Help - Zoeken - Gebruikers - Kalender
Volledige versie: Eigen Livecd
MandrivaClub.NL > MCNLive > MCNLive: Nederlands
Lays
Ik ben zelf bezig om een eigen livecd te creeren.
Heb het eerder gedaan met de 2006. Echter met de 2007 versie wil het niet slagen. Heb al het mklivecd script gebruikt van de MCNlivecd de laatste versie. Hier kan ik echter een prima iso creëren.
Alleen als ik onder X als root wil inloggen of mcc wil starten onder de user waar ik een root wachtwoord voor nodig heb, gaat mijn X sessie helemaal de mist in.
Als ik als user ben ingelogd word mijn sessie opnieuw gestart. Als ik als root probeer in te loggen krijg ik kortstondig mijn omgeving te zien die vervolgens in een zwart beeld met een witte _ linksboven toont.
Enig idee wat ik fout doe?
Ben nu al 3 dagen bezig en begin er grijze haren van te krijgen. Kan niet terug vinden in de syslog en als ik in mijn VMware omgeging de iso test alles prima. Probeer ik dit op mijn pc met een Intel945 ciptset en mobile processor gaat het fout.
Ook heb ik geprobeerd om eerst een installatie op mijn Intel945 pc te maken en hier de livecd van te starten alleen is mijn livecd.sqfs corrupt bij elke build.

Thnx

Johan
kris
Welkom Johan,

* hoe maak je de nieuwe iso? remaster-on-the-fly? met cherbourg?
* over welk mklivecd script heb je het?
* wat heb je gewijzigd in het systeem? welke user? welke DE? welke services draaien? iets gewijzigd in MCC?
* wat is het build commando dat je gebruikt?
* Heb je het remaster howto gevolgd, en de vereisten gezien?
* Wat bedoel je precies met 'gaat fout', wat zijn de foutmeldingen?

(root als gebruiker in MDV 2007 kan niet meer)

--chris
Lays
Ik wil een eigen creëren en niet remasteren. Ik wil zo meer ervaring opdoen betreft Linux en het programeren ervan, verbreden van mijn kennis.
Het remasteren zou een optie zijn maar is niet wat ik wil doen, tevens wil ik geen gebruik maken van KDE maar gewoon van Xwindow.

Ik heb het mklivecd command gebruikt van je /usr/sbin/ dir
En heb de initrd.gz gebruikt van jou iso file.
het is een normale installatie in VMware en in VMware werkt de ISO prima, ook onder root inloggen etc.
Echter op een andere PC niet. Ik snap echter niet dat het in VMware (ISO) wel werkt en vervolgens op een andere PC niet. Bij het inloggen van Root bij een andere pc word blijkbaar nog iets aangeroepen wat er niet is en ook met mcc onder de user account.
Waar heb jij de iso file in ontwikkeld?
Heb je nog speciale aanpassingen moeten maken aan de normale installatie om deze gereed te maken voor distributie?
kris
Op die manier zal het niet lukken.

* Je kan geen al bestaande initrd.gz gebruiken.
* de mklivecd scripts zijn meer dingen dan alleen de bestanden in /usr/sbin
* om een livecd met mdv 2007 te bouwen zijn wijzigingen in het systeem nodig
* ik heb geen flauw idee wat je bedoelt met 'Xwindow' icon_cheesygrin.gif
* als je KDE verwijderd heb je ook geen inlog manager meer ...

De normale mklivecd rpm (maakt niet uit of de cvs versie of die in contrib) zijn stuk en werken niet in MDV.

Ik kan je helpen bij een remaster op basis van Cherbourg, maar niet bij een livecd from scratch. Sorry.
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b. klik hier.