgraden makkelijk, als de final release uitkomt?
HJH
Ik weet niet of het de moeite loont om nu al te installeren.
Immers hij is nog niet stabiel, en 9.2 wel.

Upgraden is geen probleem. Gewoon na installatie een update source aangeven, en klaar!

Hendrik-Jan
ole
QUOTE(HJH)
Upgraden is geen probleem. Gewoon na installatie een update source aangeven, en klaar!

En kan ik ook makkelijk overschakelen naar de final release als die uitkomt?
HJH
Ja dus, want dat is in principe de 10.0CE met de updates uit de update source.
Maar je kunt ook gewoon 9.2 draaien en die upgraden naar 10.0 final als die uitkomt.

Hendrik-Jan
superstoned
QUOTE(HJH)
Ja dus, want dat is in principe de 10.0CE met de updates uit de update source.
Maar je kunt ook gewoon 9.2 draaien en die upgraden naar 10.0 final als die uitkomt.

Hendrik-Jan

Dat levert meer risico op problemen op dan nu de 10CE installeren, en die updaten. het verschil is simpelweg kleiner, en als 10CE te installeren is, en oke werkt, zou ik dat doen. lukt de installatie van 10CE niet, kun je altijd nog 9.2 erop zetten.
Asterix1423
Heb nu MDK 10 sinds een dag of drie draaien. Is zeker net zo stabiel als 9.2. Die had ik nog wel eens in een deuk, deze tot nu toe niet. Beide versies zijn echter wat gevoelig bij het opstarten. Daarom Harddrake uitgezet. Nu geen problemen meer.
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b. klik hier.