Help - Zoeken - Gebruikers - Kalender
Volledige versie: Publieke test versie: MCNLive_Cherbourg_beta
MandrivaClub.NL > MCNLive > MCNLive: Nederlands
Pagina's: 1, 2
kris
FF uitlegg. Het flash probleem in MDV 2007:

* is alleen een probleem van qt based browsers, Opera en Konqueror. Firefox: geen probleem
* alleen op Intel en bepaalde andere cards, die niet goed met translucency kunnen omgaan
* MDV 2007 enabled standaard translucency/composite in xorg.conf. Reden: is een vereiste van AIGLX

Ik test ff korrels firefox 2.0 versie op MCNLive. Als ie het goed doet is het probleem (bijna) verholpen.

Ik wil de drakxtools liever niet wijzigen ivb translucency, hoewel dat makkelijk is.
korrel
(kris @ Nov 2 2006, 01:43 PM) [snapback]73467[/snapback]

FF uitlegg. Het flash probleem in MDV 2007:

* is alleen een probleem van qt based browsers, Opera en Konqueror. Firefox: geen probleem
* alleen op Intel en bepaalde andere cards, die niet goed met translucency kunnen omgaan
* MDV 2007 enabled standaard translucency/composite in xorg.conf. Reden: is een vereiste van AIGLX

Ik test ff korrels firefox 2.0 versie op MCNLive. Als ie het goed doet is het probleem (bijna) verholpen.

Ik wil de drakxtools liever niet wijzigen ivb translucency, hoewel dat makkelijk is.

Is dit geen probleem met de taal ?
Mijn versie is gebaseerd op de Nederlandse versie van firefox van de mozilla website
kris
(korrel @ Nov 2 2006, 01:52 PM) [snapback]73468[/snapback]

Is dit geen probleem met de taal ?
Mijn versie is gebaseerd op de Nederlandse versie van firefox van de mozilla website

Ja, inderdaad, Marco biggrin.gif

Ik zit nu op MCNLive met korrels Firefox 2 versie.
Lekker snel, hoor. En RAM ziet er ook goed uit.

Maar nu: met video.google.nl/video.google.com is het een ramp. Firefox crashed, silently, als je een film wilt afspelen.
kris
Ik heb nu Translucency/Composite uitgeschakeld, en Firefox 2 doet het prima met video.google.com.

En nu ? icon_cry.gif

Wat is een livecd toch leuk. Ik de-installeer nu firefox, en installeer de oude versie ...
dansmug
Werkt prima, heb niet meteen problemen gehad.

* KDE-menu: onder Acties (Actions) komt elk menu-item twee keer voor:
Zoeken
Zoeken
Recente Documenten
Recente Documenten
Systeemmenu
Systeemmenu

Trad ook op wanneer ik de Engelse taal gebruikte.
PeterM
(dansmug @ Nov 2 2006, 02:57 PM) [snapback]73473[/snapback]

Werkt prima, heb niet meteen problemen gehad.

* KDE-menu: onder Acties (Actions) komt elk menu-item twee keer voor:
Zoeken
Zoeken
Recente Documenten
Recente Documenten
Systeemmenu
Systeemmenu

Trad ook op wanneer ik de Engelse taal gebruikte.

Had ik ook, heb één item van elks uitgeschakeld.
mzee
(kris @ Nov 1 2006, 11:28 PM) [snapback]73419[/snapback]

1. Op de draaiende beta versie in /etc/sysconfig/network volgende regel toevoegen:

NETWORKING_IPV6=no

... programmas afsluiten, en: CTRL & ALT & backspace toets. Daarmee wordt de xserver en ook het netwerk opnieuw gestart. Missch. lukt het dan wel.

Remastern gaat heeeel erg simpel, duurt maar 7 minuten, op de draaiende LiveCD.

NETWORKING_IPV6=no +CTRL & ALT & backspace : dat lukt, ik geraak met Opera op http://www.mandrivaclub.nl/ maar niet verder. Wanneer ik naar een andere site wil kan ik maar blijven wachten ...

Wou me ook wagen aan remasteren en uittesten of het wel zo gemakkelijk is. Maar eerst vlug 'gvim' installeren met 'mcc' . Liep mis want (denk ik) terug problemen met curl. Herinner me iets uit het verleden maar weet niet meer hoe die problemen op te lossen. Zal zelf ook nog eens zoeken.

"fromusb" werkt zoals in 'Leuven'. Kan je de LiveCD ook naar een partitie op een interne harde schijf copieren en booten va de LiveCD met een cheatcode zoals (boot)from=/dev/hdb3/mncl ?

Groeten,

kris
Ik heb in het menu geen: acties of Actions
kris
(mzee @ Nov 2 2006, 03:47 PM) [snapback]73475[/snapback]

Wou me ook wagen aan remasteren en uittesten of het wel zo gemakkelijk is. Maar eerst vlug 'gvim' installeren met 'mcc' . Liep mis want (denk ik) terug problemen met curl. Herinner me iets uit het verleden maar weet niet meer hoe die problemen op te lossen. Zal zelf ook nog eens zoeken.

"fromusb" werkt zoals in 'Leuven'. Kan je de LiveCD ook naar een partitie op een interne harde schijf copieren en booten va de LiveCD met een cheatcode zoals (boot)from=/dev/hdb3/mncl ?

Groeten,

1. urpmi vim-X11
in een terminal. MCC mag niet open staan. er is geen curl/wget probleem.
Als je niets kunt installeren, heb je nog steeds het ipv6 probleem.

2. Er is geen bootcode om vanaf interne HD te booten. Tenzij het toevallig een interne sata schijf is, en de bestanden op een FAT partitie staan. bootcode: livecd fromusb zoekt op alle /dev/sdXY partities, USB of sata.
kris
kdeaddons pakket ontbreekt. Weer 15 MB erbij. + firefox 25 MB.

iso wordt steeds groter en trager.

En voor iemand vraagt om Realplayer: licentie probleem. Mag niet (meer).
PeterM
(kris @ Nov 2 2006, 04:23 PM) [snapback]73479[/snapback]

kdeaddons pakket ontbreekt. Weer 15 MB erbij. + firefox 25 MB.

iso wordt steeds groter en trager.

En voor iemand vraagt om Realplayer: licentie probleem. Mag niet (meer).

We hadden het een tijd terug ook gehad over een kale KDE/XFCE zodat mensen die als basis konden gebruiken om hun eigen MCNLive versie te maken. Ik zou zelfs geen koffice/games/chat/mail/kpim/viewers/players/adresboeken/pda/fax etc etc. willen zien als basis.

Nu ben ik veel tijd kwijt met het verwijderen van zaken, en blijven er misschien zaken achter die eraf hadden gekunnen.

Edit: Dit zou ook hetgene kunnen zijn waarin MCNLive zich onderscheid van de andere LiveCD's die er te vinden zijn waar al een hele boel programma's bij geleverd worden.

MCNLive zou een solide basis moeten hebben, met een goede hardware herkenning, en die door de gebruikers naar wens uit te breiden is.
mzee
(kris @ Nov 2 2006, 04:56 PM) [snapback]73478[/snapback]
urpmi vim-X11
in een terminal. MCC mag niet open staan. er is geen curl/wget probleem.
Als je niets kunt installeren, heb je nog steeds het ipv6 probleem.

Ja, je hebt wel gelijk! Maar ik kreeg steeds een melding dat er een curl probleem was. Heb dan maar vim-X11 gedownloaded via rpmbone, en dat ging wel ...

Heb dan ook maar geremastered. Met gvim en /etc/modprobe.conf. En het lukte! Een kinderspel. Dank voor die aangepaste scripts!! Ik schrijf nu vanuit die geremasterde versie.

Voorlopig lukt precies alles, alhoewel Opera gaat traag ...

Een woord : dank!
PeterM
Wat is nog meer dubbel:
  • thema's
  • vensterdecoraties

Wat ik niet kan:
Ik kan niet de achtergrond van de kdm wijzigen of ik doe iets verkeerd.
kris
(mzee @ Nov 2 2006, 05:16 PM) [snapback]73481[/snapback]

Ja, je hebt wel gelijk! Maar ik kreeg steeds een melding dat er een curl probleem was. Heb dan maar vim-X11 gedownloaded via rpmbone, en dat ging wel ...

Heb dan ook maar geremastered. Met gvim en /etc/modprobe.conf. En het lukte! Een kinderspel. Dank voor die aangepaste scripts!! Ik schrijf nu vanuit die geremasterde versie.

Voorlopig lukt precies alles, alhoewel Opera gaat traag ...

Een woord : dank!

Georges: Gefeli met de remaster :-)

Je moet nog eentje maken, je wist het niet, sorry dat ik niet duidelijk was. Het ipv6 probleem:

Je *moet* de wijziging in /etc/sysconfig/network doen, en wel de regel toevoegen:

NETWORKING_IPV6=no

/etc/modprobe.conf lukt niet in MCNlive, omdat het bestand dynamisch wordt herschreven bij het opstarten, en je hebt het oude probleem terug icon_cool.gif
kris
Peter en dansmug:

ik snap het probleem met: dubbel niet ??? Waar is wat dubbel te zien?

Achtergrond van kdm: dat is een typisch MDV geheim .... zal ik zo vertellen. Geduld aub.

Wat betr. de grootte van de versie.

Het maakt nu ook niet meer uit. Ik bouw gewoon twee versies.

1. KDE met alle bells en whistles. Wordt bijna 400 MB groot, gaat nog goed op een 512 MB USB stick.
Ook Maurice krijgt Midnight Commander. Een Linux systeem zonder MC is als een Hollander zonder fiets.

2. Een soort basis versie, voor de liefhebbers. Missch. xfce, ik hoop onder de 200 MB groot. Ik heb nog tot maandag de tijd, vanaf dinsdag moet ik weer gaan werken.
PeterM
(kris @ Nov 2 2006, 05:36 PM) [snapback]73484[/snapback]

Peter en dansmug:

ik snap het probleem met: dubbel niet ??? Waar is wat dubbel te zien?

Opsomming van de bijvoorbeeld de beschikbare themalijst in systeem->configuratie->configuratiecentrum->uiterlijk en thema's->themabeheerder

Opsomming van de bijvoorbeeld de beschikbare themalijst in systeem->configuratie->configuratiecentrum->uiterlijk en thema's->vensterdecoraties

Achtergrond van kdm: dat is een typisch MDV geheim .... zal ik zo vertellen. Geduld aub.

Wat betr. de grootte van de versie.

Het maakt nu ook niet meer uit. Ik bouw gewoon twee versies.

1. KDE met alle bells en whistles. Wordt bijna 400 MB groot, gaat nog goed op een 512 MB USB stick.
Ook Maurice krijgt Midnight Commander. Een Linux systeem zonder MC is als een Hollander zonder fiets.

2. Een soort basis versie, voor de liefhebbers. Missch. xfce, ik hoop onder de 200 MB groot. Ik heb nog tot maandag de tijd, vanaf dinsdag moet ik weer gaan werken.

Ben heel erg benieuwd. smile.gif
Ik ben bezig met een CD voor de jaarlijkse JOTI (Jamboree on the internet) voor de scouting/chiro onder ons. Ze gebruiken wat oudere hardware (PII) waarop ze nu werken met Win98. Allemaal illegaal natuurlijk en gigantisch bevattelijk voor virussen. Ze laten 's avonds de jeugd hun gang gaan en binnen de kortste keren werkt het nog maar half of niet. Virussen binnenkrijgen gaat heel snel. MSN-en ipv IRC.

Dus daarom maak ik een CD met windowmaker en KDE/XFCE met xchat en een paar andere applicaties zoals Opera (werkt snel) en abiword. Windowmaker werkt prima op oude hardware en anders is KDE of XFCE beschikbaar. In Xchat heb ik de benodigde server al toegevoegd en de inloggegevens ingevuld.

Geweldig product dat MCNLive icon_idea.gif
kris
Achtergrond van kdm (of gdm) wijzigen

In de map: /usr/share/mdk/dm zijn de bestanden:

mdk-kde.xml
mdk-gdm.xml

Met een tekstbewerker openen en de volgende regel wijzigen:

<normal file="/usr/share/mdk/backgrounds/default.png"/>

In MCNLive is dat bijv:

<normal file="/usr/share/wallpapers/wallpaper_cherbourg6.jpg"/>

kris
Misschien kunnen we een nieuw topic openen voor alle dingen die niet meer met tests te maken hebben, maar met remaster, aanpassen, features etc?

Het onderwerp is bijna niet meer te volgen.
MauRice
Kris,

De LiveCD getest op de twee 'oudjes':

P2-400-Voodoo3: Blijft hangen op "HAL Deamon". Ik heb wel geduld. maar.. ABORT.
P3-600-ATiRage128: Werkt, het heeft zijn tijd nodig om optestarten. Soms bevriest X, maar het meer te maken dat de hardware niet meer zo ok is. Dat doet het met andere LiveCD's ook oa Knoppix.

Groetjes,
MauRice
PeterM
(kris @ Nov 2 2006, 05:50 PM) [snapback]73486[/snapback]

Achtergrond van kdm (of gdm) wijzigen

Dankjewel, weer iets geleerd.
jeroen
Thanks Kris, heb weer wat gemist. Zal hem snel eens testen! Laat nog wel van me horen!

Je bent echt goed, tnx again!
kris
Voor de testers

Eisen aan de hardware:

* min. Pentium 3
* min. 128 MB RAM, ben niet zeker of deze versie min. 192 MB RAM wil
* een videokaart en monitor die 1024x768 resolutie doet
kris
(PeterM @ Nov 2 2006, 05:46 PM) [snapback]73485[/snapback]

Ik ben bezig met een CD voor de jaarlijkse JOTI (Jamboree on the internet) voor de scouting/chiro onder ons. Ze gebruiken wat oudere hardware (PII) waarop ze nu werken met Win98. Allemaal illegaal natuurlijk en gigantisch bevattelijk voor virussen. Ze laten 's avonds de jeugd hun gang gaan en binnen de kortste keren werkt het nog maar half of niet. Virussen binnenkrijgen gaat heel snel. MSN-en ipv IRC.

Voor oude PC's (P 2) moet je een andere kernel installeren:

urpmi kernel-legacy

Daarna een remaster in 2 stappen, omdat je de draaiende kernel live niet kunt verwijderen.

1. remaster, met een argument: mklivecd --kernel <2.6.17-ietsmetlegacy-5mdv> <--- dat is de map naam van de nieuwe kernel, die je onder /lib/modules vindt

2. remaster: de eerste standaard kernel deinstalleren.
monty
Hallo mandriva fans,

Ik ben nog maar pas een nieuwe gebruiker van MCNLive, heb al heel wat distro's gebruikt in het verleden, maar ik moet mijn beste tot nu toch herzien.
De MCN live leuven was ook wel goed, maar er werkte bijna niets van mijn hardware op. (laptop dell D610). Hierdoor moest er met allerlei bootcodes worden opgestart in text mode en alle configur. worden aangepast.
Ik was gisteren dus heel gelukkig dat de nieuwe versie (met mandriva 2007) wel out of the box boot met dell D610.

Maw. volgende zaken werken direct:

ATI mobility Radeon X300
Intel Wlan 2915ABG
broadcom Netextreme 57xx
en jawel zelfs mijn interne Toshiba Bluetooth adapter smile.gif
DVD writer werkt, heb al een paar dvd's en cd's geschreven

Na wat te hebben rondgeklungeld met de nieuwe versie volgende opmerkingen en vaststellingen :

- 3d desktop is leuk en werkt met mijn Ati radeon x300 (als M300 in linux), doch een resize van een window blokkeert de pc voor een paar tiental seconden. Bij lagere resoluties gaat dit iets vlotter. Zonder 3d desktop gaat de resize van een venster wel snel.
- Flash werkt wel met "disable transp..cy" , doch de 3d desktop werkt dan niet meer. blush.gif
't is dus blijkbaar een keuze tussen de 2.

- heeft er al iemand een acrobat file (PDF) kunnen lezen met de bijgevoegde ghostwriter ? Ik krijg steeds een wit scherm als ik een PDF open.

- ondertitels van DVD's worden niet getoond met Mplayer (heb ze geselecteerd maar vinkje verdwijnt telkens). KMplayer werkt voor streaming .ASX files niet (zwart scherm, wel geluid).

Nog wat tips of persoonlijke wensen zeg maar icon_cheesygrin.gif

- is VNC verdwenen uit de huidige 2007 beta ? in de vorige 2006 was toch een VNC viewer en server beschikbaar ? VNC zou echt wel leuk zijn biggrin.gif
- de winamp versie van linux (of clone) ziet er leuker uit dan de huidig standaard player.

- wat super is tov. andere distro's is de aanwezigheid van de meest gebruikte codecs etc....

Al bij al ben ik hééél tevreden over MCNLive, zeker de nieuwe versie waarbij alles bijna direct werkt en van m'n usb stickje in men ram geladen wordt.
Toch moet ik wel zeggen dat mijn ati met 1400x1050 onder XP veel scherper oogt dan met 1400x1050 onder linux. Misschien is dit een dpi aanpassing of font grootte.

Ik hoop dat dit hier allemaal niet te zagerig overkomt, respect man voor het geleverde werk icon_frown.gif

Op m'n siemens fujitsu E7770 werkte bijna ook alles out of the box. Enkel de schermkaart vulde maar een stuk van het scherm. Voor de rest werkte daar ook alles direct. Zelfs de PRISM wlan.

Zal morgen nog eens testen op iets oudere thinkpad D20 (PIII).

Keep up the good work Kris icon_idea.gif icon_idea.gif icon_idea.gif icon_idea.gif

monty
kris
Welkom monty .

Bedankt voor je uitgebreide test rapport, heb ik veel aan. Het is nog een beta met bugs.

Ik ga kijken naar de PDF en streaming media problemen.
DVD ondertitels werken helaas niet met mplayer :-(

Ik hoop dat dit hier allemaal niet te zagerig overkomt, respect man voor het geleverde werk

w00t.gif

Thx, man mrgreen.gif
PeterM
(kris @ Nov 2 2006, 09:36 PM) [snapback]73501[/snapback]

Voor oude PC's (P 2) moet je een andere kernel installeren:

urpmi kernel-legacy

Daarna een remaster in 2 stappen, omdat je de draaiende kernel live niet kunt verwijderen.

1. remaster, met een argument: mklivecd --kernel <2.6.17-ietsmetlegacy-5mdv> <--- dat is de map naam van de nieuwe kernel, die je onder /lib/modules vindt

2. remaster: de eerste standaard kernel deinstalleren.

Heb een remaster getest met de gewone kernel op een PIII 450 en op een PII 400. Het werkte op alle twee prima. Ik wil eigenlijk de gewone kernel gebruiken voor het geval iemand de livecd ook op een modernere pc wil draaien. Het verschil zit hem eigenlijk in de grafische omgeving. Windowmaker voor oude pc's en KDE/XFCE voor nieuwe(re). Wordt sommige oudere hardware niet meer in de nieuwe kernel ondersteund?
kris
Zelfde modules in de kernels. leagcy kan beter met oude hardware, andere config, ontdekt max 1 GB RAM (gebruikt 800 MB), draait sneller op alle hardware. legacy is de kernel van Mandriva One.
Sommige oude AMD systemen hebben hem nodig, de normale zal niet kunnen opstarten.

Ik heb voor de gewone kernel gekozen omdat steeds meer bakkies meer dan 1 GB RAM hebben.
PeterM
(kris @ Nov 3 2006, 10:50 AM) [snapback]73518[/snapback]

Zelfde modules in de kernels. leagcy kan beter met oude hardware, andere config, ontdekt max 1 GB RAM (gebruikt 800 MB), draait sneller op alle hardware. legacy is de kernel van Mandriva One.
Sommige oude AMD systemen hebben hem nodig, de normale zal niet kunnen opstarten.

Ik heb voor de gewone kernel gekozen omdat steeds meer bakkies meer dan 1 GB RAM hebben.

Klinkt goed. Ga ik testen als de nieuwe afgeslankte versie van MCNLive klaar is.
kris
Een grote 400 MB versie komt niet, copy2ram is dan stuk op PC's met 512 MB.
Ik heb nu een iso met 357,6 MB. Moet ik testen met copy2ram, of het lukt.
kdeaddons erbij, ghostscript en ghostscript fonts (voor PDF), acpid, Midnight Commander erbij.
Koffice afgeslankt, krita eruit.

dommeltje
(kris @ Nov 5 2006, 12:34 AM) [snapback]73650[/snapback]

Een grote 400 MB versie komt niet, copy2ram is dan stuk op PC's met 512 MB.
Ik heb nu een iso met 357,6 MB. Moet ik testen met copy2ram, of het lukt.
kdeaddons erbij, ghostscript en ghostscript fonts (voor PDF), acpid, Midnight Commander erbij.
Koffice afgeslankt, krita eruit.

MCNL-live 2007 geinstalleerd op:

Dell latitude c610
82801 AC97 Audio Controller
Radeon Mobility M6 LY (AGP)
USB-muis
256MB RAM

- Mandriva 2006 One Live liet zich prima installeren door mij (digibeet - senior - copy-past-user mbv Startersgids) op deze laptop. Grafisch niet optimaal, maar wel acceptabel.
(Grip, Audacity, Realplayer, Google-earth en Gxine e.d. functioneerden naar wens)

- Bij Mandriva 2007 One cd1 lukte het mij niet om de grafische weergave acceptabel te krijgen. Bij de 3d-toepassing liep de pc helemaal vast, overigens een optie die mij niet echt zinvol lijkt.

- MCNL-live
Vanaf de live-cd deed macromedia-flashplayer niets in Opera, verder niet meer gekeken naar de prestaties en een live-install gedaan.

Met easy urpmi sources toegevoegd en ge-update. Software toegevoegd:
o Mozilla-Firefox (werkt prima, enkel Mplayer geeft geen geluid bij webradio, Klara.be )
o Macromedia-flash-player deed ook na live-install niets, doch de beta-versie van Flash 9.0(werkt prima o.a. www.fabchannel.com/ met beeld en geluid!!),
o Grip - (werkt prima en snel),
o Google-Earth - (werkt prima),
o Audacity - (nog te controleren)
o Amarok - (werkt prima met de radio-streams Klara.be, Concertzender.nl e.d., (zie opmerking Mozilla-Firefox)
o OpenOffice - is super traag, niet te gebruiken
o KWord doet het gelukkig uitstekend
o AdobeReader (http://ardownload.adobe.com/pub/adobe/reader/unix/7x/7.0/enu/AdobeReader_enu-7.0.1-1.i386.rpm) is erg mooi vergeleken met linux-alternatieven
o Stellarium - werkt prima
o
o MCC functioneert niet optimaal, pc wordt supertraag vooral bij hardware-detectie
o Mijn USB-muis raakt soms ontregeld, doch dit is meer dan waarschijnlijk te wijten aan mechanisch falen van mijn laptop.

Bedankt voor deze nieuwe versie en ik kijk uit naar de stabiele versie!!
dommeltje

OpenOffice blijkt bij nader inzien toch redelijk snel te werken
Audacity werkt prima, oom met mp3
viedeo-google werkt prima
RvP
Dit weekeinde op 3 pc's uitgeprobeerd.
Binnen een mum live! en op het internet. icon_idea.gif

Op Pentium-III 450Mhz 256MB intern (ja, een oudje, maar wel MIJN oudje icon_cheesygrin.gif )
ging de cursorrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr aan de haal. Ik heb onder KDE de toetsenbord herhaling uit moeten zetten, anders kon ik niet als root inloggen noch mijn internetverbinding instellen. Op de andere pc's had ik daar geen last van.
Onder KDE zag ik bij toeval onder invoerapparaten een aantal Franse benamingen.

Mag NumLock standaard aan (Voor de zekerheid onder KDE aanzetten, als dat bij het opstarten al dan niet ingesteld is)

Komend weekeinde ga ik bronnen toevoegen en bezien of ik mijn TV-kaart (met Xawtv) aan de praat krijg. Zo ja, dan wordt de pc met de TV-kaart omgezet van 'good old' Mandrake 10.0 naar Mandriva 2007. smile.gif

kris
Root in de nieuwe MCNLive is niet geconfigureerd, is geen 'gebruiker' meer.
Geen idee waarom de muis raar doet.

NumLock: nee tongue.gif Het maakt notebook toetsenbords stuk.

dommeltje: je hebt de tekst op de achtergrond van MCNLive gelezen? Wat men moet doen om Flash te activeren (op Intel cards en bepaalde ATI cards?) in Opera en Konqueror?

HighKing
Downloading... ga eerdaags even proberen op mijn SiS laptopje ;).gif

Edit:
Chris, hoe krijg jij het voor elkaar om in de toekomst te posten? tongue.gif
PeterM
(PeterM @ Nov 2 2006, 05:46 PM) [snapback]73485[/snapback]

Opsomming van de bijvoorbeeld de beschikbare themalijst in systeem->configuratie->configuratiecentrum->uiterlijk en thema's->themabeheerder

Opsomming van de bijvoorbeeld de beschikbare themalijst in systeem->configuratie->configuratiecentrum->uiterlijk en thema's->vensterdecoraties

Zag net dat dit ook zo is bij MDV 2007 ONE.
Antoon Tolboom
Mijn ervaring met MCNLive_Cherbourg_beta.
Ik heb 2 items.
Item 1:
Tijdens het opstarten scrollen er een aantal regels over het scherm.
Dit stopt met de volgende twee regels:

Starting acpi daemon: [OK]
Starting HAL daemon: [OK]

Verder gebeurt er niets en na een tientel seconden stop de CR-rom.
Door het geven van een ENTER op het toetsenbord wordt het opstartproces hervat en komt MCNLive tot leven.

Item 2:
Ik heb een PC die niet van USB kan booten.
Ik heb eerst een LiveUSB gemaakt met Create LiveUSB.
Mijn USBstick is 1GB.
Daarna een herstart met de USBstick aangsloten en de CD in de CDrom.
Na het geven van "livecd fromusb" is de laatste screendump:

Starting udevstart [ OK ]
Booting from USB [ OK ]
Searching for the loop image: --- Exiting LINUXRC ----------------
--- MKLIVECD RC.SYSINIT ------------
/etc/rc.d/rc.sysinit: /etc/rc.d/rc.sysinit: 525: /initrd/loopfs/bin/sed: not found
/etc/rc.d/rc.sysinit: /etc/rc.d/rc.sysinit: 525: /initrd/loopfs/bin/cat: not found
Setting up UNIONFS
find: /initrd/loopfs/lib/modules/2.6.17-5mdv/kernel: No such file or directory
BusyBox v1.1.2 (2006.07.16-01:52+0000) multy-call binary

Usage: cp [OPTOIN]... SOURCE DEST

insmod: can't read '/unionfs.ko' : No such file or directory
Failed to load unionfs module.
Loading /initrd/bin/ash

BusyBox v1.1.2 (2006.07.16-01:52+0000) Built-in shell (ash)
Enter 'help' for a list of built-in commands.

/initrd/bin/ash: can't access tty; job control turned off
$

Dit werkt bij mij dus niet.
mzee
(Antoon Tolboom @ Nov 23 2006, 09:16 PM) [snapback]74599[/snapback]
Dit werkt bij mij dus niet.

Stel voor dat je je huiswerk herbegint met de definitieve versie MCNLive_Cherbourg.
Hoop dat dan de problemen zullen verdwenen zijn....

Groeten.
kris
Antoon:

* Probeer de Final versie van Cherbourg.

* USB booting: http://www.mandrivaclub.nl/site/index.php?showtopic=7505
Antoon Tolboom
Oke ga ik proberen.
Bedankt voor de snelle reactie.
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b. klik hier.