BJC2007
Feb 23 2007, 08:00 AM
Hallo,
Dit is een problematisch onderwerp, dit heb ik ook op cursus sites aan getroffen, maar dat is commercieel natuurlijk.
Ik heb het bestand fstab en mtab min of meer aangepast, maar als ik de drive mount dan kan krijg ik toch de melding
kan het bestand niet vinden in fstab of mtab, wat zou er nog meer moeten, een nieuwe bootloader maken? Ik heb
al geprobeerd een update uit te voeren, maar Suse linux installer zegt dan dat dit een ongeldige installatie is.
(Een ander probleem is dat mediaplayers met elkaar in conflict zijn en daar door niet via het geluids apparaat kunnen
afspelen. Maar goed, ik denk niet dat de gemiddelde gebruiker er nog iets van snapt.)
In ieder geval bedankt voor de eventuele tips.
Met vriendelijke groeten,
BJC2007
davo
Feb 23 2007, 08:54 AM
Kun je je probleem eens wat duidelijker omschrijven aub?
Heb je een tweede disk geinstalleerd? Wat voor type?
Geef hier dan ook eens je fstab file weer. Wat is 'min of meer aangepast' ?
Kun je via Yast2 niet hier of daar je partities/schijven instellen ipv zelf in je fstab file te gaan knoeien.
Werkte je update nog voor je je schijf installeerde?
BJC2007
Feb 24 2007, 04:28 PM
Hoi,
Ik heb iets gerotzooid in fstab;
/dev/hda3 / reiserfs acl,user_xattr 1 1
/dev/hda1 /windows/C vfat users,gid=users,umask=0002,utf8=true 0 0
/dev/hda2 swap swap pri=42 0 0
/dev/sda /windows/D vfat
devpts /dev/pts devpts mode=0620,gid=5 0 0
proc /proc proc defaults 0 0
usbfs /proc/bus/usb usbfs noauto 0 0
sysfs /sys sysfs noauto 0 0
/dev/dvd /media/dvd subfs noauto,fs=cdfss,ro,procuid,nosuid,nodev,exec,iocharset=utf8 0 0
/dev/fd0 /media/floppy subfs noauto,fs=floppyfss,procuid,nodev,nosuid,sync 0 0
/dev/cdrecorder /media/cdrecorder subfs noauto,fs=cdfss,ro,procuid,nosuid,nodev,exec,iocharset=utf8 0 0
Daarna heb ik nog geprobeerd de bootloader opnieuw te maken, maar dat gaf ook niets.
Mijn nieuwe disk is een oude SCSI disk, die gezien moet worden als /dev/sda.
Momenteel ziet linux dus nog niet mijn aankoppelpunt of iets dergelijks.
Als iemand nog suggesties heeft alvast bedankt.
Mvg,
BJC2007
BJC2007
Feb 25 2007, 06:48 AM
Hoi,
Het is gelukt door een reparatie uit te voeren met de installatie disk. Ook lukte het mijn muis opnieuw te installeren die het niet deed
na per ongeluk af te melden, met Alt-F2 uitvoeren van Yast, daarna de nieuwe muis selecteren en hup, usb scrol optische muis.
Maar goed, een consument wil toch lieven kant en klare produkten. Steve Balmer heeft hier op zijn antwoord in dit artikel
De klant in focus: Windows vergeleken met Linux en UNIXGroeten,
BJC2007
RvP
Feb 25 2007, 09:25 AM
Voor gebruikers die niet meteen beginnen te rommelen hebben wij geen Steve Balmer, maar ons eigen forum en de wiki. Kijk maar eens in de wiki in de rubriek
Hardware.
BJC2007
Feb 25 2007, 01:49 PM
Hoi,
Dat hebben jullie heel mooi gedaan, maar ik ben soms eigenlijk met iets anders bezig waar ik eigenlijk ook al zo moe van wordt.
Een van die vermoeiende problemen is dat mijn muis nu niet meer herkend wordt, ik logde een keer uit een sessie en nu kan ik
hem alleen nog maar handmatig aanzetten in yast. Dit zal iedereen toch wel een paar hoofdbrekens bezorgen. Maar goed, als
iemand nog denkt dat hier professionele hulp op te geven is. Zelf ben ik niet zo weg van de kernel compilen of iets dergelijks, maar
dat had ik wel eens gelezen.
Mvg,
BJC2007
RvP
Feb 25 2007, 02:07 PM
Ook zonder zaken als kernel compileren (persoonlijk ook nog nooit gedaan

) kun je met Linux heel goed uit de voeten zodat je helemaal geen Windows (of Apple

) nodig hebt.
Voor bijna elk probleem is wel een oplossing (of een alternatief

)
Het begint vaak bij het zelf zoeken (bijvoorbeeld op internet) en als je steyun zoekt is er altijd wel een forum waar je geholpen kan worden.
Het begint vaak bij het zo goed mogelijk beschrijven van het probleem
UIteraard is het wegvallen van een muiscursor in een GUI/Windows omgeving erg lastig. Ik heb zelf wel eens een avondje iemand met Windows moeten helpen omdat zijn net geinstalleerde nieuwe Compaq muis het niet deed. Na veel <Ctrl><Alt><Tab><Esc> had ik aan het eind van de avond ... zijn eerdere muis weer helemaal geinstalleerd

.
Zoeken op dit forum levert je vast een aantal hits met een vergelijkbaar probleem.
Gul Dukat
Feb 25 2007, 02:11 PM
Beste BJC2007,
beter is het om voor je probleem met je muis, even een nieuw topic te openen. Anders jij en wij het overzicht kwijt. Daarbij komt dat het voor andere forum-leden, die eventueel met hetzelfde probleem komen te zitten, de eventuele oplossing makkelijker te vinden is.