Help - Zoeken - Gebruikers - Kalender
Volledige versie: MCNLive logo
MandrivaClub.NL > MCNLive > MCNLive: Nederlands
Pagina's: 1, 2
kris
Hoi lieve mensen,

de afgelopen weken is MCNLive wat bekender geworden, door de versies Cherbourg en VirtualCity.

MCNLive (de naam is btw een uitvinding van dansmug, als ik het goed heb) had helaas nooit een vast logo. Wat nu gebeurt is, dat bepaalde websites gewoon een logo nemen, of ook van logo wisselen (zo gebeurt met distrowatch), ik vind met google rond de vier of vijf verschillende logo's.

Peter had ooit een logo ontworpen. Hoewel het heel mooi is, was ik er niet 100% overtuigt.

Ik heb nu zelf zitten knutselen. Gedachten waren: het moet eenvoudig zijn, ook als klein image worden herkend ... Voor een professioneel ontwerp betaal je snel veel geld, dat was dus geen optie. (Liefst had ik een logo met een vliegende vogel aan de hemel, een meeuw of een falcon, of zoiets, maar ja, om zoiets te doen heb je een kunstenaar nodig, een grafisch ontwerper.)

Bij deze dus, mijn basis logo, voor het begin in een kleur (zwart), maar het kan ook met blauw, orange, geel als basis kleur.

Hier te zien:
http://www.mcnlive.org/years.htm
(edit: pagina verwijderd)

MCNLive is niet alleen mijn product, maar een product van Mandrivaclub.nl. Daarom graag jullie meningen, voorstellen, kritiek ...
Of iemand die een ander idee heeft?

--chris
Kareltje
Lieve kris,

Ik vind het begin-ontwerp heel mooi, dat glas-achtige.
Ik zou denken: maak die M tweekleurig: bovenste deel (knal)rood, onderste deel wit laten.
Eronder het streepje met het sterretje aan het eind, wat nu wit is, maak je blauw en het sterretje geel.

Rood, wit en blauw zijn de kleuren van de vlaggen van Nederland en Franrijk, al is de plaatsing van de banen verschillend. Nederland heeft ze horizontaal en Frankrijk heeft ze verticaal.
Dit, omdat het moeder-systeem uit Frankrijk komt.

't Is maar een ideetje, hè ?

Succes. icon_idea.gif
davo
//knipoogfunctie... en nog wat geel voor de belgen //knipoogfunctie

Heel mooi, inderdaad is dat glaseffect heel knap. De bovenste helft van de "M" heeft te weinig contrast in vergelijking met de achtergrond. Probeer eens met een fijn zwart randje rond de "M" in plaats van met kleur. Dat kan misschien ook wel mooi zijn.
kris
Hier ff een link naar wikipedia wat een logo is en wat te vermijden is ;-)

http://en.wikipedia.org/wiki/Logo

(Helaas is de NL wikipedia waardeloos)

En wat betr. de M

het is: M - eine Stadt sucht einen Mörder
Film van Fritz Lang met Peter Lorre icon_cheesygrin.gif
HighKing
Sh*t, moet ik de bootsplash van FreevoLive gaan aanpassen! tongue.gif
Ik heb daarvoor het logo gebruikt dat jij tot voor Kerst 2006 als avatar gebruikte (naja, een gekleurde versie ervan dan). Zou niet eens meer weten hoe ik er aan kom, volgens mij met Google images gezocht op MCNLive biggrin.gif

Wel mooi ontwerp Chris! Was ik maar zo'n grafisch wonder! smile.gif
RvP
Button met MCNLive eronder vind ik errug mooi.
Kan in het linkervoetje van de M nog rood-wit-blauw en in de rechter zwart- (maar dat valt weg, tenzij al het zwart wordt vervangen door Mandriva-blauw) -geel-rood.

Zomaar een idee. Klompje met aan het roer manneke pis. Dit vraagt om PeterM w00t.gif
kris
(HighKing @ Feb 26 2007, 07:56 PM) [snapback]79648[/snapback]

Sh*t, moet ik de bootsplash van FreevoLive gaan aanpassen! tongue.gif
Ik heb daarvoor het logo gebruikt dat jij tot voor Kerst 2006 als avatar gebruikte (naja, een gekleurde versie ervan dan). Zou niet eens meer weten hoe ik er aan kom, volgens mij met Google images gezocht op MCNLive biggrin.gif

Mijn voor-kerst avatar was het MCNLive logo van Peter, in de zwart-wit versie.

Voor jullie doorgaan met duizend kleuren toevoegen + nog meer dingen toevoegen, hier nog een keer de link naar 'wat is een logo':
http://en.wikipedia.org/wiki/Logo

Ik heb nog een heel raar idee, maar ik zegg het nu niet. Graag meer reacties. razz.gif

De button trouwens bestaat al sinds MCNLive Haarlem: http://www.mcnlive.org/haarlem/haarlem0.png
HighKing
Ik vind het een zeer goed ontwerp voor een logo.
Een logo mag naar mijn idee net te veel kleurtjes en dingetjes bevatten. Gewoon duidelijk, simpel en herkenbaar.

Een idee van een Manneke pis met klompen is dan wel weer erg gaaf als mascotte ;).gif
willie
(kris @ Feb 26 2007, 08:12 PM) [snapback]79651[/snapback]

Ik heb nog een heel raar idee, maar ik zegg het nu niet. Graag meer reacties. razz.gif
Ik ontwerp de brochures en de website voor mijn werkgever en houd ze altijd strak en simpel. Mijn mening is houden zo, het is simpel en duidelijk. Maar dan de png omdat je dan met transparantie voor de achtergrond kunt werken.
Revival
Naar mijn bescheiden mening zou ik er niet te veel aan veranderen,
ik vind het logo ontzettend mooi en duidelijk, en ik denk dat het met verschillende
kleuren er niet duidelijker op wordt.
RvP
Met de button M in zwart is niks mis. Ik vind 'm erg mooi, duidelijk en opvallend (en de M past volledig op een Live-CD smile.gif )
PeterM (vriendelijk aangekeken ;).gif ) kan vast wel een klomp met op de neus een NL-vlaggetje gekleurd en op de achtersteven een BE-vlaggetje aan een mast. Met Tux aan het roer. (Ik droom maar wat rolleyes.gif )
dansmug
Ik vind het een goed logo, Chris smile.gif
PeterM
Hoi Chris,

Het is een mooi logo. Maar ik twijfel of er al één is die er ongeveer zo uitziet.

Heb even gezocht op google.
Groot M logo

En ook nog:
IPB Image

Je sprak over vogels, maar dan krijg je al gauw de openoffice.org vogels
IPB Image

Zelf hou ik het meest van heel strakke tekeningen/logo's zonder crystal look. Eigenlijk zou duidelijk moeten zijn waar het logo allemaal op terecht moet komen. Alleen web, of op papier, t-shirts, etc. Hoe groot het dan wordt.

PeterM
(RvP @ Feb 27 2007, 11:18 AM) [snapback]79694[/snapback]

PeterM (vriendelijk aangekeken ;).gif ) kan vast wel een klomp met op de neus een NL-vlaggetje gekleurd en op de achtersteven een BE-vlaggetje aan een mast. Met Tux aan het roer. (Ik droom maar wat rolleyes.gif )

Vallen zulke dromen bij jouw onder de categorie nachtmerries, Ron? icon_cheesygrin.gif
PeterM
(kris @ Feb 26 2007, 08:12 PM) [snapback]79651[/snapback]

Mijn voor-kerst avatar was het MCNLive logo van Peter, in de zwart-wit versie.

Vond de zwart-wit versie zelf nog mooier dan de versie met meerdere kleuren.
kris
Er zijn honderden en duizenden bedrijven en organisaties met logos A, M, B, etc.
Er is geen logo te vinden, die niet op de een of ander manier al in gebruik is.
Zelfde voor dieren, symbolen etc.

Waarop ik heb gelet dat de lettertype 'Monospace' is. Heb je niet zo vaak, alleen slackware (min oude liefde) gebruikt het.
Ik vind hem mooi juist omdat het iets verteld over een krachtige feature van Linux.

Zelf hou ik het meest van heel strakke tekeningen/logo's zonder crystal look. Eigenlijk zou duidelijk moeten zijn waar het logo allemaal op terecht moet komen. Alleen web, of op papier, t-shirts, etc. Hoe groot het dan wordt.

Zonder crystal wordt het erg saai.
Komt terecht vooral op het web. En natuurlijk op diverse bootsplash/wallpapers.
Daarom kan het soms wel handig zijn als het in een ander basis kleur beschikbaar is.

Ik was eigenlijk van plan nog een aantal weken te wachten op meer reacties of op iemand die een ander ontwerp maakt.
Maar nu heb ik al een email binnen van iemand die het al heeft in zijn wallpaper gezet voor een remaster. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Nu ben ik gedwongen het logo officiel te maken.
Zodat het het MCNLive logo wordt.

edit: heb de pagina met de logos voorlopig verwijderd ...
PeterM
(kris @ Mar 1 2007, 02:12 PM) [snapback]79828[/snapback]

Ik was eigenlijk van plan nog een aantal weken te wachten op meer reacties of op iemand die een ander ontwerp maakt.
Maar nu heb ik al een email binnen van iemand die het al heeft in zijn wallpaper gezet voor een remaster. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Nu ben ik gedwongen het logo officiel te maken.
Zodat het het MCNLive logo wordt.

Ik heb er echt geen zin in, weer maanden lang aan een ander logo te werken.

Dat iemand het al gebruikt hoeft volgens mij niet in te houden dat het officieel moet worden. Je zou er nog wat scherpe kantjes af kunnen halen, zoals:

Volgens mij staat jouw crystal effect niet helemaal in het midden en volgens mij had het crystal effect iets meer naar de bovenrand gemogen. Maar dat is misschien enkel muggenzifterij.

Jij bepaalt wanneer het goed is, ook al nemen mensen het in gebruik. Mogelijk was het misschien daarom handiger geweest om deze discussie in het crew gedeelte van het forum te plaatsen.
kris
In het crew gedeelte is bijna niemand meer.
De meeste mods zijn of met een ander linux distro bezig of hebben geen tijd meer.
PeterM
Niet om het jou moeilijker te willen maken, maar ik heb vlug wat gefröbeld.

Verwijderd op verzoek van Chris
doelman
Hmm, er is bijna alleen maar door crew-leden gereageert dus wanneer je het daar geplaatst had had je best wel reacties gekregen hoor ;).gif
kris
bericht verwijderd door chris
PeterM
Nog een paar, zo keus genoeg ;).gif

kris

Peter,, kun je daar de schaduw buiten de button uithalen, en eentje in het zwart?
PeterM
(kris @ Mar 1 2007, 03:34 PM) [snapback]79839[/snapback]

Peter,, kun je daar de schaduw buiten de button uithalen, en eentje in het zwart?

Zoiets?

Er zijn wat verschillende lichteffecten bij de 4 logo's.
RvP
MMMMooi ! Heet jij daarom PeterMMMM?
kris
Dat is hem, Peter :-)

links boven. Ja, de (kleine) licht effect (onder de M) is precies wat hem mooi maakt. Missch. kann dit effect nog ietsje kleiner?

Is het een svg of een gimp?

PS: De randen zijn nog niet helemaal goed, of zie ik het verkeerd?
PeterM
(kris @ Mar 1 2007, 04:08 PM) [snapback]79848[/snapback]

Dat is hem, Peter :-)

links boven. Ja, de (kleine) licht effect (onder de M) is precies wat hem mooi maakt. Missch. kann dit effect nog ietsje kleiner?

Is het een svg of een gimp?

PS: De randen zijn nog niet helemaal goed, of zie ik het verkeerd?

Dit is een svg. De randen kunnen er zo uitzien door de transparante achtergrond. Dit is er één met een witte achtergrond en een iets kleiner lichteffect onder de M.

kris
Perfect. Wow.

Peter, kun je de verschillende svg's (versch. kleuren) ergens plaatsen om te downloaden?

Of an mijn email adress sturen?

Of heb je de komende dagen zelf de tijd om er versch. versies van te bouwen:

In het zwart:

* png's, transparent, twee maten, met een zonder tekst 'MCNLive' onderaan
* jpg's, met witte achtergrond, twee maten, met een zonder tekst 'MCNLive' onderaan

Andere kleuren pas later, als opties, maar niet als basis logo.

RvP
(PeterM @ Mar 1 2007, 04:16 PM) [snapback]79851[/snapback]

Dit is een svg.

Hij slaat op als een png (mcnlivelogo4io9.png) icon_cheesygrin.gif

--knip by doelman--

Jouw origineel zal in svg zijn.
PeterM
(kris @ Mar 1 2007, 04:25 PM) [snapback]79856[/snapback]

In het zwart:

* png's, transparent, twee maten, met een zonder tekst 'MCNLive' onderaan
* jpg's, met witte achtergrond, twee maten, met een zonder tekst 'MCNLive' onderaan

Gepost in Crewforum ;).gif
kris
Hoi allemaal,

hartelijk dank voor alle reacties en commentaren.

De ontwerpen zijn nu uit deze topic verwijderd. Logo is klaar dankzij onze Grafisch Directeur Peter smile.gif
Nu nog de verschillende versies, en daarna gaat het logo online!
kris
Feest drunk.gif

MCNLive heeft een logo

PeterM rocks !
Kareltje
(kris @ Mar 2 2007, 09:33 PM) [snapback]79960[/snapback]

Feest drunk.gif

MCNLive heeft een logo

PeterM rocks !

Gefeliciteerd, Chris!
drunk.gif , maar met mate, hè? ;).gif
Volkomen mee eens.
Gul Dukat

Feest drunk.gif

MCNLive heeft een logo

PeterM rocks !

Strak werk, Peter en Kris. smile.gif
HighKing

Feest drunk.gif

MCNLive heeft een logo

PeterM rocks !

Super! icon_razz.gif
Proost! drunk.gif
PeterM
Leuke strakke banner Chris. Die kende ik nog niet icon_idea.gif
PeterM
Moest natuurlijk weer mijn eigen versie maken. ;).gif Ook vectorgeoriënteerd dus onbeperkt schaalbaar.

IPB Image
kris
Heb een mailtje naar Distrowatch gestuurd, met alle links, met alle infos, met een aanbod dat ik ook een ander maat naar hem kan toesturen - en weer doet ie wat ie wil. Het logo klopt, lettertype is verkeerd, heeft ie zelf verzonnen.

Ik geef op sad.gif

Peters banner is leuker ;-)
PeterM
(kris @ Mar 3 2007, 09:36 AM) [snapback]79984[/snapback]

Heb een mailtje naar Distrowatch gestuurd, met alle links, met alle infos, met een aanbod dat ik ook een ander maat naar hem kan toesturen - en weer doet ie wat ie wil. Het logo klopt, lettertype is verkeerd, heeft ie zelf verzonnen.

Ik geef op sad.gif

Peters banner is leuker ;-)

Ik heb hem ook een mailtje gestuurd met een ander logo waar de tekst met het juiste lettertype onderstaat. Misschien heb ik geluk.

Peter
PeterM
Hier nog een aparte versie van het logo. De M+streep+ster zijn transparant.

IPB Image
PeterM
(PeterM @ Mar 3 2007, 11:12 AM) [snapback]79987[/snapback]

Ik heb hem ook een mailtje gestuurd met een ander logo waar de tekst met het juiste lettertype onderstaat. Misschien heb ik geluk.

Peter

Joepie het is veranderd. Er word nu courier bold gebruikt. Hij heeft niet de afbeelding gebruikt die ik heb gestuurd maar in ieders geval is het font veranderd.
RvP
(PeterM @ Mar 3 2007, 11:50 AM) [snapback]79991[/snapback]

Hier nog een aparte versie van het logo. De M+streep+ster zijn transparant.
vanwaar die aparte versie? Mijn collectie hier op schijf breidt lekker uit. icon_frown.gif
PeterM
(RvP @ Mar 3 2007, 12:05 PM) [snapback]79994[/snapback]

vanwaar die aparte versie? Mijn collectie hier op schijf breidt lekker uit. icon_frown.gif

Zomaar, je kunt er leuke effecten mee bereiken door er een aparte achtergrond of kleur achter te plakken. Zoals bijvoorbeeld een tijgervelletje of iets anders. Door deze versie als basis te gebruiken kun je dus wat spelen.
PeterM
Hier een voorbeeld met gras als achtergrond.

IPB Image

Dit voorbeeld is vlug gemaakt. Rechts is wat groen te zien van het gras en in de ster is een stukje transparant gebleven. Enkel bedoeld als demo.
PeterM
Of één bijvoorbeeld voor de olympische spelen van volgend jaar in bejing.

IPB Image

kris
Peter :-)

precies dat was mijn idee: een soort 'basis logo', dat kan worden gewijzigd, uitgebreid en toch herkenbaar blijft.

icon_idea.gif dus !

attentie: dat zijn geen officiele logos icon_cheesygrin.gif
RvP
(PeterM @ Mar 4 2007, 07:29 PM) [snapback]80099[/snapback]

Of één bijvoorbeeld voor de olympische spelen van volgend jaar in bejing.

IPB Image

Joi toi watte moi, sambal bei? icon_cheesygrin.gif
Kareltje
Ik dacht, dat het logo al "klaar" was, want ik had nog een paar ideetjes. Jammer.
kris
Het logo IS klaar. En er is maar EEN officiel logo:

Alles andere is user FAKE mrgreen.gif

... en leidt tot: bottom.gif
Kareltje
O.k., dacht dat de zaak nog "open" was, haal de zaak wel weg.
[offtopic]Enne, ik ben wel een liefhebber van bottom.gif , maar dan wel met m'n lederhose aan. icon_cheesygrin.gif [/offtopic]
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b. klik hier.