Help - Zoeken - Gebruikers - Kalender
Volledige versie: Microsoft Windows
MandrivaClub.NL > Forum > Overige Linux distributies
HighKing
Naar aanleiding hiervan dit topic smile.gif

Zomaar interessant om te weten:
Zou jij betalen voor Windows? En waarom?
HKAK
Zelfs al krijg je t gratis;
Je betaalt je scheel met Bloed Zweet en Tranen... icon_cry.gif
Kareltje
Lees deze maar eens. biggrin.gif Schitterend !
("Gejat" uit dit topic, 't is al oud, maar het zal altijd actueel blijven, of 't nu Xp is of Vista, of diens opvolger[s]). icon_cheesygrin.gif )
Een vos verliest misschien wel de haren, maar nooit de streken. ;).gif

davo
Er is bij de tweede vraag een optie te kort: Ja, ik betaal / gebruik het omdat ik niet anders kan.

In mijn geval gebruik ik het omdat ik door software op werk niet anders kan. Windows XP Pro wordt door mijn werkgever betaald. Ik betaalde voor een OEM XP Home licentie op mijn laptop, maar die staat nergens anders op dan op de cd'jes meegeleverd door acer smile.gif Voor al de rest is het Mandriva.

Windows XP vind ik op zich geen slechte software, maar je moet het verstandig gebruiken. Ik heb zelf nog niet vaak last gehad van spy- of andere wares. Maar ik download en gebruik dan ook geen illegale cracks, films, mp3's... daar ben ik resoluut tegen. En als ik iets nodig heb, dan zoek ik geen crack, maar een open source / freeware variant.

Ik hou er niet van om op MS/Windows/... te trashen zoals vaak gebeurt. Wil je het niet? Gebruik het dan niet. En stop met zagen. Voor wat ik er mee doe, levert het goed werk.

Ik ben een ook helpdesk voor veel familie, vrienden en collega's... Ik sta er soms van versteld wat mensen met computers kunnen (aanrichten).

Ter vergelijking: Als ik met mijn Opel Corsa over aardappelvelden ga rijden aan 100 per uur, en mijn schokdempers en andere zaken begeven het, dan ligt dat niet aan die auto, maar aan mij. Als XP Pro de geest geeft, is dat in 99% van de gevallen de schuld van de gebruiker. Nou, dat denk ik er van.

Het enige wat ik nu nog mis in Linux, dat is goeie wireless support, maar dat moet vanuit de wereld der producenten komen (zie de miljoenen internetdiscussies hieromtrent). Wireless onder linux heb ik (tijdelijk) opgegeven, omdat ik weiger een nieuwe, supported, wlan kaart te kopen, en omdat ik nu gewoon met een draadje surf. En da's nog altijd het snelste.

Op oudere machines durven nieuwere distro's nogal eens traag booten. Een leek de kernel laten hercompileren is ook niet wat mensen willen horen.

Dus aangezien ik bij vraag twee mijn antwoord niet kan geven heb ik, kan ik nog geen vote uitbrengen. Maar bij deze toch al mijn mening.
davo
voor de windows-trashers is dit een open doel: http://tweakers.net/nieuws/46505/Royal-Nav...ensystemen.html
RvP
Micro$of Windows. Net als bij Davo mis ik de optie ja, ik zal het waarschijnlijk wel kopen ('gratis' bij een nieuwe pc' omdat de rest van de wereld/mijn werk ermee werkt en sommige programma's nergens anders op draaien.

Ik heb overigens gekozen voor: Ja, pracht software (om jullie te plagen tongue.gif )
HighKing
(RvP @ Feb 26 2007, 07:50 PM) [snapback]79647[/snapback]
Micro$of Windows. Net als bij Davo mis ik de optie ja, ik zal het waarschijnlijk wel kopen ('gratis' bij een nieuwe pc' omdat de rest van de wereld/mijn werk ermee werkt en sommige programma's nergens anders op draaien.
Je krijgt het niet gratis bij een nieuwe pc, en een nieuwe pc is ook te koop zonder Windows licentie (zelfs een laptop, hoewel de keuze dan wat minder wordt.

Ik heb overigens gekozen voor: Ja, pracht software (om jullie te plagen tongue.gif )
Tsss, stel je een serieuze vraag... razz.gif
HighKing
(davo @ Feb 26 2007, 05:44 PM) [snapback]79635[/snapback]
In mijn geval gebruik ik het omdat ik door software op werk niet anders kan. Windows XP Pro wordt door mijn werkgever betaald.
De vraag was dan ook of jij het zou kopen, niet of je baas het voor je betaald ;).gif

Ik betaalde voor een OEM XP Home licentie op mijn laptop, maar die staat nergens anders op dan op de cd'jes meegeleverd door acer smile.gif
Daar heb je toch echt zelf voor gekozen, hoewel de keuze wat minder is, zijn er gerust laptops zonder licentie te koop.

Windows XP vind ik op zich geen slechte software, maar je moet het verstandig gebruiken. Ik heb zelf nog niet vaak last gehad van spy- of andere wares. Maar ik download en gebruik dan ook geen illegale cracks, films, mp3's... daar ben ik resoluut tegen. En als ik iets nodig heb, dan zoek ik geen crack, maar een open source / freeware variant.
Zo lang je het gebruik om brieven te typen is er weinig aan de hand, maar als ik even naar mijn werk kijk, heb ik een werkstation, met 2GB geheugen. Daarop draaien enkel legale zaken (tools voor systeembeheer). En toch, loopt de boel zo af en toe in de soep... of bevat www.mandrivaclub.nl ook spyware? Dan heb ik niets gezegd tongue.gif

Ik hou er niet van om op MS/Windows/... te trashen zoals vaak gebeurt. Wil je het niet? Gebruik het dan niet. En stop met zagen. Voor wat ik er mee doe, levert het goed werk.
Helemaal mee eens. Wil je het niet, gebruik het dan gewoon niet!
Ik vind persoonlijk Windows omschrijven als Windhoos ietwat kinderachtig aandoen, maar dat moet een ieder voor zichzelf weten, ik stoor me er niet echt aan.

Ter vergelijking: Als ik met mijn Opel Corsa over aardappelvelden ga rijden aan 100 per uur, en mijn schokdempers en andere zaken begeven het, dan ligt dat niet aan die auto, maar aan mij. Als XP Pro de geest geeft, is dat in 99% van de gevallen de schuld van de gebruiker. Nou, dat denk ik er van.
Kromme vergelijking naar mijn idee. Van een Corsa hoef je niet te verwachten dat 'ie dat aankan. Van een besturingssysteem mag ik wel verwachten dat ik zonder zeuren mijn werk kan doen!
willie
Naam is gewoon windows.
Ik vind het kopen geen relevante keuze, ik zie op de verschillende fora zoveel mensen voorbij komen die windows het graf in schelden. Ze verwachten dat bij linux alles werkt, posten 2 vragen en je ziet ze nooit meer terug. Als die mensen aan de poll meedoen is het antwoordt: ik wil die troep niet in huis hebben en binnen de korste keren draaien ze weer windows.
Ik zelf zal het nooit kopen ben 4 jaar geleden radicaal overgestapt en draai dan sindsdien ook geen windows meer.
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b. klik hier.