(mzee @ Dec 7 2006, 08:03 PM) [snapback]75087[/snapback]
Na meer dan twee weken dagelijks intens gebruik van Cherbourg is het enthousiasme indien mogelijk nog groter.
Toch een probleem, als ik mag ...
Heb dus Cherbourg geremastered en op usb-stick gezet. Ik boot vanuit de LiveCD met 'livecd fromusb fstab=noauto'. Kom dan na "Booting from USB" in een ash-shell terecht en daar sta ik. Als ik dan reboot is er geen probleem en wordt het systeem mooi vanop die stick gestart. Lijkt mij dat bij de eerste poging die USB-stick niet gevonden wordt. Het is ook wel zo dat er naast die USB-stick ook nog een USB-harde schijf aanwezig is.
Enige hint?
Dank! En groeten.
Het is een timing/BIOS probleem, lijkt me. Boot process gaat te snel, of het kontakt met de usb port raak je kwijt.
In /var/log/messages zie je of de usb ports problemen hebben ...
Je kan proberen wanneer het BIOS het goed doet:
* PC helemaal uit, geen stroom: usb stick erin en CD erin en echt koude boot: hangt ie nu in een limited shell?
* Geen koude boot maar juist een warme start/restart: gaat het beter?
* Lukt het beter als je de externe USB HD eruit haalt?
* Hoeveel USB ports heb je? 2 aan de voorkant, twee achter? Meestal zijn twee via een interne hub, en dat kan ook problemen geven. Je kan een ander USB port proberen.
Een bootcode helpt hier soms:
irqpoll(Ik heb deze bootcode nodig op een Lenovo notebook als ik vanaf usb wil booten, als ik hem niet gebruik beland ik ook in ash/limited shell, en in de syslogs zie ik dat de usb ports irq problemen met de initialisatie hebben).