(kris @ Nov 5 2006, 12:34 AM) [snapback]73650[/snapback]
Een grote 400 MB versie komt niet, copy2ram is dan stuk op PC's met 512 MB.
Ik heb nu een iso met 357,6 MB. Moet ik testen met copy2ram, of het lukt.
kdeaddons erbij, ghostscript en ghostscript fonts (voor PDF), acpid, Midnight Commander erbij.
Koffice afgeslankt, krita eruit.
MCNL-live 2007 geinstalleerd op:
Dell latitude c610
82801 AC97 Audio Controller
Radeon Mobility M6 LY (AGP)
USB-muis
256MB RAM
- Mandriva 2006 One Live liet zich prima installeren door mij (digibeet - senior - copy-past-user mbv Startersgids) op deze laptop. Grafisch niet optimaal, maar wel acceptabel.
(Grip, Audacity, Realplayer, Google-earth en Gxine e.d. functioneerden naar wens)
- Bij Mandriva 2007 One cd1 lukte het mij niet om de grafische weergave acceptabel te krijgen. Bij de 3d-toepassing liep de pc helemaal vast, overigens een optie die mij niet echt zinvol lijkt.
- MCNL-live
Vanaf de live-cd deed macromedia-flashplayer niets in Opera, verder niet meer gekeken naar de prestaties en een live-install gedaan.
Met easy urpmi sources toegevoegd en ge-update. Software toegevoegd:
o Mozilla-Firefox (werkt prima, enkel Mplayer geeft geen geluid bij webradio, Klara.be )
o Macromedia-flash-player deed ook na live-install niets, doch de beta-versie van Flash 9.0(werkt prima o.a. www.fabchannel.com/ met beeld en geluid!!),
o Grip - (werkt prima en snel),
o Google-Earth - (werkt prima),
o Audacity - (nog te controleren)
o Amarok - (werkt prima met de radio-streams Klara.be, Concertzender.nl e.d., (zie opmerking Mozilla-Firefox)
o OpenOffice - is super traag, niet te gebruiken
o KWord doet het gelukkig uitstekend
o AdobeReader (http://ardownload.adobe.com/pub/adobe/reader/unix/7x/7.0/enu/AdobeReader_enu-7.0.1-1.i386.rpm) is erg mooi vergeleken met linux-alternatieven
o Stellarium - werkt prima
o
o MCC functioneert niet optimaal, pc wordt supertraag vooral bij hardware-detectie
o Mijn USB-muis raakt soms ontregeld, doch dit is meer dan waarschijnlijk te wijten aan mechanisch falen van mijn laptop.
Bedankt voor deze nieuwe versie en ik kijk uit naar de stabiele versie!!