Help - Zoeken - Gebruikers - Kalender
Volledige versie: VirtualCity: VirtualBOX geeft error over VM.cpp
MandrivaClub.NL > MCNLive > MCNLive: Nederlands
davo
Ik heb een virtuele schijf aangemaakt, en CDROM als eerste bootoptie gezet om met mijn Windows XP Pro CD op te starten zo XP te installeren op de virtuele schijf.

Als ik op start klik (de boot cd is geladen) dan krijg ik volgende error :

VirtualBox kernel driver not accessible, permission problem.
At '/home/mcmeijer/rpm/BUILD/vbox/src/VBox/VMM/VM.cpp' (307) in int VMR3Create(void (*)(VM*, void*, int, const char*, unsigned int, const char*, const char*, char*), void*, int (*)(VM*, void*), void*, VM**).
VBox status code: -1909 VERR_VM_DRIVER_NOT_ACCESSIBLE
.

Result Code:
0x80004005
Component:
Console
Interface:
IConsole {1dea5c4b-0753-4193-b909-22330f64ec45}

Wat is hier aan de hand? moet ik Virtualbox als root draaien?
kris
Je draait MCNLive "na' het installeren op harde schijf en je hebt de gebruiker 'guest' niet.

* Voeg de nieuwe gebruiker aan de group 'vboxusers' toe
* check of je een kernel update hebt gedaan, na het installeren op hd, als ja: diej je ook de vox kernel module te updaten

Wat is dat dan:

/home/mcmeijer/rpm/BUILD/vbox/src/VBox/VMM/VM.cpp

rpm/BUILD ???

Dat is niet de virtualbox versie van MCNLive...
davo
(kris @ Feb 21 2007, 01:48 PM) [snapback]79310[/snapback]
Je draait MCNLive "na' het installeren op harde schijf en je hebt de gebruiker 'guest' niet.

* Voeg de nieuwe gebruiker aan de group 'vboxusers' toe

Dat klopt. Ik heb mezelf weer user gemaakt 'davo' en de 'guest' gelocked (echter niet gewist). Ik heb davo aangevinkt als user onder 'vboxusers' en nu werkt het wel. (xp aan het installeren).

* check of je een kernel update hebt gedaan, na het installeren op hd, als ja: diej je ook de vox kernel module te updaten

Dat heb ik niet gedaan -> niet van toepasssing.

Wat is dat dan:
rpm/BUILD ???
Dat is niet de virtualbox versie van MCNLive...

Er wordt gezocht naar een .c file op de computer waar de RPM (mcmeijer, = korrel?) gemaakt werd... op zich niet belangrijk.
kris
wow, ik zie nu marco/korrel in de foutmelding.

davo, weet jij waarom in zo'n error message de oosprongelijke source build wordt getoond?
davo
vreemd? ik dacht dat alles gecompiled werd en er geen sources meegingen in de RPM? Neen, ik weet het ook niet... sad.gif
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b. klik hier.