boudewijn
Mar 22 2004, 01:14 AM
Hi,
Ik heb een paar windows (lamlendige) machines en wat mandy 9.1 en 9.2 machientjes. En op die windows gevallen staat realvnc en op de mandrake PCs staat tightvnc..... ik probeerde nu echter met mijn windows client de linux server te benaderen, maar dat lukte niet..... :cry: Can not connect to server !
Ik kan wel connecten bij andere realvnc machines, en met mijn tightvnc viewer kan ik ook op de realvnc machine komen.........
Weet iemand wat dit is???? Ik denk dat de server op de linux machine niet aanstaat, maar hoe krijg ik die aan? Hij staat iig niet in drakXservices.
Ik heb dit in netwerken gepost omdat dat het beste paste, moet dit echter in software dan hoor ik het graag!
Cafun
Mar 22 2004, 07:14 AM
probeer dit eens in te typen in je console:
vncserver :1 -depth 16 -geometry 800x600
Dan heeft ie een server aangemaakt.. Je moet daarna waarschijnlijk nog wel even een wachtwoord invoeren.
Ken je Webmin? Hier zit ook een VNC client in. Bij overige.. Je moet wel ingelogt zijn met degene waarmee je die vncserver hebt aangemaakt (hierboven). Doe dat om even te kijken met root.. Log dan via Webmin in met root en ga naar de vnc client. Dan zal het wel lukken.
boudewijn
Mar 22 2004, 08:05 AM
Ik heb het vorige week even geprobeerd met webmin's vnc, maar die blijft een uur laden
Ik denk dus dat de server idd neit aan staat!
Ik zal straks jou oplossing even proberen!
Tux Brothers
Mar 22 2004, 09:27 AM
boudewijn
Mar 22 2004, 11:04 AM
Ok ik ga hem even lezen..... dank je wel :idea:
Cafun
Mar 22 2004, 04:39 PM
Tsja, zelfs met jouw beschrijving kreeg ik het niet voor elkaar Tux...
Tux Brothers
Mar 22 2004, 09:44 PM
[quote=Cafun]Tsja, zelfs met jouw beschrijving kreeg ik het niet voor elkaar Tux...[/quote]
Wat lukt er dan niet?
Cafun
Mar 22 2004, 09:52 PM
het instellen van SSH via vnc dus..
Maar ik heb het niet meer nodig.. doe alles wel via console
kayjay
Mar 24 2004, 12:52 PM
waarom zou je VNC op je LAN over ssh tunnelen ?
puur vnc draaien is niet zo moeilijk
boudewijn
Mar 24 2004, 12:57 PM
Ik vindt het tunnelen van vnc idd een 'beetje' overkill; ik heb hier alleen brave gebruikers (lees n00bs) die toch niet ermee gaan klooien.......
Dus ja ik denk toch dat het zonders tunneling kan, alleen hoe kan ik de daemon op mijn Linux (vnc)server aanzetten (althans ik denk dat DAT het probleem is)......
Iig toch bedankt!
HJH
Mar 24 2004, 01:47 PM
service vncserver start
Da's alles. Daarmee activeer je je vnc server.
Let wel: deze wordt geactiveerd op 1 gebruiker/ 1 connectie!
Ik denk inderdaad dat een ssh tunnel een beetje te veel van het goede is.
TightVNC is immers al gecodeerd.
En daarnaast: op een unix machine kan je over een ssh verbinding ook al op afstand grafische toepassingen draaien, dus dan heb je vnc al helemaal niet nodig!
Hendrik-Jan
Tux Brothers
Mar 24 2004, 01:49 PM
Uiteraard hoef je niet over je LAN te tunnelen, maar het is wel makkelijk als je dit van buitenaf (Internet) wilt gebruiken, dat was ook een beetje de opzet van dit projectje.
Op het moment dat je dit intern aan de gang krijgt werkt het uiteraard ook van buitenaf, ik maak zelf erg veel gebruik van dit systeem en het bevalt mij erg goed.
Natuurlijk ben je vrij om zelf te kiezen of je dit systeem wilt gebruiken of niet.
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b.
klik hier.