Help - Zoeken - Gebruikers - Kalender
Volledige versie: RC versie MCNLive Cherbourg
MandrivaClub.NL > MCNLive > MCNLive: Nederlands
kris
Een RC versie van MCNLive Cherbourg is er. Helaas alleen op de belnet mirror op dit moment, nluug doet moeilijk (dus NIET vanaf nluug downloaden, daar is nog steeds de oude beta versie):

ftp://ftp.belnet.be/pub/mirror/urpmidev.m...live/Cherbourg/

11-11-2006: Release notes: MCNLive-Cherbourg_rc, 357,9 MB

md5sum:
055afd90eda1effdfa2fc42c9d4d7e6b MCNLive-Cherbourg_rc.iso

Changelog
* Added: kdeaddons, servicemenus, Midnight Commander, ghostscript (PDF support), imwheel, acpid, security updates
* Updated amarok to version 1.4.4 (Mandrivaclub.NL version)
* KOffice without Krita now due to space
* ipv6 disabled by default, translucency (composite extension) disabled by default
* Some cosmetic changes

Some basic info
* Three languages included: English, Dutch, French. You can switch.
* The default user is: guest, password is: guest
MCNLive will automatically start in graphical mode with this user.
If you want to start the live cd without GUI, use the bootcode: livecd init 3, you can login as guest or root (password root), the command to start the GUI is: startx

How to enable NTFS read-write
All hard disk partitions are mounted by default. Default for NTFS is read-only. You can easily change it.
* Open e terminal window. Type: mount , to find out where your NTFS partitions is mounted. Example it is /dev/hda1, mounted at: /mnt/win_c
* Get root by typing: su , give the root password: root
* Type: umount /mnt/win_c
* Type: modprobe fuse
* Type: mount -t ntfs-3g /dev/hda1 /mnt/win_c

How to enable 3D desktop - only with Intel and ATI video cards
* Take a look at the text on the default wallpaper

How To remaster-on-the-fly
* Read the small howto in the MCNLive-menu

MCNLive is designed to run in Live mode. I do not recommend to install it on the hard disk, though the graphical MDV wizard is included. MCNLive is not a Linux distribution on its own. It is a specialized mid-sized portable live version, 100% compatible with MDV, optimized to:
* put on a USB flash drive
* run entirely from RAM (start it with: livecd copy2ram), 512 MB RAM required
* create your very own live cd /live usb version, to remaster-on-the-fly

If you like it and want a permanent Mandriva Linux system on your hard disk, please consider the 'real' Mandriva Linux distribution: http://www.mandrivalinux.com

Known issues:
* ATI x700 cards - you need to start with: livecd init 3, login as root, type: XFdrake, and choose the xorg vesa drivers.
* Some problems with kbluetooth
* Konqueror refuses to play the video.google.com flash videos, Opera does it fine.
* Some RealPlayer streams are broken.

Meer:
* via een update is de achtergrond van kdm terug naar de standaard MDV, heb ik overzien
* andere urpmi bronnen
* hwdetect heeft een optie erbij: olddetect
* het configureren van 3D desktop is gewijzigd ivm het uitzetten van translucency/composite, het zijn nu twee stappen, kijk op de desktop howto, Flash werkt nu out-of-the-box.

Screenshots:
http://www.mcnlive.org/cherbourg/
Gul Dukat
Ben erg nieuwsgierig, Kris. Dus gelijk maar even downloaden.
mr rogers

Kzie zelfs dat mijn kubus-screenshot erin staat laugh.gif

Ik zal zeker de rc eens testen. Ben wel eens benieuwd naar flash.
PeterM
MCNLive is designed to run in Live mode. I do not recommend to install it on the hard disk, though the graphical MDV wizard is included.

Ik heb er nog geen problemen mee gehad dat ik hem heb geinstalleerd. In combinatie met kernel legacy en windowmaker werkt hij goed op oudere hardware.

Heb de RC gebrand en getest. Kan zo 1,2,3 geen fouten ontdekken icon_idea.gif , behalve dan het dubbel voorkomen van alle thema's en stijlen, zoals genoemd in een ander topic.
Maar dit kwam zelfs voor bij de originele Mandriva One. icon_cheesygrin.gif

kris
(PeterM @ Nov 12 2006, 04:15 PM) [snapback]74024[/snapback]

Ik heb er nog geen problemen mee gehad dat ik hem heb geinstalleerd. In combinatie met kernel legacy en windowmaker werkt hij goed op oudere hardware.

Er zijn ook geen 'problemen', maar je krijgt geen 'standaard' systeem:

* tenminste 3 config bestanden zijn anders
* er zijn geen documentatie en geen help bestanden, geen man pages, en die zijn ook achteraf niet te installeren --> crippled linux systeem
* rare diensten starten (ipw39xx) starten, moet je handmatig uitzetten en/of rpm pakket deinstalleren
* heel veel xorg drivers worden geinstalleerd die niet nodig zijn op een HD install
* wachtworden van root en van de gebruiker guest moet men handmatig of in MCC wijzigen, missch. ook een andere gebruiker aanmaken
*....

icon_cheesygrin.gif

PS het dubbel gedoe: het is een UNIONFS probleem, niets aan te doen. Heeft ermee te maken dat we een overlay fs (unionfs) gebruiken, is alleen een cosmetisch probleem in live mode.
mzee
(kris @ Nov 12 2006, 01:46 PM) [snapback]74007[/snapback]

Een RC versie van MCNLive Cherbourg is er. Helaas alleen op de belnet mirror op dit moment, nluug doet moeilijk (dus NIET vanaf nluug downloaden, daar is nog steeds de oude beta versie):

ftp://ftp.belnet.be/pub/mirror/urpmidev.m...live/Cherbourg/

Ben al aan het downloaden.

Was nog eens aan het remastreren van de Beta. Zal dit werk even ospchorten... en de RC uittesten.

Voor ik het vergeet : dank!

Groeten!
RvP
Net gedownload.

Nu nog even de kids vragen om 'm te branden.
(mijn Cd brander heeft de geest gegeven razz.gif
nu sparen voor een HD en Blu-ray DVD combi brander ;).gif )
mr rogers
Mijn eerste bevindingen:

flash werkt nog niet direct hier. Ik moet eerst "transluency" uitschakelen (ATI kaart)
Maar als ik transluency uitschakel dan werkt mijn 3D desktop niet meer.

Dus het is ofwel flash filmpjes kunnen bekijken, ofwel 3D-desktop hebben.
Terwijl dit met de beta wel ging.

oja ik zie juist:
translucency (composite extension) disabled by default

Hier staat het toch wel aangevinkt bij de opties van videoconfig op het bureaublad.

Verder werkt alles vlotjes.
mzee
(mzee @ Nov 12 2006, 04:27 PM) [snapback]74027[/snapback]
en de RC uittesten.

Ervaring niet zo positief! Maar het kan ook aan mijn CDROM-drive liggen ...
1. Bij booten stopt hij bij HAL. Moet dan <enter> doen, krijg een zwart scherm en het gaat dan verder.
2. Opera en urpmi gaan nog steeds niet. Het uitschakelen van ipv6 in /etc/modprobe.conf is een must denk ik.
3. Krijg een bromgeluid dat soms verdwijnt maar meestal aanwezig is op de achtergrond. (Was ook al bij de betaversie)

Zal in de volgende dagen op een paar andere computers een en ander uittesten en dan hoor je terug van mij!

Groeten

kris
(mr rogers @ Nov 12 2006, 05:21 PM) [snapback]74031[/snapback]

Mijn eerste bevindingen:

flash werkt nog niet direct hier. Ik moet eerst "transluency" uitschakelen (ATI kaart)
Maar als ik transluency uitschakel dan werkt mijn 3D desktop niet meer.

Dus het is ofwel flash filmpjes kunnen bekijken, ofwel 3D-desktop hebben.
Terwijl dit met de beta wel ging.

oja ik zie juist:
Hier staat het toch wel aangevinkt bij de opties van videoconfig op het bureaublad.

Verder werkt alles vlotjes.

* Heb je het over de goede RC versie? Als je standaard opstart *is* translucency uitgeschakeld met alle video cards. Welk wallpaper zie je? Heb je de tekst op de achtergrond gelezen?
* 3D desktop inschakelen zijn nu 2 stappen, zie de release notes
* Jij zei in de ander topic dat bij jou in de beta het NIET ging, Flash EN 3D desktop. Nu zegg je in de beta ging het wel. ???
kris
(mzee @ Nov 12 2006, 05:59 PM) [snapback]74037[/snapback]

Ervaring niet zo positief! Maar het kan ook aan mijn CDROM-drive liggen ...
1. Bij booten stopt hij bij HAL. Moet dan <enter> doen, krijg een zwart scherm en het gaat dan verder.
2. Opera en urpmi gaan nog steeds niet. Het uitschakelen van ipv6 in /etc/modprobe.conf is een must denk ik.
3. Krijg een bromgeluid dat soms verdwijnt maar meestal aanwezig is op de achtergrond. (Was ook al bij de betaversie)

Zal in de volgende dagen op een paar andere computers een en ander uittesten en dan hoor je terug van mij!

Groeten

Cherbourg RC versie doet dat precies, schrijft de regel
alias net-pf-10 off
naar /etc/modprobe.conf

Ik denk dat je een ander probleem hebt. Slechte download, of een cd rom probleem. Of een netwerk driver probleem of ...
Als het geen slechte download is, heeft jouw computer met deze versie een probleem, missch. moet je een bootcode gebruiken, noapic nolapic, acpi=off ..., wat precies het probleem is kun je missch. in de log bestanden in /var/log zien.
mr rogers
QUOTE(kris @ Nov 15 2006, 11:42 AM) [snapback]74166[/snapback]

* Heb je het over de goede RC versie? Als je standaard opstart *is* translucency uitgeschakeld met alle video cards. Welk wallpaper zie je? Heb je de tekst op de achtergrond gelezen?
* 3D desktop inschakelen zijn nu 2 stappen, zie de release notes
* Jij zei in de ander topic dat bij jou in de beta het NIET ging, Flash EN 3D desktop. Nu zegg je in de beta ging het wel. ???

Euhm die 3D-desktop screenshot op de site van mcnlive is van mij ;).gif
Die 3D ging wel in de bèta. Ik heb nooit beweerd dat het niet ging. Moet een misverstand zijn.
Ook ging flash toen wel, NADAT ik transluency had uitgeschakeld.

Ik zal het nog eens opnieuw downloaden, en opnieuw proberen (de rc dus), maar volgens mij was transluency niet standaard uitgeschakeld bij mij.
kris
(mr rogers @ Nov 15 2006, 05:15 PM) [snapback]74181[/snapback]

Euhm die 3D-desktop screenshot op de site van mcnlive is van mij ;).gif
Die 3D ging wel in de bèta. Ik heb nooit beweerd dat het niet ging. Moet een misverstand zijn.
Ook ging flash toen wel, NADAT ik transluency had uitgeschakeld.

Ik zal het nog eens opnieuw downloaden, en opnieuw proberen (de rc dus), maar volgens mij was transluency niet standaard uitgeschakeld bij mij.

mr rogers: niet nog een keer de RC downlaoden, je hebt toch een limiet. Ik ben 100% zeker dat translucency is standaard uitgeschakeld in de RC, --> en daarom moet flash werken

Kan iemand met een ATI kaart de RC versie ff testen, standaard opstarten, en zonder wijzigingen te doen kijken, of
1. tranclucency/composite is uitgeschakeld (Video config icontje op de desktop)
2. zonder iets te wijzigen: flash content werkt bv bij video.google.com met Opera

edit: @mr rogers: ik denk dat de vergissing was, in de BETA versie **met je ATI card** werkte flash ook met translucency aan tongue.gif
Maar ja, ik laat dat translucency gewoon uit, het is een probleem met Intel, SIS en nog meer karten.

Ik had het hier alleen over Flash, niet dat 3D desktop bij jou niet werkte ...
mr rogers
Oké kris, ik heb toch de rc nog eens gedownload icon_cheesygrin.gif
Mijn excuses, want nu zie ik ook dat transluency uitgeschakeld is blush.gif

Maar om het goed te maken laugh.gif:

ik heb een ATI-kaart:

-transluency is uitgeschakeld
-flash content in video google in opera werkt direct
kris
(mr rogers @ Nov 15 2006, 06:16 PM) [snapback]74187[/snapback]

Oké kris, ik heb toch de rc nog eens gedownload icon_cheesygrin.gif
Mijn excuses, want nu zie ik ook dat transluency uitgeschakeld is blush.gif

Maar om het goed te maken laugh.gif:

ik heb een ATI-kaart:
-transluency is uitgeschakeld
-flash content in video google in opera werkt direct

icon_idea.gif

Ha, mr rogers !
Bedankt, hoor. Groeten naar het zuiden laugh.gif
kris
Planning voor de Final versie als volgt.

Ik ga nu aan de slag met de kleine dingen, html paginas, howtos wat duidelijker, Peters wallpaper proberen op 1280x1024 te krijgen en de tekst erop wat mooier te maken (ik heb Peters mooie achtergrond stuk gemaakt in de RC, sorry daarvoor), KDM achtergrond fixen ...

Er is nu trouwens een bootcode al in de RC, die zo werkt, voorbeeld:

livecd olddetect

--> schakelt harddrake uit bij het opstarten en werkt met de mklivecd hwdetect
--> gevolgen: meer dan 1 netwerkkaart --> de tweede, bv wireless, heeft nu een probleem
---> met 'olddetect' is het mogelijk, de volgende bootcodes te gebruiken: nopcmcia nonetwork nosound nousb noxauto etc.

Voorbeeld, je wilt de VESA xorg driver en een resolutie vooraf instellen, en geen sound:

livecd olddetect noxauto xdrv=vesa xres=1024x768 nosound

Ik hoop dat de Final in het weekend op de mirrors is.

--chris

mzee
(kris @ Nov 15 2006, 12:22 PM) [snapback]74168[/snapback]

Cherbourg RC versie doet dat precies, schrijft de regel
alias net-pf-10 off
naar /etc/modprobe.conf

Ik denk dat je een ander probleem hebt. Slechte download, of een cd rom probleem. Of een netwerk driver probleem of ...
Als het geen slechte download is, heeft jouw computer met deze versie een probleem, missch. moet je een bootcode gebruiken, noapic nolapic, acpi=off ..., wat precies het probleem is kun je missch. in de log bestanden in /var/log zien.

Dank voor commentaar.
Heb gisteren de RC op een andere computer uitgetest en alles verliep vlot. Vrees dat ik thuis inderdaad een CDRom drive probleem heb.
Bij opstarten alles normaal : wel werd bij "HAL" het scherm even zwart maar dan ging het booten gwoon verder.. Ook het achtergrondgebrom was verdwenen.

Kijk uit naar de definitieve versie. En zal proberen mijn CDRomdrive te vervangen. Je hoort nog wel iets...

Nogmaas : dank!
PeterM
(kris @ Nov 15 2006, 08:26 PM) [snapback]74190[/snapback]

Peters wallpaper proberen op 1280x1024 te krijgen en de tekst erop wat mooier te maken (ik heb Peters mooie achtergrond stuk gemaakt in de RC, sorry daarvoor)

Verhouding is 1280 x 960. Zo kan ik hem nog exporteren zonder kwaliteitsverlies. Is dat iets?
kris
(PeterM @ Nov 16 2006, 10:37 AM) [snapback]74201[/snapback]

Verhouding is 1280 x 960. Zo kan ik hem nog exporteren zonder kwaliteitsverlies. Is dat iets?

verhouding is niet goed, moet zijn 1280x1024, --> meerderheid van resoluties
of 1024x768 <-- is te klein, en dat heb ik op dit moment

edit: heb hem nu op 1280x1024, zonder verlies van kwaliteit :-)
PeterM
(kris @ Nov 16 2006, 11:19 AM) [snapback]74203[/snapback]

edit: heb hem nu op 1280x1024, zonder verlies van kwaliteit :-)

Geweldig icon_idea.gif
HighKing
Bezig met downloaden... heb de beta nog niet eens geprobeerd eigenlijk blush.gif

Zo eens kijken of Cherbourg beter met de SiS videokaart van mijn flaptoppie overweg kan dan dat MDV One 2007 dat doet tongue.gif
kris
(HighKing @ Nov 17 2006, 02:01 PM) [snapback]74244[/snapback]

Bezig met downloaden... heb de beta nog niet eens geprobeerd eigenlijk blush.gif

Zo eens kijken of Cherbourg beter met de SiS videokaart van mijn flaptoppie overweg kan dan dat MDV One 2007 dat doet tongue.gif

HighKing, kun je het so snel mogelijk doorgeven? Ik ben bijna af met de Final? smile.gif
kris
Ik heb nog en vraag aan iedereen. Is geen tecnisch beslissing meer iets over of 'men', 'wij' zoeits zullen steunen.

Zowel in de beta als de rc heb ik tor en privoxy geinstalleerd. Twee diensten die het anoniem surfen op het internet mogelijk maken dmv proxies. Allebei de diensten draaien niet standaard bij het opstarten.
Het aktiveren is heel makkelijk. Ook de proxy instellingen zijn al in de browsers, maar ook hier niet-aktief.

Het is een feature dat -om de een of ander redenen- heel gevraagd is. Vooral in bepaalde landen.
Aan de andere kant wordt het vaak ook misbruikt.

Ik heb in de afgelopen weken met een aantal mensen over anoniem surfen gediscusserd. Mijn mening is nu anders dan nog maanden geleden.

* Ik kan tor en privoxy er helemaal uithalen
* Ik kan het gewoon stiekem erin laten, zonder howto
* Kan een korte howto erbij zetten, in de html paginas
* Kan de diensten automatisch laten opstarten

Wat denken jullie?
HighKing
(kris @ Nov 17 2006, 02:47 PM) [snapback]74245[/snapback]

HighKing, kun je het so snel mogelijk doorgeven? Ik ben bijna af met de Final? smile.gif

Heb je nog een kwartiertje? biggrin.gif
PeterM
(kris @ Nov 17 2006, 03:00 PM) [snapback]74246[/snapback]

* Ik kan tor en privoxy er helemaal uithalen
* Ik kan het gewoon stiekem erin laten, zonder howto
* Kan een korte howto erbij zetten, in de html paginas
* Kan de diensten automatisch laten opstarten

Wat denken jullie?

Als optie toevoegen lijkt me geen probleem. De iso wordt daardoor niet veel groter neem ik aan. Automatisch aanzetten wel. Dat kan evt dmv een howto. Als mensen daarna een remaster maken staat het standaard aan.
Het merendeel van de gebruikers zal het volgens mij niet gebruiken.
kris
(HighKing @ Nov 17 2006, 03:05 PM) [snapback]74247[/snapback]

Heb je nog een kwartiertje? biggrin.gif

Ja, hoor, nog enkele uren tongue.gif
kris
(PeterM @ Nov 17 2006, 03:10 PM) [snapback]74248[/snapback]

Als optie toevoegen lijkt me geen probleem. De iso wordt daardoor niet veel groter neem ik aan. Automatisch aanzetten wel. Dat kan evt dmv een howto. Als mensen daarna een remaster maken staat het standaard aan.
Het merendeel van de gebruikers zal het volgens mij niet gebruiken.

Neemt idd niet veel ruimte in beslag. Op de draaiende livecd zijn het drie kliks om het te activeren. Maar zou ik het mensen vertellen hoe?
HighKing
Ha 13 minuten!
Stuur dit berichtje vanuit Cherbourg op mijn laptop, met de standaard werkende Wifi pcmcia kaart (die werkte niet met de vorige MCNLive).
SiS videokaart werkt zonder zeuren. Helemaal goed!! biggrin.gif
kris
(HighKing @ Nov 17 2006, 03:18 PM) [snapback]74251[/snapback]

Ha 13 minuten!
Stuur dit berichtje vanuit Cherbourg op mijn laptop, met de standaard werkende Wifi pcmcia kaart (die werkte niet met de vorige MCNLive).
SiS videokaart werkt zonder zeuren. Helemaal goed!! biggrin.gif

13 minuten ! wow.
Hartstikke bedankt. icon_idea.gif
PeterM
(kris @ Nov 17 2006, 03:17 PM) [snapback]74250[/snapback]

Neemt idd niet veel ruimte in beslag. Op de draaiende livecd zijn het drie kliks om het te activeren. Maar zou ik het mensen vertellen hoe?

Je zult uit moeten gaan leggen wat de diensten doen, met verwijzing naar website waar het ook wordt uitgelegd. Maar je kunt je afvragen of je die kant op moet gaan. MCNLive is juist door iedereen zelf uitbreidbaar. Als mensen geinteresseerd zijn in zulke diensten kunnen ze deze ook zelf installeren.

Op den duur krijg je anders een te grote MCNLive. Zo zou ik ook nog zaken kunnen opnoemen die ik zou willen zien, maar die ik ook zelf toe kan voegen en de PeterM versie van MCNLive kan maken. ;).gif

RvP
Als het niet teveel ruimte inneemt lekker laten staan. Altijd handig voor iemand die denkt het nodig te hebben (ik dus niet). Verwijzing nar website(s) lijkt me meer dan genoeg. icon_idea.gif
willie
Heb hem op het werk ook getest op een Fujitsu SiemensAmilo 1300 en alles wordt goed herkent,
ATI XP200m grafische kaart, goede resolutie 1280 x 800, geen direct rendering.
W-lan herkent, werkt niet (door zo'n rotte windows knop.
Printer HP 1410 all-in-one wordt herkent maar cups kan niet worden geïnstalleerd.(Misschien een toevoeging)

Thuis IBM R31 bekende probleem met w-lan. (Bug rapport naar Bugzilla gestuurt)

Thuis Toshiba Satellite 1700 alles werkt ook w-lan met dezelfde Asus wl-100G, geen printer door cups
kris
(willie @ Nov 17 2006, 08:52 PM) [snapback]74261[/snapback]

Printer HP 1410 all-in-one wordt herkent maar cups kan niet worden geïnstalleerd.(Misschien een toevoeging)

Thuis Toshiba Satellite 1700 alles werkt ook w-lan met dezelfde Asus wl-100G, geen printer door cups

Wat bedoel je met:

cups kan niet worden geïnstalleerd

?? Je kan van alles achteraf installeren.
kris
boodcode noxauto van Leuven (met handmatig xorg driver en resolutie aangeven) is gewoon stuk. Krijg hem niet meer aan de praat.
willie
(kris @ Nov 17 2006, 09:11 PM) [snapback]74262[/snapback]

Wat bedoel je met:

cups kan niet worden geïnstalleerd

?? Je kan van alles achteraf installeren.

Kon hem niet vanaf cd installeren, heb op het werk geen internet op het topje. Als ik de foutmelding nog goed herinner "te weinig schijfruimte".
Misschien kan cups standaard op de live-cd, zal indien nodig maandag nog een keer proberen en de juiste melding opschrijven.
kris
(willie @ Nov 17 2006, 10:12 PM) [snapback]74272[/snapback]

Kon hem niet vanaf cd installeren, heb op het werk geen internet op het topje. Als ik de foutmelding nog goed herinner "te weinig schijfruimte".
Misschien kan cups standaard op de live-cd, zal indien nodig maandag nog een keer proberen en de juiste melding opschrijven.

geen cups en printer drivers, sorry, up to 80 MB meer. Geval voor een remaster voor een office versie razz.gif

Installeren lukt met internet en veel RAM :-)

willie
(kris @ Nov 17 2006, 10:45 PM) [snapback]74274[/snapback]

geen cups en printer drivers, sorry, up to 80 MB meer.

Jammer, zou wel fijn zijn om mensen te overtuigen dat alles werkt onder Linux
kris
(willie @ Nov 17 2006, 10:53 PM) [snapback]74275[/snapback]

Ik kijk uit naar de willie-versie :-)
Gul Dukat
(willie @ Nov 17 2006, 10:53 PM) [snapback]74275[/snapback]

Leuk ideetje voor een Re-Master, Willie. rolleyes.gif
PeterM
(Gul Dukat @ Nov 18 2006, 09:06 AM) [snapback]74280[/snapback]

Leuk ideetje voor een Re-Master, Willie. rolleyes.gif

Zijn er eigenlijk al mensen die een remaster hebben gemaakt met een duidelijk doel voor ogen? Zelf werk ik aan een remaster voor de scoutinggroep waar mijn zoon bij is, voor de jaarlijkse JOTI.
mr rogers
Zijn er eigenlijk al mensen die een remaster hebben gemaakt met een duidelijk doel voor ogen? Zelf werk ik aan een remaster voor de scoutinggroep waar mijn zoon bij is, voor de jaarlijkse JOTI.

Ik heb nog geen speciale gemaakt, maar ik ben wel van plan om eens een soort game-mcnl te maken smile.gif
Het lijkt me toch wel een uitdaging om een paar spelletjes te zetten op mcnl, en dan te kijken of het bij iedereen werkt.
Nuja zal voor in de vakantie zijn denk ik.
PeterM
(mr rogers @ Nov 18 2006, 09:21 AM) [snapback]74282[/snapback]

Ik heb nog geen speciale gemaakt, maar ik ben wel van plan om eens een soort game-mcnl te maken smile.gif
Het lijkt me toch wel een uitdaging om een paar spelletjes te zetten op mcnl, en dan te kijken of het bij iedereen werkt.
Nuja zal voor in de vakantie zijn denk ik.

Heb ik al geprobeerd met dosbox en oude dosspellen. Gaat prima.
willie
(kris @ Nov 17 2006, 11:58 PM) [snapback]74276[/snapback]

Voor een remaster heb je toch 512 mb nodig of een werkende internet verbinding tongue.gif
mr rogers
QUOTE(PeterM @ Nov 18 2006, 09:40 AM) [snapback]74284[/snapback]

Heb ik al geprobeerd met dosbox en oude dosspellen. Gaat prima.

Leuk, ik zou er bv ook nog een emulator kunnen aan toevoegen, zoals de mupen 64 emulator. Misschien maak ik wel een dvd-live.
Kan dat eigenlijk? Het zou in ieder geval wel handig zijn omdat sommige spelletjes wat ruimte innemen.
Maar het zal natuurlijk de snelheid niet echt bevorderen als ik er een dvd van maak.
kris
(mzee @ Nov 16 2006, 09:18 AM) [snapback]74200[/snapback]

Dank voor commentaar.
Heb gisteren de RC op een andere computer uitgetest en alles verliep vlot. Vrees dat ik thuis inderdaad een CDRom drive probleem heb.
Bij opstarten alles normaal : wel werd bij "HAL" het scherm even zwart maar dan ging het booten gwoon verder.. Ook het achtergrondgebrom was verdwenen.

Kijk uit naar de definitieve versie. En zal proberen mijn CDRomdrive te vervangen. Je hoort nog wel iets...

Nogmaas : dank!

Georges, heb je dat probleem nog in de Final editie?
Ik heb nu een service in de final uitgeschakeld, acpid.
Je kan ook een bootcode proberen: livecd ide=nodma acpi=off
willie
(kris @ Nov 17 2006, 11:58 PM) [snapback]74276[/snapback]

Kris, is dat 3D gebeuren er uit te halen zodat ik daarvoor cups kan installeren en dan een remastering probeer.
Ik zie dat 3D gebeuren niet zitten vindt cups belangrijker.
kris
(willie @ Nov 18 2006, 10:58 PM) [snapback]74316[/snapback]

Kris, is dat 3D gebeuren er uit te halen zodat ik daarvoor cups kan installeren en dan een remastering probeer.
Ik zie dat 3D gebeuren niet zitten vindt cups belangrijker.

Willie, zeker kun je het deinstalleren. Op de downlaod mirrors is een klein bestand met een lijst van geinstalleerde rpm's, handig, als je wilt zien wat eruit moet: rpms_Cherbourg.txt :

x11-server-xgl
compiz-0.0.13-0.20060817.11mdv2007.0
gset-compiz-0.3.4-5mdv2007.0

En een hoop dingen die je missch ook kwijt wilt, alles met pppoe en een hoop 'firmware' pakketten.
mzee
(kris @ Nov 18 2006, 10:49 PM) [snapback]74312[/snapback]

Georges, heb je dat probleem nog in de Final editie?
Ik heb nu een service in de final uitgeschakeld, acpid.
Je kan ook een bootcode proberen: livecd ide=nodma acpi=off
Beste Chris,

Kan je enkel maaar feliciteren met de definitieve versie. Alles loopt nu op wieltjes... alle problemen van de Beta en de RC versie lijken verdwenen.

Na er toch meer dan een dag mee gewerkt te hebben word ik steeds enthousiaster. Maar het spelen / werken met Cherbourg gaat verder : je hoort nog wel iets indien ernstige problemen!

Zal nu even wat reclame gaan maken voor Cherbourg.

Groeten,
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b. klik hier.