Help - Zoeken - Gebruikers - Kalender
Volledige versie: MCNLive "Delft" RC-3
MandrivaClub.NL > MCNLive > MCNLive: Nederlands
MauRice
Kris,

RC-3 is zoals gewoonlijk een prima stuk werk.

Ik heb een maar.
Bij deze release heb tijdens het afmelden een vreemd fout-melding bij de "persist" mode.
Zowel bij het afzetten als een reboot van de PC.

Unmouting loopback filesystem: unmout initrd/chages: device busy
detaching the loopback /etc/rc.6/S01reboot: line 18: device /dev/loop1 permission denied

Ik hoop dat de foto een beetje duidelijk is: IPB Image
Deze keer hielp een nachte slapen niet.

De instellingen worden wel bewaard. De RC-3 start weer op zoals ik het heb afgesloten.

Deze fout-melding had ik niet met RC-1

Dezelfde PC, dezelfde externe HD. Ext3 partitie van 2 Gig. Loopfs 250 MB.

Groetjes,
MauRice
kris
Mete deze foutmelding moeten we leven. Dat is het resultaat van het gefixte halt script, dat nu wel de aangekoppelde partities mooi umount, maar moeite heeft met de (2de) loopback. Als ik er nog 3 maanden zou tests aan doen, heb ik missch. een idee, mar ik ben moe. En de final is af.

Het is geen kritische error. Hij mag het loopback niet umounten, op een live systeem, maar hij probeert het.
MauRice
(kris @ May 5 2007, 08:24 PM) [snapback]84712[/snapback]

Mete deze foutmelding moeten we leven. Dat is het resultaat van het gefixte halt script, dat nu wel de aangekoppelde partities mooi umount, maar moeite heeft met de (2de) loopback. Als ik er nog 3 maanden zou tests aan doen, heb ik missch. een idee, mar ik ben moe. En de final is af.

Het is geen kritische error. Hij mag het loopback niet umounten, op een live systeem, maar hij probeert het.

Okee. Ik kan er mee leven.

Groetjes,
MauRice
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b. klik hier.