Help - Zoeken - Gebruikers - Kalender
Volledige versie: Gebruik maken van NTFS i.c.m. Odin
MandrivaClub.NL > MCNLive > MCNLive: Nederlands
Pagina's: 1, 2
Gul Dukat
(kris @ Aug 25 2006, 12:53 AM) [snapback]69474[/snapback]

1. Heb je nog de foutmelding over de locale?

Ja, kan het echter niet zo zijn het de Engelse-locale moet zijn?

2. kdesu konqueror

kun je de partitie zo zien?

Nee ook niet.
kris
terminal, su to root:

mount -t ntfs-3g /dev/hda1 /mnt/windows

Gul Dukat
Oke,
deze is interessant. Ik krijg daarop de volgende melding:

Volume is dirty.
Run chkdsk and try again, or use the force option.
Mount failed
kris
Vervang in de fstab regel:

en_US.utf8

met
en_US.utf-8
kris
(Gul Dukat @ Aug 25 2006, 01:01 AM) [snapback]69477[/snapback]

Oke,
deze is interessant. Ik krijg daarop de volgende melding:

Volume is dirty.
Run chkdsk and try again, or use the force option.
Mount failed

Yep. Dus niet 100%. Als we al na een paar bestanden kopieren en wijzigen dit krijgen ;).gif

Dan doe dat maar. Win2000 booten, neem ik toch aan. Die doet dan een chkdsk, of?
kris
John, wat denk je?

Kunnen we dan niet beter met optie 1 gaan? Gewoon in MCNLive de goede read-only methode?

Als ik een nieuwe linux gebruiker was, een livecd draai, iets doe op mijn NTFS partitie, en daarna een chkdsk krijg -- zou ik linux niet meer gebruiken ;-)
Gul Dukat
Ja klopt. Dat ben ik met je eens. Als beginnend Linux-gebruiker zou ik na zo'n melding zeer zeker geen Linux meer gaan gebruiken.
Ik denk dat optie 1, idd de beste optie is. Deze techniek is nog te experimenteel en zou, in mijn ogen, veel beginnende Linux-gebruikers afschrikken.
Overigens, heb ik nog een reboot gedaan naar Windows 2000. Deze voert hierop gelijk chkdsk uit, na wederom ge-reboot te hebben, kon ik wederom vanuit Mandriva weer de Windows 2000-partitie benaderen. Zonder problemen.
kris
John, geweldige test actie! Bedankt.

Ik denk, dat de anderen van de crew ook met ons eens zijn. We gaan fuse en ntfs-3g gewoon installeren, maar het wordt standaard niet gebruikt.
Een korte howto en een waarschuwing, lijkt me zinvol.

Ik ga nu slapen ~~~~
Gul Dukat
Oke, graag gedaan.
Daar sluit ik me bij aan.
XplodingForce
Om hier even als persoon die met de gedane testen niets te maken heeft (maar wel doorheeft wat jullie deden) te reageren:

Ik vind het echt fantastisch dat jullie met dit soort dingen, op zo'n intensieve manier testen!
Dit laat IMO wel zien wat een fantastische devvers we hiero hebben, hulde icon_frown.gif
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b. klik hier.