Als je daar op klikt kom je in een nieuw scherm waar als laatste een hele grote knop opstaat genaamd "Nieuw thema creeëren".
Klik je daar op in MDV 2007 Powerpack dan krijg je de mogelijkheid om allerlei zaken aan te passen. Ik heb simpelweg een nieuw thema gemaakt door een png bestand te selecteren. Dit werd meteen gebruikt na het opstarten van mijn computer. Dus niet bij het keuze scherm, maar wat daarna komt.
Bij MCNLive werkt dit iets anders, mijn MCC is engelstalig. Als ik daar een grafisch thema wil kiezen wat er niet is volgens hem, past hij iets aan, ben even vergeten wat, en moet ik een keuze maken uit de opties die ik op mijn harde schijf heb staan. Het zijn de keuzes van mijn MDV powerpack installatie, waaronder Linux en Windows.
Dit heb ik geannuleerd, oftwel geen keuze gemaakt.
Daarna vraagt hij of hij netpbm moet installeren. Stukje van de readme van netbpm
Netpbm is a toolkit for manipulation of graphic images, including
conversion of images between a variety of different formats. There
are over 220 separate tools in the package including converters for
about 100 graphics formats. Examples of the sort of image
manipulation we're talking about are: Shrinking an image by 10%;
Cutting the top half off of an image; Making a mirror image; Creating
a sequence of images that fade from one image to another;
Daarna krijg ik dezelfde grafische mogelijkheden als bij MDV 2007 Powerpack om de bootschermen te veranderen. Mijn vraag is, kan ik dit zonder gevaar doen? Is er geen gevaar voor de bestanden van mijn MDV 2007 Powerpack installatie als ik annuleren kies.
Of zou het mogelijk zijn om in MDV 2007 Powerpack zulke schermen te maken en deze dan te kopiëren, op de juiste plek, naar MCNLive?
Het aan kunnen passen van de bootschermen op een grafische manier is natuurlijk heel gebruikersvriendelijk, maar ik wil dan wel zeker weten voordat ik dat probeer via MCNLive of het zonder gevaar kan.