Help - Zoeken - Gebruikers - Kalender
Volledige versie: Beta1 test versie: MCNLive lente
MandrivaClub.NL > MCNLive > MCNLive: Nederlands
Pagina's: 1, 2
kris
De 'master rsync MDV server' is/was dood - daarom waren er geen rpm's meer in cooker.

icon_cheesygrin.gif

Nou, jullie meeting-versie wordt 'highly experimental' - wat er precies gefixed is en wat niet ... ik heb een aantal drakxtools door svn checkouts kunnen vervangen. Dat had weer andere vreemde resultaten - nu heb ik wel een versie van wie ik denk dat ze niet verkeerd is.

Jullie horen het wel :-)
kris
Er is nu een MCNLive versie voor de bijeenkomst beschikbaar:

ftp://ftp.nluug.nl/pub/os/Linux/distr/man...nlive/xTesting/

--> mcnlive-meeting.iso
--> md5sum: cab19c80d7be746aeb26b1290cfd72d4

* 2.6.17-13mdv kernel
* busybox - madwifi - 3D desktop - sis driver

Getest heb ik: Live USB en remaster (foutmelding 'segfault' is magisch verdwenen)

Bekende issues:
--> Install to HD :draklive-install heeft nog dezelfde bug, --> niet proberen bij de bootloader een ander systeem toe te voegen
---> streaming audio werkt niet goed, ik had geen tijd om het te fixen
--> geen virtualbox (graag virtualcity nemen)
--> geen tijd om de html paginas te vervangen met Michels versie
--> Create Live USB --> ben de tweede wizard (met fixmbr) vergeten in het menu te zetten

doelman
OK kris, ik ga hem gelijk downloaden, bedankt biggrin.gif
Gul Dukat
Ben benieuwd. Zal 'm gelijk even downloaden.
Uhm, is dit nu eigenlijk Beta2 of alleen een versie speciaal voor de meeting?
Gul Dukat
Die nieuwe versie werkt prima in VirtualBox. Zal 'm straks ook nog even testen i.c.m. de Sis-grafische chipset en mijn ATi X700.
willie
Ik hem ook zal als ik thuis ben uitproberen.
Gul Dukat
Ahh, perfect. De Sis 65x/M650/740 PCI/AGP VGA Display Adapter wordt volledig herkend en booten met de optie vesa is niet meer nodig.
Gul Dukat
Install to HD --> werkt bij mij helemaal niet. Zodra er gepartitioneerd dient te worden, klapt ie eruit.
Gul Dukat
Voora lle duidelijkheid, heb ik draklive-install vanuit de konsole, uiteraard als "root" zijnde, aangeroepen. En hieruit kwam de volgende fout-melding naar voren:

Uncaught exception from user code:
        Can't call method "ask_warn" on an undefined value at /usr/lib/libDrakX/                     fs/partitioning_wizard.pm line 247.
at /usr/lib/libDrakX/fs/partitioning_wizard.pm line 247
        fs::partitioning_wizard::warn_reboot_needed('undef') called at /usr/sbin                     /draklive-install line 58
        main::on_reboot_needed() called at /usr/lib/libDrakX/fs/any.pm line 43
        fs::any::write_hds('HASH(0x89537c0)', 'ARRAY(0x8df30f4)', 'undef', 'CODE                     (0x896caf8)', 'interactive::gtk=HASH(0x895379c)') called at /usr/sbin/draklive-i                     nstall line 95
Use of uninitialized value in subroutine entry at /usr/lib/libDrakX/c.pm line 10  
willie
Op mijn toshiba satellite 1700 werkt het perfect, zelfs dezelfde w-lan kaart als in de ibm R31 werkt perfect. Kan even niet meer doen zit zo met 10 meiden tussen de 12 en 14 icon_cry.gif feestje raapsteeltje
kris
HD install even niet doen, mannen :-)

Zoals ik zei: highly experimental.
Uitleg: de drakxtools zijn op de cooker bronnen niet in sync - maar ik heb een aantal van hun handmatig uit de svn gehaald -- vooral om de hardware detectie etc beter te maken. (ik was benieuwd of willie's wlan nu werkt).
Maar het zijn honderden van kleine perl scripts die allemaal met elkaar communiceren. Als er nu een of twee niet in sync zijn - kan het gebeuren dat het niet meer werkt.

Bijv was ons hardware detect ook niet meer werkend -- waarom: ze (oblin) is vergeten de perl debug code eruit te halen. Resultaat was dat alle script/perl foutjes zichtbaar werden. Wat heb ik gedaan: voor het eerst het mklivecd (hwdetect) perl script de script foutjes eruit gehaald, en dat is gelukt. Leer ik nog iets.
Wat jij ziet John bij de hd install: is de 'debug' perl code - daarom klappt ie eruit.

Maar nu is kennelijk draklive-install stuk. Komt wel goed in de final versie.

@John: dit kan men niet Beta2 noemen. Het is een poging de beta1 foutjes eruit te halen voor de meeting. Beta2 wordt weer een echte test versie.
Gul Dukat
(kris @ Mar 30 2007, 05:25 PM) [snapback]82032[/snapback]

Wat jij ziet John bij de hd install: is de 'debug' perl code - daarom klappt ie eruit.

Oke, bedankt voor de uitleg.

Maar nu is kennelijk draklive-install stuk. Komt wel goed in de final versie.

Mooi.

@John: dit kan men niet Beta2 noemen. Het is een poging de beta1 foutjes eruit te halen voor de meeting. Beta2 wordt weer een echte test versie.

Dan wachten we af.
kris
Ik zie net dat sinds vanmiddag de cooker mirrors weer in sync zijn, maar het is te laat voor een nieuwe versie voor de meeting. Gewoon niet naar HD installeren. En ik zou ook niet proberen software te installeren. Want de kde paketten zijn nieuw en hal en drakxtools en meer. Dat is te veel voor een live systeem.

Ik moet vanavond/vannacht weg en ben er pas weer zondag.

Ik wens jullie een fijne dag !!!!!!!
Gul Dukat
(kris @ Mar 30 2007, 05:53 PM) [snapback]82035[/snapback]

Ik moet vanavond/vannacht weg en ben er pas weer zondag.

Ik wens jullie een fijne dag !!!!!!!

Oki, fijn weekend.
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b. klik hier.