Help - Zoeken - Gebruikers - Kalender
Volledige versie: Weekoverzicht: enkele interessante gebeurtenissen in Linux-land #41
MandrivaClub.NL > Forum > Nieuws
Gul Dukat
Tijd voor wat nieuwe Linux/Open-source gerelateerde nieuwsberichten. Dus bij deze:
  • Open-Source zou goed zijn voor de economie, volgens de EC.
  • De eerste samples van open Linux-telefoon worden in maart verwacht. in tegenstelling tot andere Linux-telefoons - volledig open en aan te passen.
  • Op verschillende websites is opschudding ontstaan over een drm-patentaanvraag van linux-ontwikkelaar Alan Cox.
  • Flash 9 is officieel gereleased voor Linux en kan hier worden gedownload.
  • De ontwikkelaars van KDE zijn van plan om hun desktopomgeving ook beschikbaar te gaan maken voor Mac OS X en Windows.
  • Linus Torvalds geeft zijn mening over Windows Vista.
  • Xfce 4.4.0 is eindelijk officieel. Voor de liefhebbers, zie hier.
  • Vlak nadat Mandriva heeft besloten om weer terug te gaan naar zijn 6-maanden release-cycle, bereikt het bericht ons dat Mandriva 2 nieuwe Live-produkten op de markt brengt. Het betreft hier een Live-Gaming DVD en een live-CD met Metisse als Window-Manager.
  • Wellicht een grote vooruitgang. Specifiek voor open-sourceliefhebbers is Dell gestart met de verkoop van dekstopsystemen zonder besturingssysteem.
  • En zojuist bereikte ons het bericht dat de 2e RC-versie van MCNLive VirtualCity beschikbaar is voor het nodige test-werk. Meer informatie staat in dit topic.
  • Een vorig jaar opgerichte alliantie van telefoonfabrikanten die werken aan een op Linux-gebaseerd platform voor telefoons heeft eindelijk een naam gekregen. De alliantie zal door het leven gaan onder de naam LiMo Foundation.
En natuurlijk zijn er ook weer de nodige bug-fixes/software-updates e.d. verschenen. Dus voor de liefhebbers volgt hier een selectie:
- Mozilla Seamonkey 1.1
- Bittorrent
- Gaim 2.0.0 beta 6
- Azureus 2.5.0.4

Wederom veel lees-plezier. smile.gif
doelman
Mooi gedaan Gul Dukat. Kheb gruwelijk weinig vrije tijd dus ben blij dat jij het gemaakt hebt dit keer smile.gif
StijnvdW86
Knap werk, ik lees dat nieuws altijd graag.
Blijf ik toch beetje op de hoogte van linux wereldje tijdens de examens.
Dat bericht van KDE naar Mac OS X en Windows wordt geport vind ik
het vreemdste bericht uit de lijst, lijkt met toch niet veel vraag naar om kde op windows te draaien maar toch.
doelman
(Gul Dukat @ Jan 27 2007, 12:50 PM) [snapback]77955[/snapback]

• Xfce is eindelijk officieel. Voor de liefhebbers, zie hier.

Moet dat niet deze zijn: http://www.xfce.org/about/news?id=11
Gul Dukat
(doelman @ Jan 27 2007, 11:06 PM) [snapback]77992[/snapback]

Mooi gedaan Gul Dukat. Kheb gruwelijk weinig vrije tijd dus ben blij dat jij het gemaakt hebt dit keer smile.gif

Geen probleem.
Gul Dukat
(doelman @ Jan 27 2007, 11:59 PM) [snapback]77994[/snapback]

Moet dat niet deze zijn: http://www.xfce.org/about/news?id=11

Je hebt helemaal gelijk, doelman. Reeds gefixed. Bedankt. smile.gif
mr rogers
Mooi overzicht weer smile.gif
Zal voor die livegamingdvd betaald moeten worden?
Of is deze gratis ergens te downloaden? Op de site van mandriva vond ik hem nog niet...
RvP
(StijnvdW86 @ Jan 27 2007, 11:26 PM) [snapback]77993[/snapback]

Knap werk, ik lees dat nieuws altijd graag.

Hier nog zo een. icon_idea.gif
hjonker
(Gul Dukat @ Jan 27 2007, 12:50 PM) [snapback]77955[/snapback]

[*]Flash 9 is officieel gereleased voor Linux en kan hier worden gedownload.

Ik weet niet als het aan mijn pc ligt maar ik krijg steeds versie 7 voor me
kris
Neem gewoon deze versie voor Mandriva 2007, van SoS:

oeps, foutje ...

hier is ie:

http://seerofsouls.com/mandriva/2007/i586/...2007.0.i586.rpm
Gul Dukat
(hjonker @ Jan 31 2007, 07:25 PM) [snapback]78217[/snapback]

Ik weet niet als het aan mijn pc ligt maar ik krijg steeds versie 7 voor me

Geen idee wat er fout gaat, maar krijg hier de mogelijkheid om versie 9 te doenloaden. Probeer anders even de link van Kris, met de RPM voor Mandriva.
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b. klik hier.