(davo @ Feb 26 2007, 05:44 PM) [snapback]79635[/snapback]
In mijn geval gebruik ik het omdat ik door software op werk niet anders kan. Windows XP Pro wordt door mijn werkgever betaald.
De vraag was dan ook of jij het zou kopen, niet of je baas het voor je betaald
.gif)
Ik betaalde voor een OEM XP Home licentie op mijn laptop, maar die staat nergens anders op dan op de cd'jes meegeleverd door acer

Daar heb je toch echt zelf voor gekozen, hoewel de keuze wat minder is, zijn er gerust laptops zonder licentie te koop.
Windows XP vind ik op zich geen slechte software, maar je moet het verstandig gebruiken. Ik heb zelf nog niet vaak last gehad van spy- of andere wares. Maar ik download en gebruik dan ook geen illegale cracks, films, mp3's... daar ben ik resoluut tegen. En als ik iets nodig heb, dan zoek ik geen crack, maar een open source / freeware variant.
Zo lang je het gebruik om brieven te typen is er weinig aan de hand, maar als ik even naar mijn werk kijk, heb ik een werkstation, met 2GB geheugen. Daarop draaien enkel legale zaken (tools voor systeembeheer). En toch, loopt de boel zo af en toe in de soep... of bevat www.mandrivaclub.nl ook spyware? Dan heb ik niets gezegd

Ik hou er niet van om op MS/Windows/... te trashen zoals vaak gebeurt. Wil je het niet? Gebruik het dan niet. En stop met zagen. Voor wat ik er mee doe, levert het goed werk.
Helemaal mee eens. Wil je het niet, gebruik het dan gewoon niet!
Ik vind persoonlijk Windows omschrijven als Windhoos ietwat kinderachtig aandoen, maar dat moet een ieder voor zichzelf weten, ik stoor me er niet echt aan.
Ter vergelijking: Als ik met mijn Opel Corsa over aardappelvelden ga rijden aan 100 per uur, en mijn schokdempers en andere zaken begeven het, dan ligt dat niet aan die auto, maar aan mij. Als XP Pro de geest geeft, is dat in 99% van de gevallen de schuld van de gebruiker. Nou, dat denk ik er van.
Kromme vergelijking naar mijn idee. Van een Corsa hoef je niet te verwachten dat 'ie dat aankan. Van een besturingssysteem mag ik wel verwachten dat ik zonder zeuren mijn werk kan doen!