Help - Zoeken - Gebruikers - Kalender
Volledige versie: MCNLive interne html informatie pagina's
MandrivaClub.NL > MCNLive > MCNLive: Nederlands
Pagina's: 1, 2
HighKing
Ik heb eens een poging gedaan tot wat subtiele wijzigingen van de interne html pagina's van MCNLive.

Zie hier het voorlopige resultaat (met dank aan PeterM voor het logo met het cd'tje):
http://home.quicknet.nl/qn/prive/m.hoogerv...test/howto.html
(Probeer niet door te klikken naar andere pagina's, ik heb ook de css gewijzigd, en dit nog niet volledig doorgevoerd in andere pagina's)

Nu heb ik, naar het idee van PeterM het lettertype van de kop veranderd in Courier Bold, maar dit blijkt nog niet zo gemakkelijk.
Momenteel heb ik het in de css gedaan zoals hieronder:
font-family: Courier;
font-weight: Bold;

En dit werkt goed op mijn laptopje met Firefox, maar niet op MCNLive met Opera!
Nu heb ik Opera eens geinstalleerd op mijn laptop, en daarme krijg ik wel het juiste lettertype, maar het ziet er niet uit!

Firefox:
IPB Image

Opera:
IPB Image
davo
http://www.howtocreate.co.uk/operaStuff/linuxMods.html

vind je hierin een oplossing?
kris
Ik ben het vergeten in Opera te fixen in MCNLive, is een bepaald setting in Opera.

Opera font fix: /home/guest/.opera/opera6.ini:
hier onder User Pref, toevoegen:

Enable Core X Fonts=0

Maar is Courier in de css echt een goed idee? Het is geen ttf font, geen anti-aliased font per se.
Courier is alleen in het 'logo', niet op de websites.

//edit: het ziet er wel mooi uit, hoor - met Courier
kris
Michel,

voorstel:
links op de pagina, bij de bookmarks --> daar het oude logo (blauw, met wolkje) vervangen met het nieuwe logo, rechts boven: logo eruit.
HighKing
(kris @ Mar 12 2007, 11:59 PM) [snapback]80710[/snapback]
//edit: het ziet er wel mooi uit, hoor - met Courier
Gewoon maar zo houden dan?
Het is immers toch enkel voor de interne pagina's, dus we hoeven enkel rekening te houden met de browserinstellingen van MCNLive biggrin.gif

(kris @ Mar 13 2007, 12:01 AM) [snapback]80711[/snapback]
Michel,

voorstel:
links op de pagina, bij de bookmarks --> daar het oude logo (blauw, met wolkje) vervangen met het nieuwe logo, rechts boven: logo eruit.
Gaan we regelen, eens zien hoe dat eruit ziet smile.gif

Edit:
Geregeld! w00t.gif
kris
Ik heb een nieuw layout en look&feel gemaakt, terug naar basic css:

http://home.tiscali.nl/berenstraat/mcnlive/welcome.html

Gul Dukat
De vlaggetjes boven wekken de illusie dat het 2-talig is. Zowel Nederlands als Engels, maar hoofdgedeelte is in het Duits. Terwijl 2 kadertjes aan de zijkanten in het Engels zijn. Niet erg logisch lijkt me, of is dit nog maar een eerste opzet?
PeterM
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de aanpassingen van HighKing mooier vind.
HighKing
(Gul Dukat @ Mar 26 2007, 07:01 AM) [snapback]81647[/snapback]
De vlaggetjes boven wekken de illusie dat het 2-talig is. Zowel Nederlands als Engels, maar hoofdgedeelte is in het Duits. Terwijl 2 kadertjes aan de zijkanten in het Engels zijn. Niet erg logisch lijkt me, of is dit nog maar een eerste opzet?

Als je goed kijkt zie je dat het Engelse vlaggetje naar welcome.html wijst, en het Nederlandse vlaggetje naar welcome-nl.html
Lijkt me verder duidelijk ;).gif

(PeterM @ Mar 26 2007, 07:54 AM) [snapback]81648[/snapback]
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de aanpassingen van HighKing mooier vind.
Whiiiieeeeehoooo! tongue.gif

Ik kom een beetje tijd te kort de laatste weken... (op mn werk tijd zat, maar als ik als systeembeheerder zijnde de hele dag met html code voor mn neus zit gaat mijn collega zo raar naar me kijken tongue.gif)
Ik wil er wel mee doorgaan als 'iedereen' dat wil? Ik zie het dan weer niet zo zitten om er tijd in te steken als er ondertussen aan iets anders wordt gewerkt ;).gif

Ik vind het overigens wel mooi trouwens, enkel qua kleur niet, maar dat is vanwege de 1e opzet mag ik aannemen?
kris
laugh.gif, John. De Duitse tekst is natuurlijk niet de werkelijke tekst. Is een ontwerp.

Layout is een ontwerp voor mcnlive.org. Snel overgezet ook voor de interne paginas.

Als HighKing met iets beters komt op tijd zou ik graag zijn paginas nemen. smile.gif
Maar ja, dat is in principe het oude look&feel.

Welke kleuren zijn mooi - en waarvoor?

----> http://tomheller.de/html-farben.html

PeterM
(kris @ Mar 26 2007, 09:55 AM) [snapback]81652[/snapback]

Welke kleuren zijn mooi - en waarvoor?
----> http://tomheller.de/html-farben.html

Je kunt hier een mooi kleurschema samenstellen
http://www.december.com/html/spec/colorchooser.html
Gul Dukat
(kris @ Mar 26 2007, 09:55 AM) [snapback]81652[/snapback]

laugh.gif, John. De Duitse tekst is natuurlijk niet de werkelijke tekst. Is een ontwerp.

Ah oke, dat vermoeden had ik al.
Overigens vind ik de opzet wel leuk, alleen de kleuren combinatie erg storend.
kris
Ik heb nu bijna alle storende kleuren eruit:

davo
looks perfect !
HighKing
Ziet er goed uit! smile.gif
Code oogt ook een stuk netter... ik ben al heel veel tijd kwijt geraakt aan het begrijpen van de html/css code van de oude pagina's, omdat dit echt een grote puinhoop was (no offence ;).gif)

De grootste wijzigingen die ik heb gemaakt waren dan ook in de code... maar ik stop met het bewerken van de oude pagina's, want het gaat me alles bij elkaar gewoon te veel tijd kosten sad.gif
Beetje zonde van mijn tijd als er ondertussen aan iets anders gewerkt wordt.
kris
Voor de duidelijkheid: het ontwerp is voor mcnlive.org, niet voor de interne paginas.

De interne hebben heel veel werk nodig, vooral wat betr. tekst en vertaling.

Michel: je bent gestopt. En ik dacht dat je geen tijd meer had. En de nieuwe MCNLive is bijna klaar.
HighKing
(kris @ Mar 26 2007, 12:31 PM) [snapback]81661[/snapback]

Voor de duidelijkheid: het ontwerp is voor mcnlive.org, niet voor de interne paginas.

De interne hebben heel veel werk nodig, vooral wat betr. tekst en vertaling.

Michel: je bent gestopt. En ik dacht dat je geen tijd meer had. En de nieuwe MCNLive is bijna klaar.

Kris,

Ik was niet gestopt, maar kom inderdaad wel tijd te kort... maar met name thuis, want hier op m'n werk verveel ik me een ongeluk ;).gif

Voornamelijk ook omdat de code van de oude pagina's erg rommelig is, zit ik bij iedere wijziging weer te kijken waar een vreemde insprining oid opeens weer vandaan komt.
Daarom was ik al begonnen grote delen opnieuw te schrijven, maar nu netjes op de css manier, met div's en classes, ipv 36 verschillende methoden voor opmaak door elkaar te gebruiken tongue.gif

Nadeel daarvan is wel, je ziet weinig/geen progressie... dit ga je pas merken als er iets aangepast moet worden (wat veel sneller gaat als de code netjes op orde is).
Als je de door mij aangepaste pagina's wilt gebruiken, ok, dan ga ik hier nog even door, anders stop ik er nu mee, dan ga ik mezelf met andere dingen bezig houden (werk ofzo tongue.gif)

Je zegt, de nieuwe is bijna klaar... wat is bijna? Want 2007 spring final is nog niet eens uit, of ga je de nieuwe MCNLive aan de hand van cooker bouwen?
PeterM
(kris @ Mar 26 2007, 12:31 PM) [snapback]81661[/snapback]

En de nieuwe MCNLive is bijna klaar.

Op ftp://ftp.nluug.nl/pub/os/Linux/distr/man...cnlive/xTesting is de iso onderweg zie ik. Hij is nu op 96 MB. Hopelijk is deze goed als hij compleet is.
HighKing
Even de versie met de laatste aanpassingen geupload:
http://home.quicknet.nl/qn/prive/m.hoogerv...test/howto.html

Meest in het oog springend:
- Header gewisseld van kleur (achtergrond de voorgrondkleur gegeven, en andersom).
- Footer toegevoegd (stond wel in de css, maar niet in de html?)

Voor de rest voornamelijk in de code, bijna volledig herschreven, enkel de teskt er weer in gekopieerd, en de bestaande graphics gebruikt. In de css idem dito.
Wellicht een beetje overdreven gedocumenteerd, maar liever te veel als over een half jaar denken "hoe zat dat ook alweer?" ;).gif

Hier en daar zullen in de code nog wel wat onlogische dingen voorkomen, maar het meeste is er nu uit ;).gif
Op mijn werk machientje, met XP en FF ziet het erg goed uit.... razz.gif
PeterM
Op mijn machientje, draai iets dat Mandriva heet, en FF ziet het er ook goed uit. icon_idea.gif
davo
(PeterM @ Mar 26 2007, 11:56 AM) [snapback]81664[/snapback]

Op ftp://ftp.nluug.nl/pub/os/Linux/distr/man...cnlive/xTesting is de iso onderweg zie ik. Hij is nu op 96 MB. Hopelijk is deze goed als hij compleet is.

op belnet staat ie volledig...

en ie is goed !!
HighKing
Ik heb de Nederlandse how-to pagina ook weer in de 'vernieuwde' opmaak geplakt. Meteen maar van de gelegenheid gebruik gemaakt om de rest van de pagina te vertalen ;).gif

http://home.quicknet.nl/qn/prive/m.hoogerv...t/howto_nl.html

Edit:
Als je eenmaal bezig bent...
Inmiddels ook de 'info' pagina's aangepast.
kris
Ziet er goed uit in Opera.

Michel: het was oorsprongelijk een rommel css code van mij. smile.gif

Kan de font grootte van de 'code' (wit op zwart) wat kleiner? Is een probleem van copy en paste, als je een remaster doet, het lukt niet goed - of ik heb er foutjes in ?

Dat '\' als end of line snappen linux onervaren mensen niet.
HighKing
Hmm, wat ik daar wel heb gedaan is de regels afbreken met een backslash, wie weet kan het commando daar niet mee overweg?

Is eigenlijk de gebruikelijke methode om te lange regels in te korten voor copy/paste smile.gif

Dat is juist voor onervaren mensen handig, want zo kunnen ze gewoon regel voor regel copy/pasten ;).gif
Punt is, omdat het in een <pre> staat, ofwel preformatted text, blijft te opmaak altijd zoals het is... dus als een regel te lang wordt, valt 'ie vrolijk buiten beeld tongue.gif

Zal eens zien wat ik er aan kan doen smile.gif
PeterM
Hoi Highking,

Zou je geen zin hebben om lid van de crew te worden? Je bent zo actief op het forum. Misschien praat ik hier mijn mond wel voorbij, maar .........

Peter
HighKing
Zojuist ook de bootcode pagina geupload, en ook hiervan een zoveel mogelijk geprobeerd te vertalen, maar er waren een paar delen waar ik even wat langer over de vertaling moet nadenken tongue.gif

http://home.quicknet.nl/qn/prive/m.hoogerv.../bootcodes.html
PeterM
ziet er goed uit. icon_idea.gif
HighKing
En dat is de Engelse welkomstpagina:
http://home.quicknet.nl/qn/prive/m.hoogerv...st/welcome.html

@PeterM:
Heb jij misschien nog iedeeen om de bont gekleurde plaatjes te vervangen door nieuwe die wellicht wat beter bij de rest passen? smile.gif

Edit: Nu ook de Nederlandse welkomstpagina aangepast, volgens mij zijn dit ze...
kris
Ziet er goed uit.

Ja, de rare plaatjes graag met Peter's (kleine) gekleurde MCNLive logo plaatjes vervangen, of?

De nieuwe versie zal '<onleesbaar gemaakt>' zijn. biggrin.gif Nog niet door vertellen. razz.gif (Assen, Heerhugowaard en Leeuwaarden hebben weer niet gescoord. Jammer, jammer ook.)
bootcodes --> zit nog Cherbourg in. Ik zou gewoon niet de naam noemen, makkelijker.

Ik heb nog het een en ander van de tekst gewijzgd, in de Engelse versie. Welcome. Gewoon minder te lezen en meer up-to-date.

Linke kant: de info over Video config en sound: kloppt niet meer voor de nieuwe versie, en wordt uitgebreid met 3D desktop. Voorstel: nog niet wijzigen, pas als we koort voor release zijn.
HighKing
(kris @ Mar 27 2007, 06:01 PM) [snapback]81828[/snapback]

Ziet er goed uit.

Ja, de rare plaatjes graag met Peter's (kleine) gekleurde MCNLive logo plaatjes vervangen, of?
Of vervangen door een versie met iets minder kleur, om meer een geheel te krijgen ipv 10 totaal verschillende kleurtjes ;).gif
Plaatjes waarin eventueel weer het logo voorkomt zoals die met het cd'tje (ook door Peter gemaakt trouwens, is via pb gegaan smile.gif)

De nieuwe versie zal '<onleesbaar gemaakt>' zijn. biggrin.gif Nog niet door vertellen. razz.gif (Assen, Herhugowaard en Leeuwaarden hebben weer niet gescoord. Jammer, jammer ook.)
Jammer dat Heerhugowaard niet door is ;).gif
Had ik het kunnen befietsen tongue.gif

bootcodes --> zit nog Cherbourg in. Ik zou gewoon niet de naam noemen, makkelijker.
Laat ik lekker staan, mag jij aanpassen! tongue.gif

Ik heb nog het een en ander van de tekst gewijzgd, in de Engelse versie. Welcome. Gewoon minder te lezen en meer up-to-date.

Linke kant: de info over Video config en sound: kloppt niet meer voor de nieuwe versie, en wordt uitgebreid met 3D desktop. Voorstel: nog niet wijzigen, pas als we koort voor release zijn.
Ga ik nog niet in de online versie wijzigen, zal wel op mijn usb stickje even de wijzigingen maken.
Die wijzigingen kan ik vinden in de Lente test beta dinges danges? Die wilde ik zowieso net gaan branden om te testen op mijn hyper speciale SiS laptop ;).gif
kris
(HighKing @ Mar 27 2007, 06:24 PM) [snapback]81832[/snapback]

Ga ik nog niet in de online versie wijzigen, zal wel op mijn usb stickje even de wijzigingen maken.
Die wijzigingen kan ik vinden in de Lente test beta dinges danges? Die wilde ik zowieso net gaan branden om te testen op mijn hyper speciale SiS laptop ;).gif

Nee nog niet. De tekst wijzigingen vind je hier:

RvP
(davo @ Mar 26 2007, 02:48 PM) [snapback]81687[/snapback]

op belnet staat ie volledig...

en ie is goed !!

Ik heb 'm vanmiddag daar ook vandaan gehaald. Was in een mum gepiiept. icon_idea.gif
PeterM
Nog een paar nieuwe afbeeldingen

IPB Image

IPB Image

IPB Image
willie
Zat toevallig de dankwoord pagina door te lezen vond er een foutje
Dank aan de geweldige luiden van www.mandrivaclub.nl  voor hun opmerkingen, verbeteringen, tests en de aangeboden serverruimte.

Moet luiden niet leden zijn.
HighKing
(willie @ Mar 29 2007, 12:32 PM) [snapback]81948[/snapback]

Zat toevallig de dankwoord pagina door te lezen vond er een foutje
Dank aan de geweldige luiden van www.mandrivaclub.nl  voor hun opmerkingen, verbeteringen, tests en de aangeboden serverruimte.

Moet luiden niet leden zijn.

Is nog een originele tekst, volgens mij is het wel correct, maar een beejte "over-datum Nederlands" tongue.gif
Zal het wel aanpassen naar 'leden'.

@PeterM:
Mooie plaatjons!
Maar, zou die met het usb sticky, het sticky wat groter mogen? smile.gif
Als ik die klein maak moet je zo erg opletten om het sticky te zien ;).gif
doelman
Je kunt wel "luitjes" zeggen, maar niet "luiden" ;).gif
PeterM
Deze beter

IPB Image

Even een mededeling van huidshoudelijke aard. Vrijdag tot en met maandag ben ik voor mijn werk weg. Dus verzoekjes en opdrachtjes zullen even moeten wachten vanaf die tijd.
HighKing
(PeterM @ Mar 29 2007, 01:49 PM) [snapback]81957[/snapback]
Deze beter
Jeeeeuuutje, racemonster! biggrin.gif

Even een mededeling van huidshoudelijke aard. Vrijdag tot en met maandag ben ik voor mijn werk weg. Dus verzoekjes en opdrachtjes zullen even moeten wachten vanaf die tijd.
Geduld is een schone zaak, zei moeders altijd smile.gif

(doelman @ Mar 29 2007, 01:43 PM) [snapback]81955[/snapback]
Je kunt wel "luitjes" zeggen, maar niet "luiden" ;).gif

(http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=luiden)
lui·den1 (de ~ (mv.))
1 mensen => lieden
Gewoon over-datum Nederlands dus tongue.gif
PeterM
(HighKing @ Mar 29 2007, 01:52 PM) [snapback]81958[/snapback]

Jeeeeuuutje, racemonster! biggrin.gif

Nou, duurde anders wel 15 minuten hoor. ;).gif
HighKing
Ik heb vrijdag nog wat wijzigingen gemaakt, die heb ik zojuist even geupload.
Niet veel gewijzigd aan de tekst trouwens, enkel even wat uiterlijke wijzigingen.

Nog steeds op: http://home.quicknet.nl/qn/prive/m.hoogerv...est/welkom.html
kris
Yippieh. Michel. Kun je mij een tar.gz met alle paginas en .css en icoontjes sturen, aan
mcnlive {ääät }googlemail.com

Is gekocht. thanks.gif cheekkiss.gif
HighKing
(kris @ Apr 2 2007, 11:04 PM) [snapback]82242[/snapback]
Yippieh. Michel. Kun je mij een tar.gz met alle paginas en .css en icoontjes sturen, aan
mcnlive {ääät }googlemail.com

Is gekocht. thanks.gif cheekkiss.gif
Gekocht? tongue.gif
Je kunt ook gewoon gebruikersnaam+password krijgen van de webspace waar het op draait hoor, als je mijn website maar met rust laat haha biggrin.gif
dansmug
besturings-systeem > besturingssysteem
gebaseerd op de Mandriva Linux distributie > gebaseerd op Mandriva Linux
Linux distributie > Linuxdistributie
CD > cd
programmas > programma's
wordt automatisch herkent en geconfigureert > wordt automatisch herkend en geconfigureerd
internet verbinding > internetverbinding
konsole > console (tenzij je KDE Konsole bedoelt)
ongelovelijk > ongelooflijk
CD speler > cd-speler
Schuijfjes > schuifjes
video card > grafische kaart

Ik heb eens snel gekeken, en dit zijn toch wel een aantal fouten die ik zou veranderen. Fout taalgebruik geeft gewoon een slordige indruk en oogt amateuristisch. Wanneer ik meer tijd heb, zal ik het nog eens grondig bekijken.
HighKing
Ha! Ik ben blijkbaar niet de enige die de pagina's nu pas begint te lezen biggrin.gif
Volgens mij moet het trouwens Linux-distributie zijn, en een Internet-verbinding (Internet is een naam, en heeft recht op een hoofdletter ;).gif) Verder heb ik even aangepast wat jij opnoemde.

Zal ook nog even een beetje gaan lezen.

Edit: Even wat snelle aanpassingen gemaakt, zie bekende locatie.
dansmug
http://vrttaal.net/taaldatabanken_master/s...z/st-1795.shtml

Van Linuxdistributie ben ik ook niet helemaal zeker, maar ik neig toch naar een woord. Maar blijkbaar is niemand er echt zeker over: http://vrttaal.net/taaldatabanken_master/s.../st-10057.shtml

Is Linux een merk?
HighKing
Hmm, je hebt gelijk... ik heb op school altijd geleerd dat Internet een hoofdletter hoort te krijgen, maar de Van Dale is het er ook niet mee eens.
Is toch nog maar 7 jaar terug dat ik nog op school zat tongue.gif
kris
Hier de final versie van de MCNLive Delft html paginas, waarbij de NL paginas op een vertaling wachten:

http://home.tiscali.nl/berenstraat/mcnl/welkom.html

Het meeste is vertaald, maar niet alles. In de NL versie ziet men gewoon ook Engelse teksten, die zijn gewoon gekopieerd.

Het gaat over 4 html paginas: welkom, howto_nl, info_nl, bootcodes_nl.
Er is tekst links in elke pagina, en rechts de hoofd tekst.

Als iemand de tijd heeft, graag hier ff vermelden. En de gewijzigde paginas aan mijn email adress:
mcnlive {ät} googlemail.com

Over ~ twee dagen ga ik de final Delft maken.
Het is niet veel vertaal werk voor iemand die NL als moedertaal heeft, denk ik.
rockingbilly
(kris @ May 1 2007, 12:17 PM) [snapback]84413[/snapback]

Hier de final versie van de MCNLive Delft html paginas, waarbij de NL paginas op een vertaling wachten:

http://home.tiscali.nl/berenstraat/mcnl/welkom.html

Het meeste is vertaald, maar niet alles. In de NL versie ziet men gewoon ook Engelse teksten, die zijn gewoon gekopieerd.

Het gaat over 4 html paginas: welkom, howto_nl, info_nl, bootcodes_nl.
Er is tekst links in elke pagina, en rechts de hoofd tekst.

Als iemand de tijd heeft, graag hier ff vermelden. En de gewijzigde paginas aan mijn email adress:
mcnlive {ät} googlemail.com

Ik zal er vanavond eens een paar uurtjes insteken (meivakantie!). Met welke pagina zal ik beginnen?
kris
QUOTE(rockingbilly @ May 1 2007, 12:55 PM) [snapback]84417[/snapback]

Ik zal er vanavond eens een paar uurtjes insteken (meivakantie!). Met welke pagina zal ik beginnen?

Met de howto_nl?

biggrin.gif

Thx, Rocking. Het zijn mar enkele zinnen.
rockingbilly
(kris @ May 1 2007, 01:03 PM) [snapback]84418[/snapback]

Met de howto_nl?

Wil je ze gelayout of platte tekst?
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b. klik hier.