Na weer een tijdje klooien (tig keer dosboxen met elke keer weer mounten

)
In mijn /home/user heb ik een folder met subfolder gemaak /DOSbox/C
c: mount je met: 'mount c /home/rvp/DOSbox/C
Eenmaal gemound kun je ook in de subdirectories komen van /DOSbox/C
Ik heb die op voorhand gemaakt, want niet elke installer lukt het om een subdirectory te maken.
Ik heb nu subdirectories geheten WW, WC3, WC4P, D2, D2Q,T7G. Wie herkent ze?
De CD-Rom moet je installeren met: mount d /mnt/cdrom -t cdrom
Gewoon je mountpoint dus opgeven. MSCDEX wordt geladen. Er zij extra opties zoals 'usecd 1 ioctl.
Die geven een gelimiteerde ondersteuning (ík verwachtte juist meer) voor CD-Rom.
Let wel, mounten van de CD doet ie niet. Dat moet je eerst doen onder Linux. Lekker handig als de installer vraagt om CD2

.
Met de opgave van die soundcard settings krijg je ook het geluid aan de praat. Hier verder wat ervaringen:
-Wacky Wheels (kids race spelletje): alles werkt, ik kom alleen niet vooruit. Dat pijltje doet z'n werk niet of ik sta zonder benzine?
-Descent2 laat zich niet installeren. D:\install zegt dat je van de CD moet werken. DIR laat echter d inhoud van de CD gewoon wel zien.
-Descent2Quartzone laat zich wel installeren. Ook hier nog probleem met vooruit sturen.
-WingCommander3, kom wel in het spel, maar hoe ik op een normale manier uitlog?
-WingCommanderIV nog niet geprobeerd. De CD's liggen klaar.
-The 7th Guest, ook hier kom ik in het spel, maar eruit?
Algehele conclusie: A-L-L-E-S gaat (te)traag. Memory genoeg, Himem optie wel zien langskomen, maar nog niet kunnen instellen.
@PeterM waar haal je die Config file vandaan? en die editor. Vooral die laatste is nodig, anders moet je steeds mountcommando's ingeven. Ik kreeg geen resultaat na een zoekopdracht op dosbox.
Ctrl+F8 en Ctrl+F12 zouden de boel moeten versnellen. Ik merk niet dat het werkt. Met Ctrl+F! kom je in een scherm waar je je keyboard kan configurern. het werkt alleen in een spel. Je kunt het dus niet vanaf de Z:\ commandline oproepen.
Eerst bleef dosbox in een te klein scherm staan. Na wat geklooi met Ctrl+F1 heb ik (dacht ik) aan de combinatie Shift+F de Fullscreen optie gehangen. Nu ben ik echter mijn letter f kwijt. Als ik een spel start springt ie nu automatisch in fullscreen mode. Ctrl+F9 geeft bij de keyboard layout instelling Shutdown aan. Inderdaad mijn sessie knalt er uit. Ik poogde alleen maar uit de box te komen.
Dosbox starten vanaf de commandline zonder X lukt niet, want mijn toetsen zijn verschoven. Toetsenbord layout instellen lukt alleen vanuit een spel (ik denk dus bedoeld voor spelcommando's).