Help - Zoeken - Gebruikers - Kalender
Volledige versie: Beta1 test versie: MCNLive lente
MandrivaClub.NL > MCNLive > MCNLive: Nederlands
Pagina's: 1, 2
kris
0ca51c9d2e0cf2453fc971bfac15c1aa lente-beta1.iso

Hier te downloaden: ftp://ftp.belnet.be/pub/mirror/urpmidev.m...nlive/xTesting/

Screenshot: http://home.tiscali.nl/berenstraat/lentemcnl.jpg

SVP:
* md5sum controleren
* op lage snelheid branden

En hier de bug reports, vooral hardware, scherm resolutie, opstart problemen, wifi ?

Info over deze versie:

* Mandrva Cooker (2007.1 Spring beta)
* Met een test kernel, nog niet de final
* nog niet de laatste drakxtools (--> hardware herkenning)
* 3D desktop met Intel en ATI cards, aktiveren via Menu --> MCNLive, keuze is: Cube (AIGLX) met beryl, en Metisse
(geen commerciele drivers, geen XGL, geen compiz)

Een nieuwe bootcode, voor mensen:
* die niet grafisch kunnen starten (vanwegen video kaart problemen?)
* voor het starten in een VM/vdi, dus VirtualBox en Vmware

De bootcode is: vesa
(het is niet: livecd vesa, maar gewoon: vesa)
F1 bij het eerste scherm, aan de 'boot:' prompt typen: vesa
Resultaat: de automatische MDV harddrake wordt uitgeschakeld, een andere hardware herkenning begint, video kaart en scherm etc. worden 'statisch' geschreven (een xorg.conf), en wel: video driver: vesa, standaard monitor, resolutie: 1024x768, een standaard muis.

Deze bootcode is een alias van: livecd olddetect vesa
Men kan ook het volgende doen:
livecd olddetect
livecd olddetect nonetwork
livecd olddetect nopcmcia nosound
etc.

Getest is: draklive-install (HD installatie), Create Live USB (USB installatie) - graag nog meer tests.

Voor de remaster-on-the fly: er ontbreekt een pakket op de iso, sorry daarvoor:
su
urpmi.update -a
urpmi busybox

Daarna zou het moeten lukken. Met in het begin een rare foutmelding (segfault something, no bootsplash), gewoon negeren, het is een probleem met het aanmaken van een bootsplash, maar het werkt. icon_cheesygrin.gif

Evtl. ondervind je problemen bij het installeren van software. Het is cooker en de bronnen zijn continue aan het veranderen, evtl. zijn ook de hdlists stuk soms.

Kom op met de bug reports: vooral hardware, scherm resolutie, opstart problemen, wifi ...
Gul Dukat
Was zeer benieuwd naar de werking van de nieuw toegevoegde boot-optie: vesa.
IK heb deze gelijk uitgetest op mijn laptop, welke gebruik maatk van een Sis-chipset. De boot-optie werkte perfekt en ik kon zonder problemen booten met MCNLive. Alles verliep goed, in tegenstelling tot de eerdere Beta-versie.
Gul Dukat
Super, Kris.
de nieuwe boot-optie werkt ook perfekt op mijn Acer Ferrari 4000 met een ATi X700 videokaart. Ook hier kon ik niet grafisch booten met de vorige Beta-versie. Mijn complimenten.

HighKing
Doet 't goed in VirtualBox onder Windows XP Pro (werk)
Zal vanavond thuis een branden en probieren! smile.gif
Gul Dukat
Installatie op de harde schijf levert ook geen problemen op. Maar hier had je geen wijzigingen in aangebracht denk ik, t.o.v. de vorige keer.
PeterM
Nog niet gelukt een goede iso binnen te krijgen. K3B hangt lang bij het genereren van de md5 en deze komt dan niet overeen met het tekstbestand. Ook branden wordt dan afgebroken. Nu bezig via nluug.nl.
kris
(Gul Dukat @ Mar 27 2007, 08:14 AM) [snapback]81761[/snapback]

Super, Kris.
de nieuwe boot-optie werkt ook perfekt op mijn Acer Ferrari 4000 met een ATi X700 videokaart. Ook hier kon ik niet grafisch booten met de vorige Beta-versie. Mijn complimenten.

John, voor de acer en de ATI x700 komt nog iets beters, gisteren hebben ze de herkenning en config van bepaalde ati cards met de open source drivers verbeterd/gefixed in de drakxtools - is nog niet inbegrepen in mijn beta. Volgende versie.

Fijn dat in ieder geval de vesa werkt. Dat was mijn hoofd doel.
kris
Mensen met sis video: in principe zou het nu ook moten werken zonder de vesa code ...
Misschien kan Michel het testen op zijn special sis 630 box?
HighKing
(kris @ Mar 27 2007, 11:13 AM) [snapback]81777[/snapback]

Mensen met sis video: in principe zou het nu ook moten werken zonder de vesa code ...

Mijn special sis box icon_cheesygrin.gif
doelman
(kris @ Mar 27 2007, 09:13 AM) [snapback]81777[/snapback]

Ik heb hier ook een vage sis chipset op mijn werkdesktop ([SiS] 661/741/760/761 PCI/AGP VGA Display Adapter), zal het einde van de dag even testen.
Gul Dukat
Kris,
de laptop waarin ik de Beta1-versie getest heb, heeft een grafische chipset van het type: Sis 65x/M650/740 PCI/AGP VGA Display Adapter. En met deze chipset lukt het niet om zonder de vesa boot-optie te kunnen booten. Met vesa als boot-optie, lukt het echter wel.
PeterM
Joepie, ik heb hem. Hij is nu aan het opstarten in een oude PIII 650.
kris
@Peter smile.gif

Wat betr. de sis kaarts. Ik moet er een basis beslissing nemen. Jullie tests zijn belangrijk. En zoveel mogelijk feedback.

Er zijn twee alternatieve sis drivers, een open source sis xorg driver uit main, een (bijna) open source sis driver uit main/non-free. Ik kan maar een installeren op de live cd.

In Cherbourg/Virtual City was de non-free driver --> en hij werkte met Michels bak, out of the box.

John: op jouw sis laptop: werkte cherbourg/virtualcity daar automatisch grafisch opstarten?

In deze lente beta test is ook de non-free sis driver, maar geeft kennelijk problemen. Het is mogelijk dat ook hier de drakx tools nog bogus zijn, of inmiddels zijn de open sis drivers beter?

Ik moet er nog over nadenken wat we doen.
Gul Dukat
(kris @ Mar 27 2007, 11:50 AM) [snapback]81792[/snapback]

John: op jouw sis laptop: werkte cherbourg/virtualcity daar automatisch grafisch opstarten?

Ja Kris,
met Cherbourg/VirtualCity kan ik wel automatisch grafisch opstarten.
PeterM
Mijn Nvidia wordt meteen herkend geen probleem. Resolutie meteen 1280 x 800. Prima dus.

Desktop even aangepast
IPB Image

Heb me weer even verdiept in gfxboot, maar dat krijg ik niet meer voor elkaar voor de 31e. Dit is ingewikkelde materie, althans ingewikkelder als dat ik kan momenteel.
HighKing
Kris, de OS SiS driver werkt als het goed is weer gewoon, iig wel met One RC1 (op mijn laptop dan).
Kan MCNLive nu even niet op mijn laptop testen omdat ik op mijn werk zit...
PeterM
Remaster on the Fly levert een iso op van 116,2 MB. Maar niet gebrand omdat ik niet verwacht dat dit goed is.
PeterM
Dit type ik vanaf mijn USB-stick dus dit werkt. icon_idea.gif
PeterM
Remasterverhaal ziet er zo uit:

[guest@localhost guest]$ su
Password:
[root@localhost guest]# urpmi.update -a
    ftp://ftp.nluug.nl/pub/os/Linux/distr/Mandrakelinux/devel/cooker/i586/media/
main/release/media_info/synthesis.hdlist.cz
updated medium "main"
contrib/release/media_info/synthesis.hdlist.cz
updated medium "contrib"
[root@localhost guest]# urpmi busybox

main/release/busybox-1.1.2-2mdv2007.1.i586.rpm
installing busybox-1.1.2-2mdv2007.1.i586.rpm from /var/cache/urpmi/rpms
Preparing...                     #############################################
      1/1: busybox               #############################################
[root@localhost guest]# mklivecd --verbose --root=/union --tmp=/mnt/hda6/peterm/                                   tmp /mnt/hda6/peterm/live.iso
mklivecd, version 0.5.11-20060911, http://livecd.berlios.de/
Copyright (C) 2002-2004, Jaco Greeff <jaco@puxedo.org>

This program is free software; you can redistribute it and/or
modify it under the terms of the GNU General Public License
as published by the Free Software Foundation; either version 2
of the License, or (at your option) any later version.

Creating initrd:                                   [ 93.26% 00:00:01/00:00:01]ta                                   r: ./etc/udev: time stamp 2007-03-27 15:30:16 is 6947.161419 s in the future..
                                                   [ 96.63% 00:00:03/00:00:03]sh                                   : line 1:  6019 Broken pipe             /bin/zcat /tmp/initrd.gz 2>/dev/null..
      6020 Segmentation fault      | /bin/cpio -t >&/dev/null
bootsplash not found in /tmp/initrd.gz
                                                   [100.00% 00:00:16/00:00:16]
running: chkconfig --add harddrake with root /union/
Setting filesystem parameters:                     [100.00% 00:00:04/00:00:06]
Creating compressed image:                         [100.00% 00:04:42/00:04:45]
Creating isolinux boot:                            [100.00% 00:00:00/00:00:00]
Creating final iso:                                [100.00% 00:01:50/00:07:20]

Created '/mnt/hda6/peterm/live.iso' (106,823,680 bytes) in 00:07:03

[root@localhost guest]#  
doelman
Mcnlive doet het erg snel op mijn desktop hier, met SIS chipset. Ik moest wel met vesa booten, en de resolutie zelf op 1280x1024 zetten. Hij stond namelijk op 1024x768.
kris
Remaster on the fly: lees de aankondigung, svp. Er ontbreekt een rpm.

sis moeten we fixen :-)
doelman
Cool Kris, ik ben nu de LiveUSB aan het maken op een 2gb stick. Ik weet nog goed dat ik daar helemaal aan het begin nog wat mee geholpen had, alleen daarna helaas nooit mee wat mee gedaan. Ben benieuwd hoe het werkt, installatiewizard ziet er goed uit in ieder geval smile.gif
HighKing
(kris @ Mar 27 2007, 03:20 PM) [snapback]81810[/snapback]

Remaster on the fly: lees de aankondigung, svp. Er ontbreekt een rpm.

sis moeten we fixen :-)

(PeterM @ Mar 27 2007, 01:41 PM) [snapback]81806[/snapback]

Remasterverhaal ziet er zo uit:

<knip>

[root@localhost guest]# urpmi busybox

ftp://ftp.nluug.nl/pub/os/Linux/distr/Man...ker/i586/media/
main/release/busybox-1.1.2-2mdv2007.1.i586.rpm
installing busybox-1.1.2-2mdv2007.1.i586.rpm from /var/cache/urpmi/rpms
Preparing... #############################################
1/1: busybox #############################################

<knip>

;).gif
kris
(doelman @ Mar 27 2007, 03:12 PM) [snapback]81809[/snapback]

Mcnlive doet het erg snel op mijn desktop hier, met SIS chipset. Ik moest wel met vesa booten, en de resolutie zelf op 1280x1024 zetten. Hij stond namelijk op 1024x768.

Dat is de natuur van de vesa bootcode, hij maakt een vaste resolutie van 1024x768 aan. Daarom is de vesa code ook maar 2de keuze. Ik hoop dat we de sis nog kunnen overtuigen met hun eigen driver en een goede resolutie te werken.

@Peter: sorry, ik zie net dat je busybox wel had geinstalleerd.
Ik moet kijken wat er mis gaat. Pas vannacht. Ben nu op werk.
PeterM
(kris @ Mar 27 2007, 03:26 PM) [snapback]81813[/snapback]

@Peter: sorry, ik zie net dat je busybox wel had geinstalleerd.
Ik moet kijken wat er mis gaat. Pas vannacht. Ben nu op werk.

Geeft niets. Werk ze ;).gif
MauRice
Kris, de MCNLente Live CD is weer een knap stukje werk.

Ik heb ook een Acer laptop met ATi X700. Nu je direct de vesa driver kan kiezen, boot je direkt in een grafische omgeving. En als later de Xorg driver op punt staan voor deze kaarten, dan nog beter.

Ik ben iemand die graag met zou min mogenlijke hardware eisen, het meest er uit te halen valt.
De minste configuratie waar ik alles werkend kreeg (zelf beryl):
Pentium III - 600 Mhz, 384 MB ram, ATi Radeon 7000 met 32 MB Video-geheugen.

Groetjes,
MauRice

mr rogers
Ik heb mcnlive lente ook eens getest.
-alles werkt vlot, alle hardware werd herkend
-ik kon zonder problemen beryl werkend krijgen (ati radeon 9950)

Ik had wel geen pager (die applet om bureaubladen te verwisselen) bij het opstarten. Is dat bewust misschien?

Verder alles ok dus!

davo
(mr rogers @ Mar 27 2007, 04:44 PM) [snapback]81823[/snapback]
Ik heb mcnlive lente ook eens getest.
-alles werkt vlot, alle hardware werd herkend
-ik kon zonder problemen beryl werkend krijgen (ati radeon 9950)

Ik had wel geen pager (die applet om bureaubladen te verwisselen) bij het opstarten. Is dat bewust misschien?

Verder alles ok dus!

die pager werkt toch enkel bij metisse? niet beryl?
kris
Pager komt er weer in, sorry jongens. Had hem uit de taakbalk verwijderd. Je ziet waarom als metisse weer werkt --- komen er duizend pagers in de taakbalk te staan, ziet er niet uit. Is een bug, denk ik.
mr rogers
QUOTE(davo @ Mar 27 2007, 05:47 PM) [snapback]81824[/snapback]

die pager werkt toch enkel bij metisse? niet beryl?

Mja, idd, maar de pager was er al niet toen ik beryl nog niet had opgestart.

Pager komt er weer in, sorry jongens. Had hem uit de taakbalk verwijderd. Je ziet waarom als metisse weer werkt --- komen er duizend pagers in de taakbalk te staan, ziet er niet uit. Is een bug, denk ik

Ok smile.gif
kris
Ben blij dat het nu al behoorlijk werkt. Vooral de vesa bootcode was voor mij crucial.
Zelf als we de x700 ati cards en de sis cards werkend krijgen -- de Live CD versie moet de komende maanden voorbeireid zijn op nieuwe grafische cards, en zo'n code is ontzettend handig.Ik had aan MDV voorgesteld dat ze precies dat introduceren, maar geen antwoord van hun.

Vannacht kijk ik wat er mis gaat met 3D Metisse en het remastern (ik heb de verdachte dat het bij Peter een RAM en/of ruimte probleem is op de partitie. Zo'n kleine iso is dan vaak het resultaat).
PeterM
(kris @ Mar 27 2007, 06:23 PM) [snapback]81831[/snapback]

Vannacht kijk ik wat er mis gaat met 3D Metisse en het remastern (ik heb de verdachte dat het bij Peter een RAM en/of ruimte probleem is op de partitie. Zo'n kleine iso is dan vaak het resultaat).

Heb 512 MB intern en nog 40 GB op mijn schijf dus .... Ging met de andere versies altijd wel goed.
HighKing
Net getest:
* Geen beeld, moest booten met vesa. Dat werkte dan wel meteen goed.
* Geen madwifi meer?

Verder zo snel niets gevonden dat niet werktte.
Geen remaster geprobeerd overigens, maar gezien de ervaringen van PeterM zal dat niet werken denk ik zo smile.gif

Wellicht de OS SiS driver er weer in? Die werkt met One 2007.1 RC1 ook gewoon.
kris
(HighKing @ Mar 27 2007, 07:42 PM) [snapback]81840[/snapback]

Net getest:
* Geen beeld, moest booten met vesa. Dat werkte dan wel meteen goed.
* Geen madwifi meer?

Verder zo snel niets gevonden dat niet werktte.
Geen remaster geprobeerd overigens, maar gezien de ervaringen van PeterM zal dat niet werken denk ik zo smile.gif
Wellicht de OS SiS driver er weer in? Die werkt met One 2007.1 RC1 ook gewoon.

1. Ik neem gewoon weer de vrije xorg sis driver. :-)

2. madwifi is geinstalleerd. Waarom je vraag: geen madwifi? Waarom denk je dat? Wat werkt niet? Wat probeer je, graag zo precies mogelijk.

Info: metisse en de drak3d config tool is totaal stuk, zelfs na een herinstall, op de mirrors kloppen de drakxtools niet meer met andere dingen, of de mirrors doen het niet, of ze testen eerst intern. 3D desktop is nu niet meer uit te schakelen via het mcc tooltje, rolleyes.gif
RvP
(MauRice @ Mar 27 2007, 04:25 PM) [snapback]81822[/snapback]

Ik ben iemand die graag met zou min mogenlijke hardware eisen, het meest er uit te halen valt.
De minste configuratie waar ik alles werkend kreeg (zelf beryl):
Pentium III - 600 Mhz, 384 MB ram, ATi Radeon 7000 met 32 MB Video-geheugen.

Hier nog zo 1. Enerzijds bij gebrek aan beter, anderzijds de kick dat '300' hier wel draait onder MDV2007 op een PIII 500Mhz met 512MB geheugen en dat ie op een Athlon 1600+ met 768MB intern en een betere grafische kaart onder XP bij een van de kids de boel laat vastlopen.

Ik zal kijken of ik onder die van Maurice kan duiken
kris
Remaster-on-the-fly getest. Werkt als een zonnetje. iso start goed op. En is in orde.

Peter, was dit je build commando:
[root@localhost guest]# mklivecd --verbose --root=/union --tmp=/mnt/hda6/peterm/                                   tmp /mnt/hda6/peterm/live.iso

Is wel eeen beetje bijzonder, met de spaces erin.

Wat kan gebeurt zijn?
* Je hebt een stukke CD (CD-RW, die het begeeft?)
* Je hebt een hardware probleem (komt het vaker voor dat je downloadds mislukken? Is je HD in orde? RAM? ...)
* In het mklivecd commando zat een fout ... de spaces?
* De tmp dir: heeft ie een quota?

Voor iedereen die graag remaster-on-the-fly wil testen. Op de beta cd een browser openen, klikken op de link Howto, scrollen naar remaster .... En goed lezen.

Hier de stappen. Voldoende RAM, een linux partitie met voldoende ruimte.
* Terminal: mount - kijken waar je de nieuwe iso wilt opslaan, voorbeeld op: /mnt/hda5
* controlen met: df - of er genoeg vrije ruimte is
* controleren of er op deze partitie een /tmp dir bestaat. Als niet, aanmaken

(nu alleen voor deze beta: su, en: urpmi busybox)
Alle applicaties afsluiten. Alleen terminal. su.

Voorbeeld build commando:

mklivecd --verbose --root=/union --tmp=/mnt/hda5/tmp --bootmsg myboot.msg --bootkey F1=help2.msg --bootkey F2=myboot.msg /mnt/hda5/live.iso

Het is een regel. Let op de partities! Dien je aan te passen.
Ik doe het met copy&paste naar een tekstbestand, wijzig mijn partities, en daarna copy&paset naar terminal, tekstbestand afsluiten.

mklivecd --verbose --root=/union --tmp=/mnt/hda5/tmp --bootmsg myboot.msg --bootkey F1=help2.msg --bootkey F2=myboot.msg /mnt/hda5/live.iso
kris
En hier de bug report betr. het 3D gedoe:
http://qa.mandriva.com/show_bug.cgi?id=29961

Komt wel goed :-)
PeterM
(kris @ Mar 27 2007, 11:07 PM) [snapback]81866[/snapback]

Remaster-on-the-fly getest. Werkt als een zonnetje. iso start goed op. En is in orde.

Peter, was dit je build commando:

Is wel eeen beetje bijzonder, met de spaces erin.

Wat kan gebeurt zijn?
* Je hebt een stukke CD (CD-RW, die het begeeft?)
* Je hebt een hardware probleem (komt het vaker voor dat je downloadds mislukken? Is je HD in orde? RAM? ...)
* In het mklivecd commando zat een fout ... de spaces?
* De tmp dir: heeft ie een quota?

Had de remaster gemaakt vanaf mijn live usb stick. Maar vanaf cd hetzelfde effect. De spaces zijn onstaan door het knippen en plakken vanuit konsole. Staan er normaal niet in. Zover ik weet heeft de tmp geen quota. Dit was de eerste keer dat mijn downloads mislukken. Zal het vanavond nog eens testen.

HighKing
(kris @ Mar 27 2007, 09:50 PM) [snapback]81848[/snapback]
2. madwifi is geinstalleerd. Waarom je vraag: geen madwifi? Waarom denk je dat? Wat werkt niet? Wat probeer je, graag zo precies mogelijk.
Sorry, was wat kortaf inderdaad.
Ik heb even heel vluchtig getest, omdat ik gisteravond weinig tijd had...

Madwifi werd niet automatisch ingeschakeld voor mijn apparaat, ik kon onder mcc -> draadloze verbinding niet voor madwifi kiezen, enkel voor ndiswrapper.
Zal vanavond nog even kijken als ik er aan toe kom.
PeterM
Krijg op een andere pc dezelfde foutmelding tijdens het remasteren.

Edit: ondanks de foutmelding toch een iso van 390 MB. Kan deze niet branden omdat er geen brander in zit. En te oud systeem voor virtualbox. De grootte is goed. Weer terug naar mijn toppie om te testen.
PeterM
Ik blijf die kleine iso' s houden. Als ik mijn HD wil testen moet ik waarschijnlijk fsck gebruiken. Ik type dit vanaf Lente. Toen ik het vanaf mijn gewone Mandriva deed kreeg ik een melding dat controleren van een gemounte HD tot grote fouten kan lijden.

In het verleden werd elke zoveel keer mijn HD automatisch gecontroleerd, maar dat is nu al weer heel lang geleden dat ik dat gezien heb. Kun je dat ook automatisch doen?
PeterM
Heb dit gedaan:

[root@localhost guest]# fsck -n /dev/hda5
fsck 1.39 (29-May-2006)
e2fsck 1.39 (29-May-2006)
/dev/hda5: clean, 192423/1930240 files, 4479553/15438432 blocks
[root@localhost guest]# fsck -n /dev/hda6
fsck 1.39 (29-May-2006)
e2fsck 1.39 (29-May-2006)
/dev/hda6: clean, 51996/7986176 files, 25883515/63882440 blocks

Ik neem aan dat alles goed is?
kris
Peter, de foutmelding in het begin is normaal, zoals ik al schreef.

Op de PC met de problemen: probeer een df op de /tmp directory. En een df op de hele partitie.
De kleine iso is een resultaat van te wenig ruimte, waar dan ook.

In de /tmp (of die tmp die je gebruikt) dir: heb je daar oude spullen van niet geslaagde pogingen van mklivecd, het zijn dir's met de naam mklivecd + een cijfer. --> verwijderen
Maar controleer het gewoon met df.
PeterM
Ik heb nu simpelweg alleen de 5 veranderd in een 6 en via dit
mklivecd --verbose --root=/union --tmp=/mnt/hda5/tmp /mnt/hda6/live.iso

een iso aangemaakt. Hij is nu 390 MB groot en ben hem nu aan het branden. Dit om te zien of hij goed opstart.

Ik zal wel weer iets verkeerds hebben gedaan. Via df heb ik eigenlijk nog genoeg ruimte maar het zal aan mij liggen. blush.gif Hopelijk leer ik er iets van. ;).gif
PeterM
Ik type dit vanaf mijn remaster dus dat werkt ook. Geweldig. icon_idea.gif

kris
Je had een verkeerde partitie gekozen? smile.gif
PeterM
(kris @ Mar 28 2007, 04:38 PM) [snapback]81918[/snapback]

Je had een verkeerde partitie gekozen? smile.gif

Dat niet eens, meer een verkeerde map. Maar goed alles werkt weer als vanouds.
kris
Inmiddels zijn de volgende problemen in svn cooker gefixed:

* 3D desktop en Metisse
* wpa_supplicant
* ATI open source drivers
* enkele netwerk problemen

Bovendien is er de final kernel met de USB problemen fixed.
Ook zijn enkele firmware pakketten nu werkend (ze waren stuk?)

* Wijzigingen in de bootloader/grub drakx tools
* een aangepast draklive-install

Enkele KDE fixes, sysinit verbeteringen etc.

Helaas zijn deze pakketten nog niet op de mirrors. Ik denk dat ze nu intern met iso's getest worden, we zijn vlak voor 'official'.
Ik probeer morgen nacht een beta2 mcnlive te bouwen, met de goede sis drivers, met een svn checkout om 3D desktop te fixen ... wellicht ook de final kernel.
Is nog onzeker hoe het resultaat is.
kris
(HighKing @ Mar 27 2007, 07:42 PM) [snapback]81840[/snapback]

* Geen madwifi meer?

madwifi-kernel package was stuk. cooker probleem. Komt goed in de volgende versie. Thx Michel.
kris
Nieuwe kernel is in mcnlive beta2, werkt.
madwifi pakket is nu ook ok
3D desktop svn checkout --> werkt weer, nu met beryl, compiz en metisse
sis default xorg driver
busybox teogevoegd voor remastering

Weet niet of de ati dingen goed werken --> er ontbreken rpm's op de cooker mirrors.

virtualbox is alleen als dkms te krijgen, baahhhh, ik moet er eerst een kernel-module bouwen.
---> dus ik mloet mijn systeem vannacht klonen en een dev systeem opzetten.
Duurt nog ff, nu eeerst gaan werken.

Willen jullie voor de meeting dat NL standaard taal is of EN?
(NL zit erin en kan via Menu--> MCNLive on-the-fly geactiveerd worden)
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b. klik hier.