Help - Zoeken - Gebruikers - Kalender
Volledige versie: Updates en installatie VirtualCity
MandrivaClub.NL > MCNLive > MCNLive: Nederlands
smika
Hallo allemaal,

Ik heb een tijdje terug VirtualCity geinstalleerd op mijn USB-stick, maar elke keer heb ik maar 5 minuten plezier. Is het mogelijk als ik boot van de USB, om programma's te instaleren en te updaten? Want bij mij doet hij alles wel, maar als ik de USB-stick opnieuw opstart dan kom ik VirtualCity niet meer in.

Mag je ook urpmiweb gebruiken om bronnen toe te voegen?

Alvast bedankt,

Smika

kris
Hoi smika,

ik heb een probleem te begrijpen wat het probleem is.

maar elke keer heb ik maar 5 minuten plezier

Wat bedoel je precies ermee?
Betekent het dat je mar 5 minuten na het opstarten kan werken? Wat gebeurt precies?

Want bij mij doet hij alles wel, maar als ik de USB-stick opnieuw opstart dan kom ik VirtualCity niet meer in

Dat snap ik ook niet. Je start vanaf USB. Je bent op een live systeem dat niet veranderd. Er wordt niets gewijzigd. Als je afsluit is de usb stick dezelfde.
Wat doe je als je het systeem gebruikt? Welke foutmelding (precies) zie je? En wanneer?

(Over programmas installeren en bronnen toevoegen ... bijna alles kan.)

Maar nu eerst de andere vragen graag.
smika
Hallo Kris,

Sorry voor mijn onduidelijke/onvolledige vraag.

Wat ik bedoel met maar 5 minuten te kunnen werken, is het volgende:

Ik start mijn VirtualCity vanaf mijn USB. Zodra ik binnen ben, voeg ik bronnen toe. Daarna installeer ik een programma en update wat programma's. Zodra ik dan mijn VirtualCity opnieuw opstart, blijft hij hangen en kom ik er niet meer in.
Zodra ik Virtualcity opnieuw installeer op mijn USB en het nog een keer probeer krijg ik weer dezelfde problemen.

Dus vandaar dat ik de vraag had, of het uberhaupt wel mogelijk was om te updaten en programma's te instaleren op een USB stick.

P.S. Zal zo even de foutmelding bekijekn die ik krijg tijdens het opstarten.

Smika
kris
smika,

VirtualCity op een USB stick is hetzelfde als op een CD, het is een statisch systeem.
Alles gebeurt in RAM, niet werkjlijk op de stick.

Bronnen hoef je niet toe te voegen,ze zijn al geconfigureerd. Een bron is niet geactiveerd, de 'updates' bron. Als je software wilt toevoegen ('installeren, naar het RAM !!!!):

* bron updates activeren (vinkje zetten)
* bron 'updates' verversen
* nu kun je installeren. Hoeveel hangt af hoeveel intern geheugen (RAM) je hebt.
* Er wordt niets op de echte usb stick geinstalleerd, alles in RAM. Als je reboot, is VitrualCity wer zo als van tevoren.

Wat jij beschrijft is technisch niet mogelijk. Daarom snap ik het niet.
Tenzij jij nog iets anders doet.
smika
Hallo Kris,

Ik snap helemaal wat je bedoelt. Ik ben nog eens verder gaan testen met andere PC's (met dezelfde hardware), hier werkt alles wel goed, dus denk dat deze PC (waar ik alles eerder op had getest), gewoon niet naar behoren werkt. Ook als ik Windows af en toe opstart, heeft hij kuren. Iig ben ik erg blij dat ik nu wel goed gebruik kan maken van VirtualCity. Mooi werk.

Smika
HighKing
Ha hardwareproblemen! Heeerlijk! biggrin.gif

Al memtest gedraait? Even doen, defect geheugen is de grootste veroorzaker van vastlopers en andere vreemde problemen!

Temperatuur? Hoe warm wordt de cpu? Alles boven de 60 graden is in feite niet in orde! (Na een tijdje draaien rebooten, en dan even in het bios kieke) smile.gif

Ennehh, mijn favoriet: Als de eerste 2 niets uitwijzen, hoe zien de elco's eruit? Dat zijn die batterijvormige busjes op je moederbord. Deze moeten aan de bovenkant volledig vlak zijn. Als die dingen bol staan, of als er bruine rommel op ligt, zijn ze stuk en is je moederbord defect smile.gif

Leuk toch? biggrin.gif
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b. klik hier.