(kris @ Jan 7 2007, 08:07 PM) [snapback]77005[/snapback]
Ik heb nu een test met CD gedaan.
KDE knall nog steeds uit, na een tijd. Kan geen geheugen probleem zijn, ik heb 1 GB intern.
Als ik *bezig* ben iets te doen, in kde, gaat alles goed.
Heb zelf een remaster kunnen doen. Heb je iets aan de screensaver settings gewijzigd? Blank, timeout?
Ik heb hem zojuist even in een VMWare sessie gestart, en zie dat er 100Mb geheugen (van de toegewezen 512 vrij is na het starten van KDE
en Konsole. Lijkt mij voldoende. Ook de 800Mb swap is nog volledig vrij, dus het is zeker geen geheugen probleem nee. Ik dacht eigenlijk dat 'ie mijn schijven in VMWare niet goed zag, en dus geen swap had voor als het geheugen volliep
.gif)
Aan de screensaver heb ik niets veranderd, hoezo?
Edit:Ik kreeg "de crash" zojuist ook na ongeveer 15 minuten. Wat ik snel voorbij zag flitsen was een oops melding, dus heb ik even gekeken in /var/log/freevo/main-500.log wat de exacte melding was:
Oops! command refuses to die, try bad hack....
Het lijkt er na het zien van deze melding op, dat er een knop wordt ingedrukt, waardoor Freevo denkt het programma dat via het Commands-menu is gestart, moet killen. Ik kan enkel niet in de /var/log/freevo/stderr-500.log kijken, omdat deze wordt opgeschoont, zodra er weer een commando wordt gestart, en ik kan geen CTRL+ALT+F2 tikken in VMWare....
(CTRL+ALT is in VMWARE het commando om toetsenbord en muis weer vrij te geven aan de host machine
.gif)
)
Nog_een_edit:Ha!

("http://en.opensuse.org/Setting_up_SUSE_Linux_as_a_VMware_Guest")
Hold Ctrl+Alt and hit Space and then F1 (or Fn) without releasing Ctrl+Alt. This will invoke the Ctrl-Alt-F1 on the guest OS.
En nog maar weer een edit:("/var/log/command-stderr.log")
_XSERVTransSocketOpenCOTSServer: Unable to open socket for inet6
_XSERVTransOpen: transport open failed for inet6/localhost:0
_XSERVTransMakeAllCOTSServerListeners: failed to open listener for inet6
X Window System Version 7.1.1
Release Date: 12 May 2006
X Protocol Version 11, Revision 0, Release 7.1.1
Build Operating System: Linux 2.6.17-4mdv i686
Current Operating System: Linux localhost 2.6.17-5mdv #1 SMP Wed Sep 13 14:32:31 EDT 2006 i686
Build Date: 17 September 2006
Before reporting problems, check
http://wiki.x.org to make sure that you have the latest version.
Module Loader present
Markers: (--) probed, (**) from config file, (==) default setting,
(++) from command line, (!!) notice, (II) informational,
(WW) warning, (EE) error, (NI) not implemented, (??) unknown.
(==) Log file: "/var/log/Xorg.0.log", Time: Sun Jan 7 22:08:46 2007
(==) Using config file: "/etc/X11/xorg.conf"
Using vt 7
(WW) VMWARE(0): Failed to set up write-combining range (0xf0000000,0x1000000)
(EE) AIGLX: DRI module not loaded
waiting for X server to shut down ..
xinit: unexpected signal 15.
Hmmmm.....