earny
Mar 6 2007, 08:34 AM
Ik heb flightgear geïnstalleerd. Echter wanneer ik via het startmenu op het icoontje druk gebeurt er niets. Moet daarvoor nog iets gebeuren?
HighKing
Mar 6 2007, 08:36 AM
Start het progseltje eens op vanuit Konsole, geeft 'ie dan meldingen, en zo ja, welke?
earny
Mar 6 2007, 09:01 AM
commando zou volgens startmenu moeten zijn: /usr/games/flightgear
in console komt antwoord: /usr/games/flightgear: Onbekend bestand of map
Ik heb op deze directory gekeken, maar daarop staat een ander bestand dat wel reageert, nl fgjs
flightgear komt als bestand inderdaad niet voor.
Gewoon een foutje in de menu-aanmaak. Bedankt voor de tip.
Gul Dukat
Mar 6 2007, 09:50 AM
Geef eens in een konsole flightgear in. Het commando wat jij geeft, is de directorie waar het bestand staat.
Gul Dukat
Mar 6 2007, 09:57 AM
Overigens dien je het commando fgfs in een konsole in te geven om Flightgear op te starten.
earny
Mar 6 2007, 08:13 PM
Neen hoor. Het startmenu is (inmiddels was) gewoon fout. fgfs is het bin bestand dat je normaal in usr/bin zou verwachten. Het fgfs commando wat ik intoets is het aan de praat krijgen van de toepassing. Flightgear als toepassingsbestand bestaat helemaal niet. Je laatste opmerking is overigens wel juist, maar darvoor kun je ook een menucommando maken.
Gul Dukat
Mar 6 2007, 08:15 PM
Wat is je probleem dan precies? Aangezien ik wel m.b.v. fsgs Flightgear op kan starten, snap ik eerlijk gezegd niet wat er bij jou is fout gegaan. Heb je Flightgear overigens geinstallaeerd m.b.v. urpmi?
HighKing
Mar 6 2007, 08:19 PM
Het probleem was dat het verkeerd in het menu stond, maar dit is inmiddels opgelost (zie earny's 2e post
.gif)
)
Gul Dukat
Mar 6 2007, 08:21 PM
Zie het nu, ja. Verkeerd begrepen.
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b.
klik hier.