Help - Zoeken - Gebruikers - Kalender
Volledige versie: Hoe krijg je FM2006 aan de praat?
MandrivaClub.NL > Forum > Spellen
Saampie
Hoe krijg ik FM2006 aan de praat?
Ik heb wine al geprobeerd, installatie gaat goed maar als ik hem wil opstarten gebeurd er niks, geen
foutmelding of zwart scherm of wat dan ook.
Weet iemand hoe ik FM2006 toch aan de praat kan krijgen?
Of hoe ik wine zo configureer dat wine wel werkt?
Alvast bedankt icon_idea.gif
Groeten
mr rogers
Als ik het goed begrijp heb je het over een voetbalspel (snel ff opgezocht op google)?

Spellen spelen onder linux gaat nog niet echt goed. Dit is omdat de meeste games gemaakt zijn voor windows met directX.
Je zult je spel alleen maar werkend krijgen met Cedega (het vroegere wineX). Maar cedega is betalend (wegens de licenties op directX).

Voor veel spellen bestaat er wel een linux-alternatief.
Ik heb even iets voor je opgezocht:
http://bygfoot.sourceforge.net/

Ik weet niet of dat wat gelijkt op je FM2006?
Saampie
Ik heb WineX gedownload en ga kijken of dat wel werkt.
Maar alvast bedankt voor de snelle reactie.
En ik had al wat van Bygfoot gehoord ja maar is toch net niet wat ik zoek
StijnvdW86
Heb ooit FM 2005 draaiende gehad met wine of cedega versies daarna niet meer geprobeerd.
Maar vrees dat dit spel niet zo goed wordt ondersteund
Cedega FM
Een fout melding zou je toch moeten krijgen in de console niet?
Saampie
Ondertussen heb ik al wat gevonden op Youtube en dat ga ik maar eens as soon as possible proberen.
De link naar de video is: http://nl.youtube.com/watch?v=Q564OEmseXE
Saampie
Het werkt!
Met wine nog wel, volg gewoon de instructies die worden gegeven op Youtube ff wachten en FM2006 start op.
Ik ga dus echt niet meer terug naar XP!
Mandriva is echt vet!
En bedankt voor alle hulp
RvP
(Saampie @ Jul 3 2007, 08:58 PM) [snapback]87086[/snapback]
Het werkt!
Met wine nog wel, volg gewoon de instructies die worden gegeven op Youtube ff wachten en FM2006 start op.
Ik ga dus echt niet meer terug naar XP!
Mandriva is echt vet!
En bedankt voor alle hulp
Kun je hier beschrijven wat je gedaan hebt om het werkend te krijgen (in tekst).
Ik denk dat je anderen daar ook heel gelukkig mee maakt.
Saampie
(RvP @ Jul 4 2007, 10:56 AM) [snapback]87112[/snapback]

Kun je hier beschrijven wat je gedaan hebt om het werkend te krijgen (in tekst).
Ik denk dat je anderen daar ook heel gelukkig mee maakt.

Allereerst moet je je Windows partitie mounten om bij de bestanden te komen.
Dit doe je alsvolgt: Via mcc (Mandriva Control Center: menu/system/configuration/configure your computer), mount points, en dan: create / delete / resize hard-disk partitions. Selecteer dan de schijf (of windows-partitie), geef een mount-point (=een map, meestal iets in de map /mnt of /media), en kies "mount" .
Als je dat gedaan hebt open je een terminal en typ je wine in als command (nog geen enter drukken)
Open nu de map van FM2006 of een ander spel of bestand sleep die naar de terminal en je zult zien dat het bestand nu in de terminal staat.
Sluit alle openstaande mappen af, ga naar de terminal en druk op enter en dan werkt het. biggrin.gif
Saampie
Alleen moet ik nu nog FM sneller krijgen want hij is erg langzaam.
Probeer het morgen wel weer.
En nog ff over wat ik gezegd heb over Mandriva, ik kan toch niet zonder XP vanwege de games maar toch ga ik Mandriva nu voor heel veel dingen gebruiken
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b. klik hier.