Help - Zoeken - Gebruikers - Kalender
Volledige versie: Werkgroepnaam wijzigen
MandrivaClub.NL > Forum > Servers en netwerken
Laurent
Ik heb inmiddels een sambaserver draaien alleen heeft deze nu als werkgroepnaam mkdgroup. de rest van mijn netwerk heet anders. nu wil ik alles de zelfde naam geven en dus niet MKDgroup. Wie weet hoe en waar ik dit moet wijzigen. Ik kon het niet vinden in mcc. en zelfs google liet niets van zich horen...
rockingbilly
(Laurent @ Oct 7 2006, 09:51 PM) [snapback]71754[/snapback]

Ik heb inmiddels een sambaserver draaien alleen heeft deze nu als werkgroepnaam mkdgroup. de rest van mijn netwerk heet anders. nu wil ik alles de zelfde naam geven en dus niet MKDgroup. Wie weet hoe en waar ik dit moet wijzigen. Ik kon het niet vinden in mcc. en zelfs google liet niets van zich horen...

Ik gebruik webmin voor het configureren van Samba.
Het lijkt overkill, maar als webmin eenmaal geinstalleerd is, kun je bijna al je servers ermee instellen.
In Webmin kun je eenvoudig de naam van je workgroup aanpassen, en ook de naam van je conputer zoals die in samba wordt weergegeven.
Kareltje
Zoek anders in de directory /etc/samba naar smb.conf, open het (als root) met een editor en verander het rechtstreeks in het bestand.
Smb herstarten en klaar.
Laurent
bedankt voor de tip het is gelukt. het conf bestand ziet er redelijk overzichtelijk uit. kun je hier alles in wijzigen wat er te wijzigen valt? (ik heb een een back-up gedacht voor het geval dat...) Of zijn er in de grafische omgeving meer opties?

doelman
Nee, met het configuratiebestand kun je alles. Die grafische programma's zoals webmin schrijven namelijk hun instellingen weg in het samba configuratiebestand.
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b. klik hier.