Help - Zoeken - Gebruikers - Kalender
Volledige versie: Weekoverzicht: enkele interessante gebeurtenissen in Linux-land #53
MandrivaClub.NL > Forum > Nieuws
Gul Dukat
Het belooft een mooie dag te worden vandaag, dus tijd voor een nieuw Weekoverzicht en dan lekker van het mooie weer genieten.
  • Onlangs lekten al enige technische details uit van Intels umpc-platform. Op de vooravond van het Intel Developer Forum druppelt meer informatie binnen, waaronder aanwijzingen dat het platform op Linux zal zijn gebaseerd.
  • Bij XiTi Monitor is het Firefox-gebruik in maart 2007 vergeleken met dat ongeveer een jaar eerder. Hierbij is onder andere gekeken naar verschillende regio's in de zes continenten, waaronder een dertigtal Europese landen.
  • Microsofts vorig jaar opgerichte open-sourceafdeling Port 25 heeft een Firefox-plugin voor Windows Media Player uitgebracht, waarmee support voor Windows Media Player-bestanden aan de browser wordt toegevoegd.
  • De nieuwe versie van Openoffice.org zal een extra rapportagemogelijkheid krijgen om bi-achtige (business intelligence) mogelijkheden te ontsluiten.
  • Linden Lab gaat de servercode van Second Life openbaar maken. Dat meldde het bedrijf achter de virtuele 3D-wereld eerder deze week. Eerder besloot het bedrijf de code van de client software vrij te geven.

En uiteraard zijn er weer de nodige bugfixes/software updates e.d. verschenen de afgelopen week. Hieronder hebben we er enkele voor jullie op een rijtje gezet:
- Kernel 2.6.20.7
- Mozilla Thunderbird 2.0.0.0
- VLC Media Player 0.8.6b
- Nero Linux 3 beta

Alle Crew-leden worden wederom bedankt voor hun bijdrage. Helaas kan niet iedere bijdrage geplaatst worden, maar we doen onze best. Iedereen veel lees-plezier en nog een fijn weekend.
HighKing
Die Nero beta ziet er goed uit! Lijkt nu werkelijk een beetje op de Windows variant! (goed voor nieuwelingen icon_idea.gif)

Hoop dat ze ook de andere applicaties gaan ombouwen, met name recode vind ik een hele interessante.
Als ze dat doen zou ik een pakketje NeroLinux nog wel willen kopen, want om te branden is K3B ook ruim voldoende.
RvP
Ik was (dankzij de link op MCNL) ook even op NeroLinux.
Maken ze geen gebruik van cdrecord ed.? Ik zie althans geen afhankelijkheden.

Volgens mij is Nero of veel te laat (alternatieven onder Linux zat) of ze zien een markt voor Linux, omdat dit in toenemende mate gebruikt wordt. Laten we hopen op het laatste.
In ieder geval weer een agrument minder om op Windows te blijven. icon_idea.gif
HighKing
NeroLinux bestaat al even, en heeft altijd al gebruik gemaakt van haar eigen core, maar gebruikte tot nu to altijd een van 'gnome toaster' gekopieerde gui.
Nu hebben ze dus ook (blijkbaar) een eigen gui gemaakt, die er werkelijk uit ziet als Nero voor Windows. Maar wat cd burning is er voor Linux al zat (K3B kan qua branden alles wat Nero ook kan), dus het zou mooi zijn als ze wat andere tools, zoals recode over zouden zetten.
HKAK
" * Linden Lab gaat de servercode van Second Life openbaar maken. Dat meldde het bedrijf achter de virtuele 3D-wereld eerder deze week. Eerder besloot het bedrijf de code van de client software vrij te geven. "

komt secondlife nu ook voor mandy???

vind het wel grappig..... rolleyes.gif

er is wel een linuxversie maar die is nog alpha... blink.gif
zou liever een mandy-uitvoering hebben. laugh.gif
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b. klik hier.